oke, nogmaals prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

oke, nogmaals prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 13:22

Als ik de mensen hier mag geloven liggen de prijzen dus nog wat hoger dan ik had gedacht. Nu lees ik deze advertentie, dus een paard dat al braaf gereden is. Wat vinden jullie ervan?

Wie o wie heeft er een lieve 3 tot 5 jarige bruine of zwarte ruin met goeie gangen voor mij??? Waarmee ik straks wedstrijden kan gaan rijden... Stokmaat: 1.65 - 1.70m Type: tussen fors en chique in Afstamming: maakt niet zo veel uit Niveau: rond de B - L Prijs: tot 3000 euro Verder: lief in de omgang met mensen en paarden en hij moet gekeurd kunnen worden... Het paard gaat hier zeker een goede plek krijgen... Reacties graag via de mail, en een foto zou erg leuk zijn om de eerste indruk te krijgen. Hopelijk tot snel,

Is dit een reele advertentie of wil die het onderste uit de kan voor te weinig geld?

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 15:20

Pipo"]
Dus ik vroeg aan haar, wat wil je daarvoor uitgeven: kreeg als antwoord: maximaal 2500 euro.
.
[/quote]
is dat nou ook een buitengewone naieviteit of is het gewoon brutaliteit om die prijs te noemen voor al die wensen. Frusty


[quote="Lovely schreef:
Desiree, de schrijfster van die advertentie komt op mij heel vriendelijk, maar wel erg naief over.

maar daar stikt het van, van die mensen! DAarbij willen mensen ook iets fatsoenlijks hebben, maar ze hebben gewoon het geld er niet meer voor. Komt weer door die verrekte euro.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 12:49

Jippie"]

Het dekgeld van een gemiddelde ehngst zit al op de E700,- tel daar 10 maand onderhoud voor de merrie bij, 3 jaar opfok en onderhoud van veulen. Dan kom je al heel wat hoger uit dan die E750,- alleen maar om uit de kosten te komen. Dus als iemand een 3 jarige aanbiedt voor E750,- hoort daar een heel apart verhaal bij
[/quote]
O, maar met het fokken van een veulen komen fokkers al jaaaaaaaaaaaren niet meer uit de kosten! er valt niets aan te winnen, alleen verliezen. En nu door die trut euro de paarden OOK al duurder zijn geworden is er misschien nog een beetje mogelijk om uit de kosten te komen. fokken moet je doen voor de hobby, niet om het geld. Want dan kun je beter stoppen met de paarden.

[quote="gekke_koei"]
ik schaf geen paard aan op zijn mogelijkheden, vind het karakter en de omgang toch zeker belangrijker.. maar ja Haha! zit zelf nog niet op een hoog niveau dus Haha!
.
[/quote]
maar je groeit als ruiter. Je blijft geen b ruiter, en straks wil je meer en kan je paard niet mee. Ik heb liever een paard waar meer mee kan dan minder. want ik vind het niet fijn om later mijn paard te moeten verkopen als hij niet meer voldoet. Ik kocht iones als recreatie paard, was zelf een ruiter van niks. Maar nu rijd ik wedstrijden. Iones kon gelukkig ook veel meer dan alleen buiten rijden.

[quote="Natasha"]

LEG MIJ EENS UIT WIE BEPAALD DAT HET PAARD GOED IS.
Als Anky een paard op stal heeft staan, of ik hetzelfde, krijgt zij er vast en zeker veel meer voor dan ik. Cool
[/quote]

Een paard is goed als hij mee kan groeien met de ruiter.


[quote="Samsam"]
[
Moet toch wel een reden voor zijn? Meeste verkopers willen toch graag de marktwaarde voor hun paard en doen niet aan liefdadigheid.
[/quote]
good point! ik doe mijn merrie ook echt niet voor te weinig weg. Ze willen haar voor de prijs die ik wil en anders krijgen ze haar niet. (ze is overigens teruggetrokken uit de verkoop)



[quote="germie schreef:
Er zijn veel mensen die meer vragen voor hun paard dan wat het paard werkelijk waard is.

Het is gebruikelijk om af te dingen in de paardenhandel. Men rekent daar op, dus vraagt men meer dan het bedrag dat het paard uiteindelijk op zal moeten brengen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:10

Mijn verhaal was "ik wil weer overnieuw beginnen want dat vind ik leuk". geen emotioneel gedoe dus. Overigens werd het wel emotioneel in die zin dat ik me er niet goed bij voelde. Nu is ze teruggetrokken uit de verkoop. Maar...... mocht iemand er veel geld voor willen geven, doe ik het toch maar.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 13:44

oh, dat moeten ze eens proberen, mijn paard afkraken. Dan gaat de prijs alleen maar omhoog bij mij!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 08:45

Maar een mens kan wel eens ooit geluk hebben. MAar geluk is niet iets waar je op moet rekenen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 10:23

Ik denk tegenwoordig vanaf de 4000, euro.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05 en 27 bezoekers