naam quarter + stamboom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

naam quarter + stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 20:17

Hoi iedereen,

Weten jullie soms een mooie naam voor een quarter ruintje van 2,5 jaar???

Zijn echte naam is Jimmie (Jimmy???), weet niet juist hoe gespeld, maar dat vind ik dus een afschuwelijke naam Verdrietig .

Weten jullie soms ook waar ik meer info kan vinden over zijn stamboom? Hij zou opgenomen zijn in het stamboek. Zijn moeder noemt Lena.

groetjes Syl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:21

Moet het een officiele naam worden voor het stamboek? En wat is de afstamming van de vader?

Het is natuurlijk leuk als je met de namen van de ouders een naam voor het stamboek gaat verzinnen, maar het hoeft niet. Al noem je hem op stal Jantje, Pietje of Klaasje, daar gaat dat paard verder helemaal geen problemen mee hebben.
Een ander verhaal wordt het als het paard nog niet is ingeschreven. Als je een naam gaat verzinnen voor het stamboek zijn daar regels aan verbonden: er mogen geen cijfers in voorkomen, mogen geen bestaande namen gebruikt worden, en de naam mag niet langer zijn (inclusief spaties) als 20 letters (of waren het er nu 21, ik onthoudt dat nooit)

Dus: ik kan me niet voorstellen dat de moeder alleen Lena heet. En ook de vader en de grootouders zullen toch wel namen hebben gehad?

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 20:56

wss wel. Het zou knn dat het zijn roepnaam is hoor, moet ik nog is vragen aan de eigenaar. Maar zou hem toch graag willen veranderen.
Het zou ook kunnen dat het de roepnaam van de moeder is, maar daar ben k niet zeker van.

Oh ja, het is een palomino, was ik er vergeten bij te zetten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:06

verzin een naam die bij hem past,
ik ging 4 weken terug kijken bij een quartermerrie, kebo surprise,
beetje te vond ik, haha
toen ik aan het rijden was zeiden mijn moeder en een man in koor 'the sky is the limit' oftwel, niets is onbereikbaar,
haar naam werd dus geboren en haar roepnaam is nu sky,
kies dus een naam die bij hem past, ipv te verzinnen,
als je hem ziet heb je dan niet iets van heyyyyy ..(naam)..
meestal is er wel een naam die echt bij hem past, wat je van het begin af aan al dacht, hihi
succes