halfuur met de fiets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

halfuur met de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 17:44

heej ik kan mijn paard op een wei neerzetten voor maar 30euro Haha! Tong uitsteken dus nu is het makkelijk mijn ouders over te halen.. maar nu komt het ik moet een half uur rijden met de fiets voordat ik dan bij mijn paardje ben kijk maar:

ik ben elke dag het 7e uit (behalve donderdag) dus dat is 5over 3 dan moet ik boeken uit me kluisje halen en naar huis fietsen dan is het half 4 even de hond uitlaten en me pardrijkleren aandoen en spullen pakken voordat ik dan wegfiets is het 4uur dan als ik snel fiets ben ik om half 5 bij me paardje dan rijden en poetsen enz. dan is het kwart voor 6 en dan ben ik rond half 7 weer thuis..en dan na het eten natuurlijk nog me huiswerk vinden jullie dit kunnen? of hebben jullie oplossingen? xx mandy

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:04

Ik denk dat het wel kan! IK weet natuurlijk niet op wat voor school je zit en hoeveel tijd je aan je huiswerk moet besteden, om een beetje cijfers te halen, Toen ik in de eerste van VWO zat, stond mijn pony ook een half uur van huis, toen heb ik het makkelijk gered, maar ik had wel weinig tijd voor andere dingen.... het is maar hoeveel je er zelf vgoor opzij wilt zetten.

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:06

ik doe vmbo Bloos en ik besteed denk ik een halfuur aan me maakwerk en een halfuur aan leerwerk dus eigenlijk een uur bij elkaar Schijnheilig ik wil wel wat dingen aan de kant zetten maar ik wel nog wel een beetje met vriendinnen af kunnen spreken in het weekend kan ik ook wel voorwerken.
Laatst bijgewerkt door babli op 19-10-03 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:07

je moet idd even bij jezelf nagaan wat je er voor over hebt! Want ook in de winter..sneeuw, regen, kou is het nog steeds een half uur fietsen! En ik weet niet of het achteraf is? Ik fiets zelf liever niet in het donker ergens naar toe. En aangezien ze de klok verzetten volgend weekend!!

Op zich lijkt het mij wel kunnen hoor....ik mag eigenlijk niks zeggen, want ik heb ze aan huis staan!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:08

ja ik ben helemaal niemand voor het donker ik weet niet hoelaat het donker is swinters..

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:10

Mijn paard staat ook 1/2 uur fietsen van huis. Zat toen in de 5e op het VWO. Moest eerst naar school (9km), daarna naar m'n paard de heuvel op (7km) en daarna naar huis (8 km) fietsen. Soort driehoekje dus. Ging best wel maar in de winter als het vroeg donker was vond ik het niet zo fijn om langs het bos te fietsen. Heb nu de oplossing: een BROMMER! Echt ideaal. Kun je 's avonds ook nog gaan. Ik doe er nu nog maar 13 minuten over om er te komen!!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:12

ja ik ben nog maar 13 dus een brommer zit er voor mij niet in maar hoe deed jij het toen je nog geen brommer had?

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:12

Ik geloof dat het in december en eind novemeber al om half 5/ 5 uur gaat schemeren, of misschien al donker is.... Dat is idd ook niet echt heel handig.

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:13

misschien dat je ouders je af en toe kunnen brengen?! Dat is dan toch alweer mooi meegenomen!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:17

Ik woon een half uur met de fiets van de manege vandaan waar mijn verzorgpaard staat,op de dagen dat ik doe ben ik ook 3 uur uit, en soms half 4.
ik doe het op dezelfde volgorde als dat jij beschreef, in de winter is het dan meestal wel al donker s'avonds, maar bij ons rijden er ook bussen langs de manege dus soms met echt slecht weer ga ik met de bus.

je houd wel wat minder tijd over voor andere dingen,
zo kan het soms zijn dat mn vriendinnen op vrijdag om 7 uur naar de bios gaan, en ik ben dan normaal pas rond die tijd thuis van de paarden,
meestal vraag ik an of we misschien 1 film later kunnen en als het niet kan of iets dergelijks, longeer is gewoon is 1 dagje, zo ben ik dan eerder thuis, maar ik moet ook vaak dingen afzeggen, het is maar net hoeveel je ervoor over hebt, jij hebt nog dat je dan dat echt elke dag hebt, ik heb het maar 2 a 3 x per week

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:23

Gewoon fietsen elke dag. Meteen vanuit school naar m'n paard. En als ik laat uit was longeren ipv rijden zodat ik niet in het donker naar huis hoefde. Werd nooit gebracht door m'n ouders. Krijg je wel sterke beenspieren van trouwens Knipoog .

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:38

ja tuurlijk kunnen mijn ouders mij wel eens brengen maar ik moet er nu natuurlijk niet van uitgaan dat in de winter mijn ouders elke dag mij wegbrengen. ik zit al te denken ik ben 13 dus een brommer/poeg/scooter zit er niet in maar wat kan ik dan wel doen ik heb al 3 oplossingen niet lachen Bloos :

1=snel fietsen Schijnheilig
2=electrische step Clown
3=zo'n ding wat oude opaatjes/omaatjes aan hun fiets hebben zo'n ding waardoor je sneller gaat Cool

maar dat kost natuurlijk ook allemaal weer geld dus ik weet het nog steeds niet.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:48

je moet er idd niet vanuit gaan dat je ouders je brengen,
haha,maar 1 kan je wel waarmaken, maar die anders Schijnheilig

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:53

Ik moet ook een half uur fietsen, maar dat heb ik wel een hele mooie acoomodatie!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 19:28

weet niemand voorderest wat? ik heb nog eens gekeken naar zo'n electrische step maar die gaan haast allemaal 20km per uur maar dan fiets ik denk ik nog wel sneller....xx mandy

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:34

Als je niet echt al je tijd aan het fietsen enzo kwijt wil moet je gewoon iemand bijzoeken om je paard mee te verzorgen! Dan heb je bepaalde dagen toch tijd voor huiswerk vrienden en vriendinnen en dan kan je andere dagen rijden!
xxx

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 19:36

neej dat ben ik niet van plan anders kan ik net zo goed een verzorgpaardje zoeken neej ik wil echt mijn eigen paardje maar heeft iemand nog ideen voor vervoer ofzo in de winter als het snel donker word? (behalve elke dag mijn ouders vragen Tong uitsteken ) ik weet niet eens of je wel op zo'n electrische step mag als je 13 ben.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:36

Ik denk dat het dan toch maar snel fietsen moet worden. Zo'n ding van opa's en oma's heet een snorfiets. Mag helaas ook pas als je 16 bent...
Je zou je ouders lief aan kunnen kijken of ze je op de dagen dat je laat uit bent kunnen halen (fiets in de auto ofzo), of zelfs brengen. Als die weide veel goedkoper is kun je ze voor de keuze stellen: of af en toe (3x per week ofzo) halen/brengen of een duurdere weide betalen. Ligt er maar net aan wat ze ervoor over hebben.... Hoop voor je dat het lukt.
Winter is niet echt fijn om te fietsen, kou is niet zo erg maar regen, sneeuw, harde wind en vuurwerk wel.

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 19:43

weet niemand hoe oud je moet zijn voor zo'n electrische step? mijn ouders werken zelf ook dus ophalen of brengen wordt niks...ja alleen in het weekend mischien of heel soms doordeweeks wat is er nou nog meer?

snorfiets 16jaar
scooter/brommer 16jaar
poeg 15jaar

wat hebbiej dan nog meer? (behalve dat de nige oplossing fietsen is)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:46

gaat er geen bus naartoe dan? Je kan een oude fiets bij de dichtsbijzijnde bushalte zetten! Ik fiets er trouwens meer dan een half uur over, maar doe dat 3x per week (verzorgpaard) en er gaat ook een bus, maar die maakt een omweg en doet er helaas net zo lang over. Om de snelheid hoef ik het dus niet te doen, maar het is wel lekker warm in de winter en droog als het regent! Haha!

Ik heb de afgelopen twee winters op een manege gewerkt. Toen moest ik 4 avonden in de week op de fiets, in het donker in mn uppie over een industrieterrein... Daar ging geen bus naartoe. Ik heb nooit iets engs meegemaakt, maar soms was het wel heel koud en glad. Scheve mond Maar je moet wat over hebben voor je paardenliefde, toch?!
Laatst bijgewerkt door Imre op 19-10-03 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 19:47

nee er gaat geen bushalte naar toe want het is een dijk...waar het is Boos!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:53

het is trouwens wel zo dat je van dat fietsen een steeds betere conditie krijgt dus je fietst steeds sneller! Ik deed eerst ook een half uur over dat stuk naar de manege (ong 8km) maar deed het al snel in 20 minuten! En je went ook aan de kou hoor. Maar ik hoefde maar 4 dagen...

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:02

lijkt me niet echt handig om je paardje daar neer tezetten dan kun je in de winter door deweeks nooit rijden en het is natuurlijk ook wel een beetje risky om in het donker naar huis te fietsen

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 20:50

ja daarom hebben we het nu over het vervoer..

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:24

Tsja, als je 13 bent kan je niet met de scooter he. Scheve mond Je bent trouwens op dezelfde dag jarig als ik. Cool
Ik heb nu bijna 3 jaar een verzorgpony waar ik ook een half uur naartoe moet fietsen (lekker kromme zin), en ik heb het al die tijd wel gered, maar daar hoefde ik dan ook niet elke dag naartoe. En als je een eigen pony hebt zal je hem toch wel elke dag moeten controleren. Knipoog
In het donker fietsen... ach, als je een beetje door een bewoonde goed verlichte buurt gaat moet dat wel kunnen hoor. Ik vond het altijd wel prima, eigenlijk. Maar ik had toch wel de voorkeur aan 'smiddags ernaartoe gaan.
Ik hoop woensdag trouwens eindelijk mijn scooterrijbewijs te halen, dus dat scheelt weer.. OK dan!