Uitrekenen hoeveel een auto mag trekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Uitrekenen hoeveel een auto mag trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 10:46

niet lang geleden las ik in een topic dat er op een autosite een tooltje wordt aangeboden waarmee je per merk en type auto het maximale trekgewicht kan bekijken. Wie weet op welke site dit staat????????

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:56

Per automobiel is dat een gegeven, geen rekenopgave. In Veenendaal bepalen ze het maximale gewicht.

Hoeveel dat gewicht is, staat te lezen op de site www.autotrader.nl . Je kiest dan een autotype en kijkt bij de specificaties.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:16

Op de site van de ANWB kan je als lid allerlei technische informatie van bijna alle auto's vinden.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:32

kijk op de papieren van je auto.. jouw atuo mag niet meer trekken als het maximale gewicht van je auto, is het meer, dan moet je rijbewijs BE hebben..
Is het gewicht van auto en aanhanger samen méér dan 3500 kg moet je ook een BE rijdbewijs hebben..
Volgens mij staar op je kentekenbewijs gewoon wat de auto maximaal kan/mag trekken Verward

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 12:03

Dees schreef:
Per automobiel is dat een gegeven, geen rekenopgave. In Veenendaal bepalen ze het maximale gewicht.

Hoeveel dat gewicht is, staat te lezen op de site www.autotrader.nl . Je kiest dan een autotype en kijkt bij de specificaties.


Kijk, dit zocht ik! Hoeveel mijn auto mag trekken weet ik uiteraard, het gaat mij er om welke neiuwe auto ik ga uitzoeken...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:07

Ik heb mijn nieuwe auto ook uitgezocht adhv de technische gegevens die je met autotrader kunt vinden. Echt heel handig!