scheren tijdens rui?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 13:50

Joop zweet als een tierelier, en het grootste deel is te wijten aan zijn enorme vachtontwikkeling. We zijn nog niet eens halverwege, of hij heeft al 10 cm haar.
Ik zal waarschijnlijk toch nog wel een paar keer moeten scheren, maar ik vroeg me af of ik me op deze manier niet nog eens 10x zoveel werk op m'n hals haal... En of het wel kán eigenlijk, straks mol ik het hele apparaat...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 14:19

Ik vind t prima hoor Haha!
Ik schoor Joop altijd, maar vorig jaar met 3 volle boxen heb ik t niet gedaan, worrie zo koud he. Ze hebben bij ons al een dekentje op, de anderen hebben een beetje vacht (extreme conditie), en die van mij heeft no matter wat een shetlander vacht (no offence, maar t is nou eenmaal zo). Echt een bolle kabouter met dikke jas aan. Als ik m scheer gaat t meestal wel, maar nu wil ik t doen als t nog een beetje warm is, en dan gaat hij standaard onder 2 dekens (zweetdeken en zomerdeken).
Ik scheer m helemaal (behalve zijn bles enzo), ben ik 4 uur mee bezig, maar goed, oefening baart kunst. En ik wil m dan dit jaar ook standaard in de bandages zetten (anders wordt hij koud).
Deels scheren (jachtmodel oid waar jij t ook over hebt), lost een deel van de problemen op. En ik denk niet dat je dan een deken op hoeft te doen.
Die van ons staan zo veel mogelijk buiten, en 's nachts op stal met deken op.
Ook nog een vraagje: de paardenbh (heb ik van Kim), hoe duur is die, en waar is die ZEKER te verkrijgen. Ik ga t nog vragen bij de ruitersportzaak, ik ga een lijstje maken, maar ik wil even snel een adres achter de hand hebben, want Joop slijt ook als een gek.
Nog een vraagje: Joops wintervacht is super kwetsbaar, in de zomer slijt hij niet zo erg, maar als ik m scheer is het helemaal erg. Ik hoef niet eens met sporen te rijden of hij wordt daar al kaal. Hij is nu al heel dunnetjes op die plek. Zonder sporen rijden kan wel een weekje, maar geen weken/maanden. Zou een smeermiddeltje tegen drukplekken, of huidfix oid helpen?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 09:16

dat is tegen het schuren van de deken op de boeg. Joop heeft daar altijd last van, en t is een ruin. Ik heb het overigens van Kim die haar Lottelpaard er ook een aantrekt, dus....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 10:27

BR verkopen ze hier bij Horseland wel...
Zal ze zo eens bellen, want ik weet niet of ze m zo hebben liggen.
Ik scheer Jopie meestal eerst zijn lijf, kijken of hij koud wordt, en dan doe ik de benen een week later... Want ik hou er al helemaal niet van om 4 uur achter mekaar te scheren (ben niet zo'n snelle)...
Maar die BR dinges ga ik gauw bestellen...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 12:01

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje bot om dat zo te stellen.
Mijn paard is echt dé uitzondering bij uitstek. Zijn vacht is echt niet normaal kwetsbaar. Zonder dat ik veel hoef te doen slijt hij gewoon. Als ik m scheer wordt dat nog veel erger.
De Pagony zomerdeken heb ik nu al 6 jaar, en die is idd niet goed, maar mijn Bucas winterdeken, die echt wel goed is, daar slijt hij ook nog van.
Ik heb echt alles geprobeerd, van smeermiddeltjes, tot andere dekens. Maar feit is: na de winter heeft hij toch slijtplekken.
En wat Karin zegt: ik ga echt een goeie deken niet weggooien, ik heb domweg het geld niet om een nieuwe deken te kopen die wél goed is, en dan alsnog het risico lopen dat het bij die van mij niet werkt...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 90 bezoekers