Drinkautomaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 16:19

Ben bezig met me toekomstige stalletje in te richten voor me pony, maar heb nou wat vraagjes over de drinkbak!

- wat kost een gemiddelde goedwerkende drinkautomaat?
- waar moet ik op letten bij de aanschaf?
- moet die op een kraan zijn aangesloten die konstand open staat?

- als ik gewoon met emmers zou werken, hoevaak per dag verschonen jullie het water?
- hoe hoog hebben jullie het water hangen? (rara vraag, maar op welke hoogte zitten de beugels bevestigd?)

weer wat vraagjes hoor... HIHI

Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:47

Bij Divoza of bij een landbouwspeciaalzaak kun je een goedwerkende drinkbak kopen. Volgens mij moet die kraan konstant open staan, anders heb je geen water.
Ik werk altijd met emmers en ik verschoon het 's ochtends en 's avonds en als het tussendoor vies, dan nog een keertje. Ik vul het ook gewoon bij als het bijna op is. Oja, bij mij staan de emmers op de grond.

_________________
Little birdie in the sky,
He dropped a poopie in my eye,
I didn't scream, I didn't cry,
But thanx to God that cows can't fly.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon op 2001-10-11 16:48 ]</font>

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 16:49

Met emmers zou ik niet doen!
Die paar weken per jaar dat bij ons de kraan afgesloten is ivm vorst vind ik echt een ramp.
Helemaal toen ik nog twee paarden had sleepte de hele familie zich een bult met emmers water 4 of 5 keer per dag.

Nou ben ik zelf niet zo technisch (understatement van het jaar Haha! ). Maar als je de boel kunt isoleren en onder de vorstgrens in de grond doet dan scheelt dat misschien.
Als je veel paarden hebt, dan is er ook een systeem waarbij het water blijft circuleren zodat het niet bevriesd, iemand hier ervaring mee?

Hoe dat allemaal zit aangesloten Verward Geen idee!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 16:55

het is voor hooguit 2 d/e ponies, en alleen voor 's nachts (overdag in de wei, en daar komt een grote bak en die vullen we met de tuinslang (geen gesleep met emmers enzo) maar dat slepen vind ik niet zo erg, maar die buizen zouden onder de grond door moeten (schuurtje dat helemaal los staat) en das toch wel een 20 meter! maarja, das iets techtnisch voor me vader!
Haha!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 19:09

Als ze overdag zoveel kunnen drinken als ze willen, hoeven ze s'nachts niet perse water hoor. Op de manege hebben ze automatische drinkbakken, maar die worden s'nachts afgesloten.

Als je toch wil dat ze s'nachts water hebben, kan dat ook wel met een emmer hoor.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:24

De paarden staan bij ons overdag in het land. Daarin staat een badkuip gevuld met water. 's Avonds als ze op stal gaan krijgen ze een emmer water (uit de badkuip, scheelt 50m lopen Haha! ), en evt 's ochtends voor ik ga rijden. Dan gaat de emmer meestal gevuld door de stal.... Vooral mijn paard heeft daar zo'n handje van (da's een hele slechte drinker)