pony mag niet naar de slacht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sparklin

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:21

Mijn vriendin wil haar verzorg shet kopen omdat de eigenaar hem naar de slacht wil brengen. Ze mag hem gewoon niet kopen voor de gedachten dat zij hem dan voor der zelf heeft (het is echt een kreng die eigenaar). Ik verzorg haar paard en het is nooit goed. maar heeft iemand tips dat ze hem misschien toch mag kopen want hij mag absoluur niet naar de slacht.

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-09 16:57 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:25

Bij de slacht wordt de shet nooit metteen geslacht.
Als ze weet naar welke slachterij hij het shetje gaat brengen, kan ze erachteraan en hem voor en prikkie meenemen.

Toch?

Of heb ik nou zo'n rare gedachtengang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:29

Probeer de shet terug te kopen via de slager.
Als de slager de shet koopt voor de slachtprijs heeft hij er vast wel oren naar wanneer je 50 piek meer geeft als je de shet dan terug mag kopen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:42

ja, zoveel paardenslagers zijn er ook niet. Als er hier in de buurt een paard naar de slacht gaat, bel je paardenslachter Berends op. Daar gaan ze hier namelijk allemaal naar toe. Effe telefoontje plegen he.

sparklin

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 13:38

ja dat is zo maar een vriend van de boer is slager en dan mogen we hem niet van hem overkopen maar bedankt

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:47

HoiHoi,

Als je regeld dat een bekende van jouw of je vriendin, die een onbekende is van de boer naar de boer to gaat en hem veel lof over de shet uitspreekt en hem dan koopt voor jouw vriendin. Uiteraad wel van haar geld. Je vriendin moet wel verbaasd en anders doen. Neit laten merken dat jullie elkaar kennen. Ik wil eventueel wel helpen.

groetjes
denise

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:48

Laat een ander hem voor haar kopen. Die komt bv met het verhaal "ik heb gehoord dat er een pony te koop is?"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:50

Als de pony van de slager is, kan die boer voor die slager niet bepalen dat hij die pony niet mag verkopen. En als je f 100,- meer biedt dan verkoopt hij hem echt wel hoor!

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:55

hoi Sparklin!
Wat aardig dat je dit berichtje hebt geplaatst.
Voorlopig zal Kasper nog niet naar de slacht gaan ( nou ja, bij hun kun je het nooit weten) Ik moet eerst nog met haar en eventueel d'r vader het er over hebben want als ik hem mag kopen zal daa er financieel op vooruit gaan als ik huur ga betalen. en alle argumenten die dingetje zei sloegen nergens op.
ik hoop in ieder geval dat Kasper }> niet weggaat want dat zou ik extreem erg vinden. Huilen Verdrietig
En als ze het flikken om Kasper naar de slacht te sturen dan gaan we haar vetr slaan, he Sparklin?! Schijnheilig
doei, groetjes Kaspa, Kaspa

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:23

Jullie werken er natuurlijk wel aan mee dat de slagers weer gaan handelen en dat is nu natuurlijk ook niet de bedoeling. Kan iemand anders hem niet voor haar kopen. Haar oma ofzo, maar dan wel met een andere achternaam. De moeder van haar moeder bijv.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:02

vraag haar een keer wat ze voor vraagprijs heeft, de slager betaald namelijk nooit veel geld!
Biedt iets meer, weigerd ze kun je je bod nog op hogen! Blijft ze bot doen, zeg dan: laat maar (zogenaamd, ...) Extreme duivel
Vraag een andere vriendin of die wil opbllen, zo van: goh ik heb gehoord dat...BLABLABLA, en die doet een bod, net wat hoger als de slager...!
En als ze dan nog zo raar doet... dan zou ik het haar in haar gezicht zegge! Wat is dat voor onpaardvriendelijk mens zeg!
Ik verzorg een heel lief shetje (zie tekening) en de eingenaar zegt: als ik haar kwijt wil ben je de eerste die het hoort, en ik kan haar dan altijd voor een leuk prijsje krijgen (heb haar alles geleerd)
Groetjes en veel suc6!
p.s. als je nog toneelspelers zoek, die een pony wil kopen, ik biedt me aan hoor!
Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:48

en anders moet je hem gewoon jatten
stiekem snachts erheen en hem meenemen, want we gaan geen niets-mankerende shetten naar de slacht brengen, terwijl iemand anders hem graag wil hebben

}> Extreme duivel

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:55

Wat ik gewoon echt absoluut niet snap aan dit verhaal is waarom iemand een gezonde pony liever wil laten slachten dan hem voor een betere prijs verkopen aan iemand die er al voor zorgt. En omdat je hem een ander niet gunt dan maar laten slachten...??? Snap dit echt niet...

Ik hoop voor je dat het lukt anders wil ik hem wel voor je proberen te kopen hoor. dan koop jij hem weer van mij..

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:57

Hee Shaienne, niemand aanzetten tot criminele activiteiten, al is het voor het goede doel! Dat kan heel wat narigheid opleveren (weet ik alles van).

Gewoon die pony opkopen bij de slager. Maarre, heb je er wel plek voor? Kan je hem voeren? De pony is er ook niet mee gebaat als hij van de honger moet omkomen...