'Hete' paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 16:05

Barb moet als ik hem ga rijden echt even op gang komen om lekker te willen buigen etc. Dan met wat oefeningen zoals wijken etc. wordt Barbiano lekker heet. Dan is hij super te rijden reageert meteen op mijn hulpen verzameld etc. Hij toont dan heel mooi (altijd wel eigenlijk maar dat is mijn mening Haha! ). Barbiano is een Andalusiƫr zoals de meesten hier wel weten dus de Spaanse peper is ook niet ver te zoeken. Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben met je paard en wat voor ras het dan is.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:08

Als Shadow eenmaal op gang is gaat ie wel lekker lopen ja! Dan reageert echt goed! Shadow is een Welsh A pony

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:15

Ik rij op 2 arabieren van 5 en 8 jaar.
De jongste heb ik beleerd en begin wat meer van m te vragen. Als hij lekker op gang is wordt hij heel alert op het been en probeert t zo goed mogelijk! Lovers
En dat terwijl ik m net 1,5 week op stal heb, pittig ding he?
De ander rij ik niet zo vaak, maar die is gewoon lekker,maar kan echt niets nog! Die vind t vreselijk moeilijk recht te lopen etc.
Als de 5 jarige verkocht is ga ik met die zwarte hengst aan de gang, das echt zo n dressuurtoppertje voelde ik.
Ff voor de duidelijkheid: beide paarden is nooit wat mee gedaan en kunnen dus nog nix. Nu de man zn paarden verkopen moet omdat hij gaat verhuizen, en al 72 is, ga ik, vooral die 5 jarige, goed rijklaar maken!
Is erg leuk en leerzaam.

Maar weer ff ontopic, als ze eenmaal bezig zijn worden ze echt fanatiek zeg maar, heerlijk. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:19

[***] is ook een heet paard, hij toont heel cool en schrikt nergens van maar hij is rap bang als je hem straft etc vandaar dat ik soms nogal reageer op steefie en zijn amor haha
Bij de mijne is t een kwestie van ontspanning en het hete er wat uit werken, hij is soms echt te heet voor nog ontspannen door de rug te komen.
hij is een bwp. heet worden hangt niet van ras af maar van karakter Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:21

Heel herkenbaar! En ik heb ook een arabier...
Volgens mij komt het vooral veel voor bij compacte, kleine paardjes als arabieren en andalusiers enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:21

De mijne is ook behoorlijk heet, hoewel dat niet bij het ras hoort. Ik heb haar al vaker verteld dat ze een Fjord is, maar ze gelooft me denk ik niet.... Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:22

het paardje wat ik rijd is absoluut niet heet, hij is lui, sloom en duf!!!! Haha!

Mijn vorige paardje was heel relaxed op stal maar zodra ik erop zat was ze heet en deed ze als ze in een goeie bui was alles voor je!!! Ze reageerde wel redelijk goed op mijn hulpen, tegen het einde van het rijden was ze beter aan mijn been en met uitstappen heel relaxed!!!

Het paard van mijn nicht (nou ja paard --> e pony ) Haha! is heel heet (balzflug) en dit is een Trakehner, ze is op stal ook niet de rustigste, en met rijden heel heet en zeer ongeduldig in de omgang!! Maar een super paard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ze reageert heel erg goed op je been, vanaf het moment dat je opstijgt in het begin is ze wat loperig maar na een minuut of 10 is ze iets rustiger en behoorlijk werkwillig!!! Ze doet alles voor je MITS je met een zachte hand rijd rijd je met een vaste/drukke/ harde hand dan kan je 20 minuten rijden op een bom en dan is het over dan ontploft ze in steigeren, bokken enz. Dan kan je net zogoed stoppen anders verpest je alles wat je opgebouwd heb!!!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 16:22

PJ toch zijn Andalusier echte 'hete' paarden naar mijn mening. De merries niet maar de hengsten tonen zich echt als ze heet zijn en dat worden ze snel. Over het algemeen is Barb ook heel koel maar als je hem goed achter zijn pruttel zit doet hij alles lekker. Trouwens Barb begint over het algemeen lekker relaxed en rustig. Vroeger liep hij altijd onder me vandaan maar sinds ik mijn benen beter gebruik gaat het veel fijner. Ik heb ooit op een barokke wedstrijd geschreven en daar zei de jury ook dat je moet leren om dit type paarden te rijden: nooit trekken alleen maar benen. Klopt als een bus.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lisette op 2001-10-10 16:26 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:34

Ja je benen zijn zo belangrijk bij dit soort paarden!
Goed op t been rijden, en vooral de ontspanning.
Ik ben altijd zo trots als ik heb 'gewonnen', als een van die arabjes begint met klooien of druk doen, dan hup lekker mn been eraan en naar de ontspanning rijden, en dan wow, gaat geweldig! Party!!
Dan rij je zo weg met ze.