Help, wat doe ik fout

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Help, wat doe ik fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 11:52

Ik zoek een bijrijdster voor Morespeed en ik heb gewoon nog steeds niemand gevonden! Ik zoek al per 1 september. Wat doe ik fout????

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:58

Waar plaats je je advertenties?? Alleen op internet of ook in de buurt?

Vraag je een leeftijd van boven de 18jaar? Dan zijn der al een heel stuk minder verzorg(st)ers.

De bijdrage te hoog?

Misschien is het handig ook hier even je advertentie bij te zetten zodat het oordelen wat makelijker is.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:14

Wat ook wel eens wil helpen is gewoon op een manege gaan kijken en een ruitertje uitzoeken die je wel leuk vind rijden en het dan gewoon vragen... Want ik heb al meerdere paarden gereden en verzorgd voor mensen en nog nooit op een advertentie gereageert... En het voordeel is dat je eerst kan zien hoe ze rijden en dan kan je ook nog even kijken hoe ze na het rijden voor het paardje zorgen.. Heb je al een heleboel informatie meer als waarneer ze op je advertentie naar je toekomen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:15

Idd dat vind ik een hele goede tip. Langsgaan op stallen/manege's en eens kijken wat daar rondrijdt. Zo zie je gelijk hoe ze rijden, omgaan met paarden.. en als je dat goedkeurt kun je als ze klaar met rijden zijn vragen of ze interesse hebben.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:10

ik vraag iemand die het liefst ouder is dan 16. Bijdrage van 58 euro, in recentste advertentie staat niet eens een bedrag of leeftijd. Advertentie op manege en marktplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:18

ik weet al wat je fot doet, je moet niet meteen met een bijdrage gaan gooien, laat ze nu eesrt aan tijdje lekker rijden en ga dan om geld vragen, het valt me op dat mensen die meteen geld vragen niemand vinden, ik zelf heb een bijrijdster en die heeft 5 maanden gratis mogen rijden, het gaat toch niet alleen om het geld?
En dan nog er zijn zat gratis bijrijdpaarden, want eigenlijk zou je hun ook tegemoet moeten komen, succes!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:52

Het valt mij altijd op dat het altijd erg lastig schijnt te zijn voor mensen om een bijrijdster te vinden, en voor bijrijdsters om een paardje te vinden.
Het is wel zo dat ik op de manege merk dat vanaf een leeftijd of 15/16 er toch veel mee stoppen, en dat is juist een leeftijd dat de meesten ze oud genoeg vinden (wat ik wel begrijp, zo'n minimum leeftijd). Ook ben je rond die leeftijd vaak niet zo rijk, en is zelfs een bijdrage van 58 euro voor velen al erg veel.
En bij velen hoef je ook niets te betalen, dus tja.

Als ik bij je in de buurt zou wonen zou ik het wel graag willen, maar ik zou niet wteen of ik het financieel zou redden, ik betaal namelijk ook al een deel van mijn lessen op de manege zelf.

Maar iig succes.
Ik weet dat je hier vrij weinig aan hebt, maar ik wilde het even kwijt.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 19:53

Het is wel zo dat als er op Morespeed gereden wordt (vaker dan alleen in het weekend) dat hij dan op ijzers moet, en dat kost niet niks. Ik wil alleen maar een bijdrage, omdat ik ook studeer en dat is ook niet gratis. Ik heb nu al in mijn advertentie gezet dat we er uit komen wat prijs betreft.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:13

heb je gepbt

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:37

Chiqa schreef:
ik weet al wat je fot doet, je moet niet meteen met een bijdrage gaan gooien, laat ze nu eesrt aan tijdje lekker rijden en ga dan om geld vragen, het valt me op dat mensen die meteen geld vragen niemand vinden, ik zelf heb een bijrijdster en die heeft 5 maanden gratis mogen rijden, het gaat toch niet alleen om het geld?
En dan nog er zijn zat gratis bijrijdpaarden, want eigenlijk zou je hun ook tegemoet moeten komen, succes!


Dat vind ik niet kunnen, gewoon meteen erbij vermelden, dan weet de toekomstige bijrijder ook waar hij/zij aan toe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:58

Kais"]
[quote="Chiqa schreef:
ik weet al wat je fot doet, je moet niet meteen met een bijdrage gaan gooien, laat ze nu eesrt aan tijdje lekker rijden en ga dan om geld vragen, het valt me op dat mensen die meteen geld vragen niemand vinden, ik zelf heb een bijrijdster en die heeft 5 maanden gratis mogen rijden, het gaat toch niet alleen om het geld?
En dan nog er zijn zat gratis bijrijdpaarden, want eigenlijk zou je hun ook tegemoet moeten komen, succes!


Dat vind ik niet kunnen, gewoon meteen erbij vermelden, dan weet de toekomstige bijrijder ook waar hij/zij aan toe is.
[/quote]

das de keus aan jezelf ik had anders wel snel een bijrijdster, ja nu zoek ik ook niet een penny girl hoor, die willen nooit wat betalen, maar een volwassene en die vroegen uit zich zelf al wat ze moesten betalen!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:39

ik las wel ergens dat je 100 euro stal geld betaald,dan vindt ik 58 euro wel veel...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:42

Dat is toen ik daar nog elke dag werkte, maar nu werk ik daar alleen nog maar in het weekend en zijn daarom de stallingskosten omhoog gegaan. Ik hoefde toen zo weinig te betalen om mijn overuren een beetje te compenseren, maar sinds 1 september studeer ik, dus werk ik daar niet meer elke dag

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:43

okee ik snap het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:47

en heb je inmiddels al iemand gevonden?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:48

nee nog niet, maar er heeft wel al iemand op mijn adverrtentie op marktplaats gereageerd en misschien dat iemand anders me opbelt via dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:51

he da's goed nieuws...tipje probeer nu niet meteen met het geld te gaan gooien, laat ze eerst eens rijden, wennen aan elkaar dan komt de rest vanzelf wel joh!
Als je een paard leuk vindt om op te rijden, dan is men gerust wel bereid om wat te betalen, maar zoiets heeft ietsje tijd nodig, wat is er belangrijker, het geld of de verzorger, of heb je een verzorger alleen omdat je het te duur allemaal vindt?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:53

Ik wil eigenlijk een verzorgster zodat Morespeed goed in conditie blijft zodat ik er in het weekend lekker op kan rijden zonder dat hij de rest van de week met spierpijn staat, maar als er dus meer op hem gereden wordt dan alleen in het weekend, moet hij wel op ijzers

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:55

Ik ben zelf 21 en ik werk 34 uur per week. Maar dan nog zou ik niet voor een bijrijdpaard gaan betalen. Als het alleen om het rijden gaat kan ik me er wel iets bij voorstellen. Maar als je ook een deel van de verzorging op je neemt vind ik het niet normaal dat je ervoor moet betalen.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:58

nou ja, del van de verzorging is bij mij alleen:
-deken af doen om te poetsen
- poetsen om te rijden
- rijden
- deken weer op doen na het rijden
Dat is toch niet teveel gevraagd hoop ik

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:00

Stel dat iemand geen baantje en/of geld over heeft en vraagt of er een vergoeding wordt gevraagd. Dan zeg je dus 'nee'? Totdat diegene er na 'n half jaar achterkomt dat hij/zij niet verder kan gaan met verzorgen, omdat er dan opeens wel een vergoeding wordt gevraagd? Nogal l*llig lijkt me en voor jezelf ook niet handig als diegene er dan weer mee stopt.
Ik vind dat je het van te voren dan wel aan kunt geven.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 18:03

Hoe bedoel je?? Ik geef toch van te voren aan dat ik wel een vergoeding wil hebben, maar dat daar wel over te praten is.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 18:05

een proeftijd heb ik geen probleem mee, maar zeker geen proeftijd van een half jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:18

Kais schreef:
dat hij/zij niet verder kan gaan met verzorgen, omdat er dan opeens wel een vergoeding wordt gevraagd? Nogal l*llig lijkt me .


goed lezen Kais....ik heb nooit gezegt dat ik GEEN vergoeding vraag, alleen zeg ik in het begin wel wat de vereoding ongeveer is, aar ik wil graag dat ze eerst wennen, kijken of het wel klikt, en dan gaan we verder kijken wat de vergoeding eventueel kan zijn.

Zo duidelijk? Mijn verzorges betalen dus ook, alleen hebben ze de eerste paar maanden niet hoeven betalen, ik vindt het ook geen basis om geld te vragen, ik vraag het puur omdat ik het redelijk vindt, bij een manege moeten ze ook betalen, maar je krijgt er zelf ook wat voor terug, nl. meer vrije tijd, en dat is me ook veel waard.

Als je bij voorbaad al begint ik moet geld hebben omdat ik het anders niet kan betalen, ben je volgens mij niet goed bezig, kan je beter zelkf een paard gaan verzorgen(is goedkoper) dan er zelf een hebben die je net aan kan betalen en waar je krom voor moet liggen.

Is mijn mening.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:14

Ow, bedoel je het zo. Ik begreep eruit dat je na 'n paar maanden dan uit het niets begon over een bijdrage. Dan heb ik niks gezegd Bloos

Het kan dan wel zo zijn dat die verzorger na die periode weg is...