ervaringen met tteam en ttouch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

ervaringen met tteam en ttouch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 20:20

naar aanleiding van de problemen met mijn paard , ga ik met behulp van iemand weer helemaal overnieuw beginnen met mijn paard .
Diegene raade me aan om met het tteam en ttouch bezig te gaan , dit zou een goede uitwerking hebben op mijn paard , ben het nu allemaal een beetje aan het doorlezen en was eigenlijk wel nieuwschierig of hier iemand er weleens iets mee had gedaan en wat voor effect dat had , of je ook daadwerkelijk een verschil verneemt bij je paard
ben benieuwd

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:52

Roept u maar, welke ervaringen zoek je.
Ik weet niet wat de achtergrond van het advies is, maar Tteam kan een hele goede invloed hebben op de omgang met je paard en op het paard zelf. Let wel: ook Tteam en de Ttouch zijn geen wondermiddelen, het is een enorme gereedschapkist waaruit je neemt wat je op dat moment nodig hebt. Hoe langer je met Tteam bezig bent, hoe voller de kist wordt en hoe meer mogelijkheden je hebt.
Heb je iemand beschikbaar die het je kan leren? Anders adviseer ik je en cursus van Vanda Oosterhuis. Vanda is iemand met een jarenlange ervaring in de paarden en met o.a. Tteam en Centered Riding. Mede daarom is ze ook in staat om Tteam in het geheel met het paard te plaatsen waardoor het geen losse bezigheid is, maar een samenhangend verhaal van omgang, rijden en vertrouwen.
Ik gebruik Tteam en de Ttouch al meer dan tien jaar op elk paard wat ik tegen kom en het geeft mij een boel informatie over de welzijn van het paard.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:55

summertje van bokt weet hiet volgens mij ook wel het een en ander vanaf.. dus stuur haar eens een pb'tje zou ik zeggen..

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 20:59

ik heb iemand die me er mee gaat helpen , het gaat erom om mijn paard wat lekkerder in zijn vel te laten zitten en wat meer vertrouwen te geven , als hulpmiddel op weg naar zeg maar

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:15

Ik heb een tijdje TTouch gedaan bij Joop, zodat hij zich meer zou ontspannen. Het werkte best goed, hij vond het heerlijk. Maar ik ben er niet lang genoeg mee doorgegaan om er écht wat over te kunnen zeggen...

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:23

shiana schreef:
ik heb iemand die me er mee gaat helpen , het gaat erom om mijn paard wat lekkerder in zijn vel te laten zitten en wat meer vertrouwen te geven , als hulpmiddel op weg naar zeg maar


Ha, dan wil ik natuurlijk ook weten wie *LOL* *LOL* Iemand "uit het wereldje" of iemand die gewoon weet waar ie mee bezig is; NVVR-lid toevallig?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:33

ikke schreef:
maar Tteam kan een hele goede invloed hebben op de omgang met je paard en op het paard zelf. Let wel: ook Tteam en de Ttouch zijn geen wondermiddelen, het is een enorme gereedschapkist waaruit je neemt wat je op dat moment nodig hebt. Hoe langer je met Tteam bezig bent, hoe voller de kist wordt en hoe meer mogelijkheden je hebt.
Heb je iemand beschikbaar die het je kan leren? Anders adviseer ik je en cursus van Vanda Oosterhuis. Vanda is iemand met een jarenlange ervaring in de paarden en met o.a. Tteam en Centered Riding. Mede daarom is ze ook in staat om Tteam in het geheel met het paard te plaatsen waardoor het geen losse bezigheid is, maar een samenhangend verhaal van omgang, rijden en vertrouwen.


Ben ik het helemaal mee eens! *LOL*

Je kunt ook een curses doen bij Nelleke Deen. Ik heb bij haar twee workshops gedaan en ik heb ook een tijd les van haar gehad.
Vond ik ook erg nuttig .
Volgens mij doet zij ook Tteam en Centered riding.