oke, nogmaals prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:12

Er zijn veel mensen die meer vragen voor hun paard dan wat het paard werkelijk waard is.
Een goed paard is duur, dus eentje die zz springen kan halen. Of Z2 tot zzlicht dressuur. Maar wat is voor iemand een goed paard? Ik wil later geen bok op stal welke de sterren van de hemel loopt, maar ondertussen op stal altijd zuur is, of waar je niet mee langs de weg kunt. Maar ik wil wel het Z kunnen halen.
Als jij zelf maar tevreden bent, dan heb je een goed paard gekocht.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:51

runningkawa schreef:
paard loopt ook wel ooit los Lachen
Kun je ook al wat aan zien


Toch kun je je eigen dmv het loslopen, behoorlijk vergissen! Schijnheilig

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:54

alja schreef:
om ven terug te komen op de vraag van desiree:
vind het wel een beetje te weinig geld voor de eisen die er zijn maar als je goed zoekt kun je misschioen wel een paard vinden die aan je eisen voldoet en in je beurs past....

denk dat in het noorden de paarden altijd wel iets goedkoper zijn maar dat weet ik niet zeker


Dat zal idd wel niet, want mensen uit Friesland en Groningen komen juist naar ons om de prijsklasse........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:55

klopt, want Kawa loopt ook beter onder het zadel dan los.
Maar die zou ik ook nooit kopen als ik een dressuurpaard zou zoeken.
Het is dat ik toen sprong en daar zou ik hem meteen nog een keer voor kopen Lachen

Maar als we het over goed hebben en niet goed.
Kawa zet ik niet bij goede dressuurpaarden, ook al liep hij Z.
Hij heeft maar M gesprongen en toch plaats ik hem wel bij goede springpaarden Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:05

germie schreef:
Er zijn veel mensen die meer vragen voor hun paard dan wat het paard werkelijk waard is.
Een goed paard is duur, dus eentje die zz springen kan halen. Of Z2 tot zzlicht dressuur. Maar wat is voor iemand een goed paard? Ik wil later geen bok op stal welke de sterren van de hemel loopt, maar ondertussen op stal altijd zuur is, of waar je niet mee langs de weg kunt. Maar ik wil wel het Z kunnen halen.
Als jij zelf maar tevreden bent, dan heb je een goed paard gekocht.

T enige paard wat in mijn ogen geld waard is, is een paard wat iets gepresteerd HEEFT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:06

Dan heb je toch rare ogen
Want er word toch veel geld geboden op 3-4 jarige paarden met de potentie dat ze het zware werk kunnen.
Dus dat absoluut nog niet waar gemaakt hebben.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:08

Natasha"]
[quote="alja schreef:
om ven terug te komen op de vraag van desiree:
vind het wel een beetje te weinig geld voor de eisen die er zijn maar als je goed zoekt kun je misschioen wel een paard vinden die aan je eisen voldoet en in je beurs past....

denk dat in het noorden de paarden altijd wel iets goedkoper zijn maar dat weet ik niet zeker


Dat zal idd wel niet, want mensen uit Friesland en Groningen komen juist naar ons om de prijsklasse........
[/quote]

Om DE PAARDEN in die prijsklasse bedoel je denk ik!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:30

runningkawa schreef:
Dan heb je toch rare ogen
Want er word toch veel geld geboden op 3-4 jarige paarden met de potentie dat ze het zware werk kunnen.
Dus dat absoluut nog niet waar gemaakt hebben.



Ik heb zelfs tegenwoordig het idee dat een 3-4 jarige met potentie meer opbrengt als eentje die een paar jaar ouder is en al wel wat heeft gepresteerd, bv 5-6 M dressuur.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:29

er zijn gewoon teveelmensen die proberen dikke winst te makenop het teverkopen paard.. je ziet er zat hoor.. die bijvoorbeeld met 8000 beginnen en na 2 weken ruim de helft...
tenzij ze de tijd en het geld nog hebben om hem zo lang op stal te houden en er geen haast bij is om te verkopen..
ik ken een ponie, die rond de 8000 euro gekost heeft moeten hebben... die liep geloof ik bijna z, leuk voor een ruiter die wil beginnen met wedstrijden en er nog wat van wil leren.. issie verkocht aan mensen die hem als grasmaaier willen.. en hij mag af en toe een ritje(recreatief) maken.. lekker voor het beesie hoor.. de hele dag op de wei..maar het is toch zonde.. aangezien het beesie goedliep in de dressuuur..
dan hebbie best wel een dure koop gedaan Haha!

je betaald je tegenwoordig al een breuk als je een veulen wilt.. wij hadden wel intresse in een celano veulen.. nooit van die hengst gehoord.. dus ging ff opinternet zoeken.. keimooi beest.. goed gepresteerd in de sport.. vroeg ik de prijs.. 4200 euro!! voor een beesie van 5 maanden... vind ik best flink.. ookal zou het beesie wel leuk kunnen gaan springen.. maar je weet het niet.. en het duurt dan ooknog een poos voordat je er daadwerkelijk iets mee kan doen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 13:49

Jippie"]

Het dekgeld van een gemiddelde ehngst zit al op de E700,- tel daar 10 maand onderhoud voor de merrie bij, 3 jaar opfok en onderhoud van veulen. Dan kom je al heel wat hoger uit dan die E750,- alleen maar om uit de kosten te komen. Dus als iemand een 3 jarige aanbiedt voor E750,- hoort daar een heel apart verhaal bij
[/quote]
O, maar met het fokken van een veulen komen fokkers al jaaaaaaaaaaaren niet meer uit de kosten! er valt niets aan te winnen, alleen verliezen. En nu door die trut euro de paarden OOK al duurder zijn geworden is er misschien nog een beetje mogelijk om uit de kosten te komen. fokken moet je doen voor de hobby, niet om het geld. Want dan kun je beter stoppen met de paarden.

[quote="gekke_koei"]
ik schaf geen paard aan op zijn mogelijkheden, vind het karakter en de omgang toch zeker belangrijker.. maar ja Haha! zit zelf nog niet op een hoog niveau dus Haha!
.
[/quote]
maar je groeit als ruiter. Je blijft geen b ruiter, en straks wil je meer en kan je paard niet mee. Ik heb liever een paard waar meer mee kan dan minder. want ik vind het niet fijn om later mijn paard te moeten verkopen als hij niet meer voldoet. Ik kocht iones als recreatie paard, was zelf een ruiter van niks. Maar nu rijd ik wedstrijden. Iones kon gelukkig ook veel meer dan alleen buiten rijden.

[quote="Natasha"]

LEG MIJ EENS UIT WIE BEPAALD DAT HET PAARD GOED IS.
Als Anky een paard op stal heeft staan, of ik hetzelfde, krijgt zij er vast en zeker veel meer voor dan ik. Cool
[/quote]

Een paard is goed als hij mee kan groeien met de ruiter.


[quote="Samsam"]
[
Moet toch wel een reden voor zijn? Meeste verkopers willen toch graag de marktwaarde voor hun paard en doen niet aan liefdadigheid.
[/quote]
good point! ik doe mijn merrie ook echt niet voor te weinig weg. Ze willen haar voor de prijs die ik wil en anders krijgen ze haar niet. (ze is overigens teruggetrokken uit de verkoop)



[quote="germie schreef:
Er zijn veel mensen die meer vragen voor hun paard dan wat het paard werkelijk waard is.

Het is gebruikelijk om af te dingen in de paardenhandel. Men rekent daar op, dus vraagt men meer dan het bedrag dat het paard uiteindelijk op zal moeten brengen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:05

Desiree"]
[quote="Samsam"][
Moet toch wel een reden voor zijn? Meeste verkopers willen toch graag de marktwaarde voor hun paard en doen niet aan liefdadigheid.
[/quote]
good point! ik doe mijn merrie ook echt niet voor te weinig weg. Ze willen haar voor de prijs die ik wil en anders krijgen ze haar niet. (ze is overigens teruggetrokken uit de verkoop)



[quote="germie schreef:
Er zijn veel mensen die meer vragen voor hun paard dan wat het paard werkelijk waard is.

Het is gebruikelijk om af te dingen in de paardenhandel. Men rekent daar op, dus vraagt men meer dan het bedrag dat het paard uiteindelijk op zal moeten brengen.
[/quote]

Particulieren vind ik regelmatig te veel geld vragen. Ze rekenen ook de emotionele waarde mee ofzo.
Je hebt een bepaalde prijs in je hoofd waar je hem voor kwijt wil.
Alleen mensen die erg veel kijk op paarden hebben, kunnen misschien iets in een paard zien wat een ander niet ziet en daar een goede koop aan hebben. Maar voor de rest geloof ik niet zo in goede paarden voor weinig geld.
Dus ik denk dat je als je echt kijk op hebt en tijd zat, kun je nog wel redelijk goedkoop uit, maar het is niet makkelijk.
Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik geen hele goede kijk op paarden heb, kan wel een hoop zien, maar ja echt vaak paarden kijken doe ik ook niet. Dus ik geef liever wat meer geld uit en koop bij een handelaar of fokker. Daar doen ze niet aan verhalen, zoals 'paard moet weg, want.. '

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 14:10

Mijn verhaal was "ik wil weer overnieuw beginnen want dat vind ik leuk". geen emotioneel gedoe dus. Overigens werd het wel emotioneel in die zin dat ik me er niet goed bij voelde. Nu is ze teruggetrokken uit de verkoop. Maar...... mocht iemand er veel geld voor willen geven, doe ik het toch maar.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:27

Desiree schreef:
Mijn verhaal was "ik wil weer overnieuw beginnen want dat vind ik leuk". geen emotioneel gedoe dus. Overigens werd het wel emotioneel in die zin dat ik me er niet goed bij voelde. Nu is ze teruggetrokken uit de verkoop. Maar...... mocht iemand er veel geld voor willen geven, doe ik het toch maar.


Een paard verkopen is wel emotioneel gedoe!
Los van het feit of het wel of niet waar is, wil ik dat soort verhalen liever niet horen. Alleen weet ik ook hoe moeilijk het is om een paard te verkopen. Bij mensen die komen kijken kun je bijvoorbeeld een heel slecht gevoel hebben en dat afkraken om er geld vanaf te praten kan ik wel tegen, maar leuk is anders.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 14:44

oh, dat moeten ze eens proberen, mijn paard afkraken. Dan gaat de prijs alleen maar omhoog bij mij!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:20

voorlopig ben iknog wel b ruiter Haha! omdat mijn paard b is.. hebben toevallig gister 165 punten gehaald.. hoogste tot nu toe en ben er heel blij mee.. en mijn paard is 15.. ik leer gewoon lekker op hem en dan gaatie lekker op rust.. als ik de l1 haalben ik reuze blij Haha!
voormij hoeft het allemaalniet zo snel.. ik vind het ookniet nodig om dalijk een z paard aan te schaffen of iets. geef mij dan maar een l2 ofzo.. dan kan ik nog een stappie hoger op leren.. ik kan dat allemaal nog niet goed, kannogniet eens normaal wijken Haha! wat moet ik dan met een appuyement Haha! om maar ff overdreven te spreken..
ik groei maar langzaam naar een hoger niveau en vind dat niet erg.. ik doe het liever rustig aan.. in een paar wedstrijdjes de b uit lijkt me ooknix.. vooral omdat ik nu nogniet toe ben aan de l...

en dat paard afkraken.. dat hebben wij ook gehad.. hij was al goedkoop.. en wilden ze hem nog goedkoper hebben.. onder de 2000 euro.. maar er werd wel gevraagd offie tot het zz kon gaan lopen.. en dat vragen ze dan voor weinig geld.. belachelijk is dat.. nou waren het ook geen leuke mensen en hadden we hem nooit verkocht aan ze.. maar toch.. ze zat er 5 minuten op en zei.. hij kan nix.. ze heeft geen figuren gereden nix.. alleenmaar proberen offie aan de teugel wilde lopen.. nou daar zakt me broek dan van af..

zulke mensen moeten dannaar een handelaar gaan als ze voor weinig iets willen hebben.. daar kunnen ook goeie tussen zitten...

maar tegenwoordig lijkt het wel alsof je paard gewoonnix waard is als het niet minstes m2 of z loopt.. als het een l1 paard is.. dannoemen ze het maar meteen recreatie.. vind ik altijd maar een beetje raar...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:24

Elk paard kan een L1 proef lopen, kun je wat mij betreft dus niet over een dressuurpaard spreken, het kan een dressuurpaard worden. Dus is het een recreatiepaard.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:27

Ik denk niet dat deze advertentie zo irreëel is, een topper zul je er niet voor vinden, maar ik denk niet dat het onmogelijk is voor dat geld gewoon een leuk paard te vinden. Ligt er inderdaad aan wat je goed noemt. Een paard is voor de één al goed als hij geen gebreken heeft en aardig de ene poot voor de andere kan zetten, voor een ander is goed een paard met potentie voor het hogere werk.

Een stalgenoot van me heeft nog niet zo lang geleden een 3-jarige gekocht voor €3000,-, een bruine ruin zonder aftekeningen, nu 1.78 hoog. Vader is echter een onbekende, niet goedgekeurde hengst (niet door de HK gekomen), moeders vader is Jazz. Paard kende de basis en kon een leuk B-proefje lopen.
Is geen toppaard, maar een kromme bok zou ik het ook weer niet willen noemen.
Afbeelding

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:02

elk paard een l1 proefje.. nouw da zal nog tegenvallen Haha! want dat kunnen ze echt niet allemaal..

maar daar heb ik het tochniet over?? IK kannog geen l1.. geen goeie.. en ik ben toch zeker degene die op het paard rijd of niet.. of mijn paard het nouw wel of niet kan.. ik niet dus..
je bent een combinatie met je paard.. een team.. de prestaties komen niet alleen van je paard of niet alleen van jou.. je doet het samen..

en ik vind dat ikmet mijn 165 punten van gister heel goed heb gedaan.. zeker omdat mijn paard een groot log dik beest is van 1.78 hoog en die ruim 8 jaar in de manege heeft gelopen, net hersteld is van rugklachten en die iedereen geen stuiver waard geeft..

en voor mij is het geen recreatiepaard.. maar ja.. jij bent kennelijk 1 van die personen die niet genoegen neemt met een paard wat niet minstes z loopt.. das leuk voor je.. als je ook op dat niveau kan rijden enzo..

ik neem genoegenmet mijn knol Haha! op een ouwe fiets moet je het leren he.. paardrijden doe ik omdat ik het leuk vind.. elke maand een wedstrijdje leuk.. want daar oefen ik ookw el voor.. ik doe het niet voor de winst en om zo snel mogelijk naar eenhogerniveau te gaan.. nee.. het rijden wat ik doe staat niet in het teken van ikmoet minstens 2 winstpunten rijden..
maar iedereen zijn eigen visie over recreatie of wedstrijdpaard..
ik ben blij met die van mij en blij dat ik (nog) geen hoge eisen hoef te stellen aanmijn paard.. iets wat ik wel begrijp dat je dat doet als je z1 of 2 rijd ofzo...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:26

gekke_koei schreef:
elk paard een l1 proefje.. nouw da zal nog tegenvallen Haha! want dat kunnen ze echt niet allemaal..

maar daar heb ik het tochniet over?? IK kannog geen l1.. geen goeie.. en ik ben toch zeker degene die op het paard rijd of niet.. of mijn paard het nouw wel of niet kan.. ik niet dus..
je bent een combinatie met je paard.. een team.. de prestaties komen niet alleen van je paard of niet alleen van jou.. je doet het samen..

en ik vind dat ikmet mijn 165 punten van gister heel goed heb gedaan.. zeker omdat mijn paard een groot log dik beest is van 1.78 hoog en die ruim 8 jaar in de manege heeft gelopen, net hersteld is van rugklachten en die iedereen geen stuiver waard geeft..

en voor mij is het geen recreatiepaard.. maar ja.. jij bent kennelijk 1 van die personen die niet genoegen neemt met een paard wat niet minstes z loopt.. das leuk voor je.. als je ook op dat niveau kan rijden enzo..

ik neem genoegenmet mijn knol Haha! op een ouwe fiets moet je het leren he.. paardrijden doe ik omdat ik het leuk vind.. elke maand een wedstrijdje leuk.. want daar oefen ik ookw el voor.. ik doe het niet voor de winst en om zo snel mogelijk naar eenhogerniveau te gaan.. nee.. het rijden wat ik doe staat niet in het teken van ikmoet minstens 2 winstpunten rijden..
maar iedereen zijn eigen visie over recreatie of wedstrijdpaard..
ik ben blij met die van mij en blij dat ik (nog) geen hoge eisen hoef te stellen aanmijn paard.. iets wat ik wel begrijp dat je dat doet als je z1 of 2 rijd ofzo...


jij vind de benaming 'recreatiepaard' kennelijk negatief en dat vind ik niet.
Je hebt zelf bedacht dat ik een recreatiepaard blijkbaar minder vind dan een dressuurpaard.
En dat doet verder niets af aan jouw prestaties.

En ik kijk idd iets verder, wat mij logisch lijkt als je zelf ook iets verder bent. Het slaat nergens op om te zeggen dat ik geen genoegen neem met een paard wat minstens Z loopt en dat ik elke keer minstens 2 winstpunten moet rijden, dus praat voor jezelf.
Ik koop een jong paard waarvan ik denk dat het wat word, maar dat moet ik ook nog maar zien.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:55

Wat ik me afvraag. Er zijn mensen die beweren dat ELK paard het Z kan halen. Dan zou ELK paard voor de meeste mensen voldoen.

Voor mij geld dat het paard leuk moet ogen, een beetje moet meekomen in de sport, maar dat karakter minstens net zo belangrijk is, zo niet belangrijker. Voor iedere ruiter is er wel een paard te vinden wat bij zijn of haar portemonnee past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:57

Ik beweer dat ook, maar niet bij elke ruiter Bloos!
En daarom stranden er ook zoveel een stuk lager Lachen

En zeker is er in elke prijsklasse voor iedereen wel een leuk paard te vinden.
En voor die mensen is dat dan een goed paard.
Ga je het voor echt de sport kijken, wil ik het geen goed paard meer noemen, maar leuk Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:07

Volgens mij kun je voor 3000,- euro best een leuk basispaard vinden bv een paard van 5 jr wat B dress loopt, idd wat al eerder gezegt is een goed sportpaard zal moeilijk worden maar ieder recreatie paard kan een sportpaard worden, het gaat allemaal misschien wat moeizamer maar vaak wel haalbaar, het ligt er ook aan wat jij met het paard wilt doen, als je binnen de kortste keren m of z wilt rijden dan kom je niet ver met dit bedrag, maar met geduld en een goede instructie kun je een heel eind komen, ik heb zelf een pony (ja oke in prijs niet vergelijken met een paard, maar goed) gehad die de handelaar aan de straatstenen niet kwijt raakte, ze was niet zo mooi en had niks bijzonders in de sport gepresteerd, toen ze 17 jr, was hebben we eindelijk het nk gehaald ja dat duurde dan wel ff, maar het plezier is er niet minder om sterker nog...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:48

essie79"]
[quote="runningkawa schreef:
Dan heb je toch rare ogen
Want er word toch veel geld geboden op 3-4 jarige paarden met de potentie dat ze het zware werk kunnen.
Dus dat absoluut nog niet waar gemaakt hebben.



Ik heb zelfs tegenwoordig het idee dat een 3-4 jarige met potentie meer opbrengt als eentje die een paar jaar ouder is en al wel wat heeft gepresteerd, bv 5-6 M dressuur.
[/quote]
Je hebt gelijk!!!
En ik vind dat dat niet klopt!!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:58

Samsam"]
[quote="Natasha"][quote="alja schreef:
om ven terug te komen op de vraag van desiree:
vind het wel een beetje te weinig geld voor de eisen die er zijn maar als je goed zoekt kun je misschioen wel een paard vinden die aan je eisen voldoet en in je beurs past....

denk dat in het noorden de paarden altijd wel iets goedkoper zijn maar dat weet ik niet zeker


Dat zal idd wel niet, want mensen uit Friesland en Groningen komen juist naar ons om de prijsklasse........
[/quote]

Om DE PAARDEN in die prijsklasse bedoel je denk ik!!
[/quote]
Ja hoor, dat bedoel ik. *LOL*

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 23:08

Toen wij precies een jaar geleden op zoek gingen naar een nieuw paard waren de eisen als volgt±

3-4 jaar
tussen de 1.65 en 1.73
3 goede gangen
eerlijk en niet te lastig karakter.
rontgenologisch en klinisch 100%
geen stalondeugden oid
Geen GP potentieel maar het idee was dat het paard zoveel potentie had dat de ruiter de beperkende factor zou zijn ) ruiter voorheen Z-dressuur)

We hebben in de prijsklasse 4000 tot 5000 zo´n 15 paarden bekeken, door het hele land heen, maar overal mankeerde wel wat aan! Uiteindelijk zijn we voor 6000 euro geslaagd en nog steeds totaal naar wens!