oke, nogmaals prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:00

Ik heb ooit eens op de ORUN cursus een ontiegelijk lelijk paard gereden. Mozes kriebel, die zag er niet uit met zijn iele lijf, grote poten en gigantische kanis. Maar goed, in het kader, je moet toch op verschillende paarden rijden, [naam verwijderd] erop.

Wil jij niet geloven; maar ik zweer het je; tot op de dag van vandaag is er geen paard geweest dat mij zo'n ongelooflijk fijn gevoel in het zadel heeft gegeven! zo licht aan de hulpen, zo makkelijk in de mond, zo zwevend en vloeiend in de rug. HEERLIJK.
Het paard stond op een handelsstal bij een manege, hoefde geen drol te kosten. Afstamming zou ik niet weten, naam ook niet. Maar ik weet wel dat toen ik een paar maanden later zonder paard zat, ik nog op zoek ben geweest naar hem. Kon hem niet meer vinden. Ontzettend jammer.

Waarmee ik zeggen wil; de lelijkste paarden kunnen de fijnste rijdieren zijn. Maar hebben wel de makkelijke prijzen.
Nee, voor mij geen plank met een mooie kwpn-typische bouw en zo'n bol bloedoog als die niet lopen kan. Lopen is veel belangrijker dan uiterlijk.

Back on topic; ik denk dat de topicplaatster haar budget idd nog wel wat gaat bijstellen als ze een paard zoekt met dergelijke kwaliteiten. Maar als ze de leeftijd een jaar of 5 verruimt, gaat het haar prima lukken.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:24

Ik ken menig succesverhaal van mensen die een paard kochten voor rond de 2.000 euro (en lager) waarmee ze toch ook leuk gereden hebben, ook in de sport. maar vooral; waarvan ze heel veel en heel lang plezier van hebben.

Zolang een duurder paard niet met 'blijvende goed-garantiƩ' wordt verkocht, zie ik geen reden een duur paard te kopen als er vergelijkbare paarden een fractie van de prijs worden aangeboden.
Zou het een soort 'grote-steden-chic' zijn om veel aan een paard te willen uitgeven?

Een leuk paard dat gezond is voor een lage prijs inkopen; dat is pas leuk

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:36

Leuk rijden is in het eerste jaar meteen al vooraan rijden op alle gestarte wedstrijden. En wees eerlijk; dat is toch waarom al die miepies van die hele dure bokken van papa krijgen, opdat ze ook eens vooraan kunnen rijden Knipoog

Nee hoor, mij praat je er niet vanaf. ik zoek geen GP paard, maar eentje waar ik rijtechnisch mee kan groeien die gewoon fijn loopt en plezierig in de omgang is. En dan hoef je niet te duur. Ik hoef er praktisch mijn dorp niet eens voor uit...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, meniekske, moniek21 en 149 bezoekers