Zomer (wei) en winter (wei +stal) zelfde betalen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Zomer (wei) en winter (wei +stal) zelfde betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 10:08

Ik ben heel tevreden waar ik nu sta hoor Lachen

Maar vraag me af.... wat jullie hiervan eigenlijk vinden.

Rena staat in Oostvoorne. In de polder.
Goed half uur rijden naar het strand , niet dat ik dat vaak doe hoor.

(TE) veel weiland , lekker rustig bij mensen thuis.
5 Prima stallen , 1 staat er nu leeg.

2 Stallen voor hun eigen paard (merrie) + 2,5 jarige hengst (kind) .
Hengst is nu sinds 2 dagen ruin trouwens Lachen .

Verder nog een leuke Shet van henzelf , een pony op pension , en Rena op pension.
Eenvoudig tapijt-snipper 'bakje' aanwezig , wordt verder niks aan gedaan dus is wat onregelmatig en kuilig , daarom rij ik er niet vaak in.

Prima hooi (van eigen weide) en stro inbegrepen ,
in de winter krijgen ze voor het slapen gaan ook allemaal een lekker voerbietje Vingers aflikken

Krachtvoer en appeltjes/peen/brood enzo moet je zelf voor zorgen.
Vind ik ook het fijnst hoor

Alles wordt 's ochtends buiten gezet , en dan zelf 's avonds binnenhalen.
Je mag in principe zelf bepalen wat je wilt , buiten of binnen.

Paarden staan samen op de wei , klein kuddetje , dus je gaat toch wel met de rest mee Haha!

In de zomer , vanaf het vroege voorjaar tot nu 2 weken geleden ,
staan ze dag en nacht buiten en gebruik je geen stal , hooi en stro.

Nu staan ze dus weer 's nachts binnen.

Wat zouden jullie hiervoor willen betalen , deze regio en deze stal / wei ,
in de winter en de zomer ?

We betalen het hele jaar door hetzelfde bedrag per maand.....
ergens klopt dat niet natuurlijk maarja ik ben allang blij dat die kleine dag en nacht buiten KAN in de zomer

Bij de meeste stallen hier in de omgeving mag dat niet ,
en mogen ze in de winter vaak HELEMAAL niet naar buiten Scheve mond

Hoe werkt dat bij jullie ,
en wat zou dit voor Rena mogen kosten ? Lachen

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:12

er is toch een topic geweest: pensionprijzen ?
misschien moet je daar eens naar zoeken
de prijs is afhankelijk van de regio, zijn er veel stallen te huur of weinig.
als je tevreden bent zou ik er verder niet over inzitten. Zij kunnen wel 2 prijzen maken, voor zomer en winter, maar handiger voor hen is om dat als 1 prijs te houden. Dus ik noem maar wat, i.pl.v. de helft van he tjaar 50 auro voor alleen buiten en 100 euro voor de andere helft van het jaar, het hele jaar door 75 euro
Dat maakt dan niets uit eigenlijk

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:18

Aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant.. ook al staat je pony dag en nacht in de wei, die stal die huur je wel! die heb je nog steeds, dus waarom zou je dan minder moeten betalen.. ze eten ook meer gras dus tja..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:34

Bij ons is de zomerprijs lager dan de winterprijs.
In de winter betaal ik iets minder dan de anderen omdat
ik geen stro nodig heb (paard blijft buiten).

We hebben niet veel voorzieningen: koud water een buitenbak
(zand) die netjes bijgehouden wordt.
(Maar we zitten 3 minuten stappen van een oneindig uitrijgebied Haha! )

Ik heb eigenlijk geen idee wat de prijzen inmiddels zijn. Bloos!
Omdat ik zo zenuwachtig werd van elke maand een stukje
maand tekort komen, dat ik nu 2 of 3 keer per jaar breng wat
ik gespaard heb en daar halen zij alle kosten incl. die van
hoefsmid, tandarts, entingen en wormenkuren af.
En ik controleer de cijfers nooit. Bloos! Haha!
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 19-10-03 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:54

Ik betaalde ook altijd het gehele jaar door hetzelfde bedrag.
In de zomer waren ze wat minder geld kwijt voor mijn paard maar in de winter meer en hadden ze er meer werk aan.
Omdat het lastig is voor pensionklant en voor mij ook om steeds het stalgeld omhoog/ omlaag te gooien hadden ze gewoon 1 vast bedrag.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:56

bij ons betaal je 's zomers en 's winters ook hetzelfde bedrag want we huren een box, zeg maar. Mocht het nodig zijn kun je altijd naar binnen met je paardje.

Wat jij zou moeten betalen voor dit alles? Hmmmm een gokje 170,- ???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:56

Als je paard in de zomer 's avonds naar binnen gaat, betaal je bij ons dezelfde prijs als de winter door, omdat er dan ook biks gevoerd wordt en de box schoon moet. Staat hij dag en nacht buiten, dan is dat minder.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:08

bij ons heb je zomerstalling: alleen wei, 95 euro
en winterstalling: 's nachts binnen, overdag op de "plaat" een stuk blubber van 20 x 20 meter, er wordt uitgemest en 2 x p.d. 1/2 kilo brok gevoerd en ze krijgen hooi en stro voor 195 euro.

Als je tijdens de zomerperiode je paard een nachtje binnen wilt zetten (ik doe dat als het regent, daar kan ie slecht tegen), dan kost dat 2.50 per nacht, wordt aan het eind v.d. maand afgerekend.

Verder heeft iedereen wel iets extra's: een geit of een trailer in stalling, dus ben je altijd meer geld kwijt.

Het is voor mij vlakbij huis, er is een soort buitenbakje bij (nu goed te berijden, maar na 1 regenbui modder) en vlakbij het bos. Het enige dat me niet aanstaat die dat ie van 1 nov. tot 1 mei de hele dag op de plaat in de blubber staat......

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 13:24

Die blubber dat ken ik...van Rena haar vorige stal.
Hadden we allemaal een eigen stukje wei , en ik had het natste stuk.
Wel lekker dichtbij stal en met een grote boom OK dan! , dat wel.

Maar omdat ik vantevoren al wist dat het in de zomer modderpoel zou worden , hield ik Rena expres al een paar uurtjes per dag langer binnen dan de andere paarden op hun eigen weitjes naar buiten gingen.
Jammer voor Rena , maar zou er in de winter profijt van hebben

Dus niet Boos!

Winter komt , alle weitjes modder....die van Rena nog lekker groen.
Dus stalgenootjes klagen een beetje tegen stalhouder dat die van mij nog zat gras heeft terwijl hun paarden niks meer hebben...afijn je kunt het wel raden Boos!

Op zich heb ik hier heel weinig faciliteiten.
Geen echt fijne bak , geen warm water , alleen hooi en stro.
Zelf mesten , elke dag 1 plakje nieuw stro is zat Lachen
Verder 1 of 2 plakjes hooi.
Stal en wei , in de zomer alleen wei , we kijken dan ECHT niet naar de stal , hooi en stro om , spinnen vieren feest Haha!
Maar 1 stalgenootje die je vaak niet ziet.

Iemand anders zou dit ECHT niet zo willen ,
ik vind het juist perfect !! OK dan!

Die weidegang is voor mij echt superveel waard ,
dat vind je hier niet zomaar dat de paarden werkelijk elke dag flink buiten komen. Dat vind ik gewoonweg het ALLER-belangrijkste.
Okee ik mis die hele fijne bak die ik graag zou hebben ook wel natuurlijk....
Maar als je die hele fijne bak echt wilt , dan kun je die wei gedag zeggen *huil*

Okee , afgelopen winter waren er misschien 3 dagen dat ze allemaal op stal bleven omdat het ECHT te bar en boos was in de wei , maar dat is natuurlijk niks vergeleken met stallen waar ze maandenlang niet of zeer weinig in het gras mogen , of alles een kapotgelopen modderboel is

Ook alles lekker samen in die mega-wei , Rena lijkt gewoon bijna een echt PAARD Haha!

Bij smurf vind ik het wel leuk gedaan ,
dat je dan een bedragje betaald als je de stal wel een keer een nachtje gebruikt Lachen

Maar nogmaals , ik ben dik tevreden hoor

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:59

Op zich heb ik niet zo'n probleem met hele jaar door een prijs, maar dan wil ik wel zelf de keus hebben wanneer mijn paard weer 's nachts naar binnen gaat (heb meegemaakt dat ze 1 mei naar buiten moesten en 1 oktober pas weer naar binnen).

Waar ik nu sta hebben we wel land en stal prijzen, maar er wordt wel van je verwacht dat je in de zomer een handje meehelpt in het onderhoud van je box (verfje en grote schoonmaak). Aangezien de prijzen heel redelijk zijn heb ik hier geen moeite mee!

Overigens, ik betaal 80 euro op het land en 158 in de winter, dit is inclusief voer, buiten/binnenzetten overdag en mesten (zondag doen we dit zelf)

Als hij een nachtje binnen moet staan in de zomer is dat geen probleem, hoef ik ook niets bij te betalen, maar je moet het natuurlijk niet te gek maken, het is geven en nemen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:10

Ik vind het idd normaal dat je het hele jaar door hetzelfde bedrag betaald. Vaak wordt een gemiddelde genomen van de kosten over het hele jaar en dat gedeeld door 12.
Als je er ook het hele jaar staat is dat geen probleem, maar als je er alleen de zomermaanden bent betaal je zeker te veel.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:04

Hey bianc, je kunt ook bij ons in de bak komen rijden hoor! Gewoon ff met Wil bespreken, dat mag vast! Dat doen wel vaker mensen die ergens anders staan!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:24

Da's hartstikke lief natuurlijk , maar zou ik een beetje banketstaaf vinden eigenlijk tegenover de echte pensionklanten die daar graag willen rijden , en ik kan bovendien slecht tegen toeschouwers als ik aan het prutsen ben , hihihi Lachen

Ik heb meer een super-de-puper lekker grote bak met springmateriaal in gedachten , dat is wat ik echt mis.

De enige reden waarom ik hiervandaan zou verhuizen , is als ik ergens ook vlakbij ook net zo vaak (altijd) op de wei kan en dat in die wei bovendien een fijne schuilstal staat waar die kleine altijd in kan , en dan ook met een klein kuddetje samen.

En dan een lekker ruime minimaal 20 x 40 bak met zalige bodem en springmateriaal erbij , en voor dezelfde prijs allemaal , fijne sfeer , weinig tot geen andere pensionklanten Haha!

Dan zou ik Rena nog verhuizen.
Maarja zeer kleine kans dat ik dat nog ergens tegenkom hier Lachen

Ben overigens ook best jaloers op jullie longeercirkeltje ,
da's echt wel leuk hoor OK dan! .

Ach , als ze hier een slepertje voor achter de tractor op de kop kunnen tikken en de bak af en toe eens kunnen vlakken , zou dat al heel mooi zijn natuurlijk.

Maarja ik heb nu gisteren dat stukje Oostvoorne ontdekt , daar is het geweldig ruim en supervlak allemaal , dus ik zal daar wel elke week eens naartoe gaan om wat rondjes , boogjes , lusjes en figuurtjes mee te pakken , dat zou daar geweldig kunnen !

Ga nu even het peerd en waarschijnlijk ook die van stalgenootje binnenzetten.

haantje
Berichten: 12
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:32

ik sta in egmond ook vlakbij strand in de zomer is het 100 euro hele dag buiten en in de winter 200 euro snachts binnen overdag in een padock maar alles wordt voor ons gedaan ik vind dat wel redelijk denk ik

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:51

Ik zou het niet gek vinden als je het hele jaar door hetzelfde moet betalen, ook al staan ze op het land. De stal kan meestal niet verhuurd worden, dus die blijft van jou. Ook al gebruik je hem niet een paar maanden. Wij betalen wel minder in de zomer op het land, en daar ga ik natuurlijk niet over klagen! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:48

Ik betaal zelf in de zomer 75 en winters 175 en vindt het wel zo eerlijk, of het moet een laag bedrag een gemiidelde van rond de 125 zijn, dan heb ik er nog wel vrede mee, maar zou jhet niet eerlijk vinden als ik zomers ook die 175 ging betalen want ze gebruiken zomers niks!!
En weet je al wat je moet betalen?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:51

... maar laten we wel wezen: ook land kost geld! Niet alleen in aanschaf, maar ook in zaken als onderhoud, zaaien, mesten en hekwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:00

Mac schreef:
... maar laten we wel wezen: ook land kost geld! Niet alleen in aanschaf, maar ook in zaken als onderhoud, zaaien, mesten en hekwerk.

Mijn landje kost alleen huur, wordt niet bemest of gezaaid want het is een natuurgebied! Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:40

Lennon staat winter/zomer 24/24 u in het weiland... met inloopstal, zodat hij lekker zelf kan kiezen wanneer hij het buiten beu is...

Hiervoor betaal ik € 50 per maand, het hele jaar door...
Wil je dat je paard er 's winters op stal staat 's nachts en overdag als het niet te slecht is buiten komt, gevoerd wordt, ... dan betaal je € 170 per maand.

En hier ben ik zelf ook tevreden over...

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:16

mijn pony's staan ook in de zomer dag en nacht buiten en in de winter 's nachts op stal. In de zomer kost mij dat 30 euro voor een shet en 35 voor de c pony. Een paard kost 50. Een box in de winter kost inclusief onbeperkt hooi en stro (voer zelf betalen) 180 euro. Je mag je paardje in de winter ook buiten laten staan voor hetzelfde bedrag als in de zomer. wel zelf buiten en binnen zetten, dus ik ga er nu al 2 keer op een dag heen, ook zelf uitmesten en voeren. ik sta bij spijkenisse in de buurt, dus wel dezelfde regio.
je bent ook niet verzekerd van een box, in de zomer kan er dus een ander paardje in 'jouw' winter stal staan of je hebt in de winter een andere stal, dat bepaalt de pension eigenaar.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:41

zomer (24/7 wei) en winter(24/7 stal)zelfde prijs
voor de winter redelijk goedkoop, voor de zomer wat duur