Lesje Australian stock zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Lesje Australian stock zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 19:09

Hoi, ik heb gisteren een australian Stockzadel gekocht van iemand die niets van paarden wist.
Op zich niet erg, maar ik snap een paar dingen niet, dus ik dacht, misschien weet hier iemand het?
De vragen:

1: er zat een soort losse leren singen met aan beide kanten stoten bij, maar kan dus niet als singel worden gebruikt. volgens mij moet hij op de een of andere manier door die 2 gleuven die onder de stijgbeugels zitten, maar dan? waar maak ik het aan vast, en wat is het nut ervan?

vraag 2: moeten de stijgbeugels anders niet door die gleuf? want anders lijkt het mij dat de boel redelijk snel gaat slijten omdat het suede is.

Nou, ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik en mijn Tinkertje nog lang plezier kunnen beleven aan het zadel Lachen

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:45

1 is volgens mij de de oversingel...die ligt bovenop de zit (en moet dus door die gleuven) word aan beide kanten aan de singel bevestigd(je hebt als het goed is nu maar 1 singelstoot).

2 Beugels gewoon aan de haken ophangen......

Ik weet niet of je het vanaf de foto een beetje kan zien.....
Afbeelding

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:10

stuur arwenlune een pbtje zij heeft volgens mij zo'n zadel/of gehad.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:59

ik heb zelf ook een stockzadel gehad, en volgens mij bedoel je bij 1 idd ook de oversingel, die moet je gewoon door die gleufen schuiven en dan laten hangen, dan kan je daaraan de singel weer vastmaken en met aansingelen trek je dus ook die oversingel nog strakker,
bij 2: de beugels moeten gewoon eroverheen en dus over die haakjes geschoven worden,
succes

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 21:47

aah ok, nu snap ik het:)