jullie mening over jullie toekomst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

jullie mening over jullie toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 17:16

ik heb nu eens een vraag aan jullie!!!!
wat vinden jullie van met paarden in de toekomst werken??
zien jullie daar toekomst in???
kijk....als je het nu echt super graag doet dan maakt het nix uit als je minder zou verdienen en dan ben je gelukkig als het goed is met die paarden en dan ben je toch gelukkig??!!dan heb je toch niet meer nodig??!!
ik wil jullie mening hier eens graag over horen.....
groetjes esther

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:21

ik heb met paarden gewerkt, heb een poosje op een manege rond gehobbelt. vielop zich wel mee met het salaris, maar helaas ging het niet tussen de baas en mij.. maar het is heelleuk werk, deed het altijd met plezier en zou graag weermet paarden werken, voor welk salaris dan ook..

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 18:57

gelukkig zeg dat je begrijpt wat ik bedoel
OK dan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:06

Ik heb een tijdje op een manege gewerkt. Ik vond het erg leuk om te doen, maar zie er voor mijzelf niet echt een toekomst in. Als ruiter ben ik niet goed genoeg en ik zie mezelf nog niet 40 jaar lang stallen mesten. Bovendien kies ik voor een beter salaris...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:50

Ten eerste vind ik werken in de paarden niet leuk.
Maar daarbij vind ik dat het salaris wel uit maakt, wil mn eigen peerd wel altijd kunnen houden Knipoog

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 20:00

werk in de paarden niet leuk? Verward
en als je geen paard hebt en je kan ergens gaan werken elke dag ofzo enje bent er doodgelukkig!dan maakt het salaris toch minder uit dan dat je ongelukkig bent in een ander baantje???dan verdien je mischien wel minder (vele zeggen van niet)maar wat wil je dan een baan waar je meer mee verdient en er niet zo gelukkig mee bent en er op een gegeven moment tegen op begint te zien en er met tegen zin heengaat als je het goed getroffen hebt ben je toch gelukkig ...lijkt me toch
ik wel in ieder geval
maarja dat is voor iedereen verschillend weeer
groetjes esther

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:04

Ik werk nu met paarden en ik vind het super gaaf werk.
Het salaris is inderdaad niet top maar dat maakt mij niet zo veel uit.
Als ik Luna maar kan onderhouden, mocht het met het geld nou echt nie tlukken dan zoek ik er nog wat bij maar de paarden geef ik echt niet op.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:23

Ik heb een tijdje bij een handelsstal gewerkt.
Op zich leuk, maar ik heb toch voor een andere weg gekozen.
Ik verdien nu mijn boterhammetjes met andere zaken, en van dat geld kan ik mijn paard onderhouden.
Paarden zijn nu dus mijn hobby, die ik kan betalen doordat ik een andere baan heb.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:33

Ook ik heb jaren lang in de paarden gewerkt en zelfs een eigen manege gehad. Ik werd het zat om lange dagen te maken en zelfs niet eens te kunnen sparen....

Nu werk ik voor een baas (heel ander werk) en werk gewoon van half negen tot vijf. Daarna trek ik heerlijk de deur achter me dicht en ga doen waar ik zelf zin in heb (paardrijden of wat anders). Mijn salaris is stukken beter dan vroeger in de paarden en dus kan ik me meer veroorloven en, als ik zou willen, gemakkelijk een paard onderhouden.

En geloof me, er was vroeger niemand fanatieker dan ik! Ik moest en zou in de paarden gaan werken. Het was een leuke tijd, maar niet om bij oud te worden (met een kapotte rug en geen geld op de bank...)

Succes met je beslissing!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:41

Ik gaf tot voor kort 20 uur per week les op een manege. Heel leuk om te doen hoor, voor tijdelijk. Voor mij was het gewoon invulling van mijn dagen totdat ik weer naar school moest. Erg goed verdient het niet, wel beter dan in de supermarkt (in mijn geval)

Verder denk ik dat je alleen echt toekomst in de paarden hebt als je de mogelijkheid hebt iets voor je zelf op te starten en ook echt de kwaliteiten daarvoor hebt. Als stalhulp of groom zal je het iig niet gaan maken.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:42

In de t9oekomst met paarden werken... Ik weet het niet. Ik blijf wel rijden, en ik hoop ook nog steeds een eigen paard ( of misschien wel twee ) te hebben, en ook nog steeds uit te komen op wedstrijden, maar echt mijn werk ervan maken weet ik niet.
Ik wil nu graag veearts worden ( al weet ik hoe lang ) en daar heb ik ook mijn profiel ( op school ) naar gekozen, dus dat is mijn doel.

Dus nee, werken in de paarden is niet mijn keuze.( wil niet zeggen dat het me niet leuk lijkt, maar andere dingen lijken me nou eenmaal leuker! *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:00

nee, dank je. Ik wil wel een goede baan zodat ik paarden voor mijn hobby kan rijden. Ik ben niet goed genoeg om mijn geld in de paarden te verdienen, ik wil er niet dergelijke uren en fysieke belasting insteken en ik mis de intellectuele uitdaging van werken met mijn hoofd.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:01

Ook ik heb 'in de paarden' gewerkt. Voor mij was werken met paarden heel routinematig en eenzijdig werk. Elke dag begint weer het zelfde rijtje werk, vaak zwaar lichamelijk werk. De enige mentale uitdaging is het rijden, maar het rijden is slechts een hééééél klein deel van de invulling van de dag. Voor mij was er te weinig mentale uitdaging. Ik studeer nu weer aan de universiteit, in de hoop straks een leuke uitdagende baan te hebben. Paarden zijn daarnaast hobby, welliswaar droom ik nog steeds van een eigen stal, maar dan wel met mijn beste vriendin die Deurne doet samen. Want ik zou daarnaast parttime willen blijven werken, voor de mentale uitdaging en het sociale contact (met niet-paarden-mensen).

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:11

Wat mij betreft verdien je met paarden te weinig om een zekere toekomst op te bouwen, daarbij, er is geeneens een CAO voor de paardenhouderij e.d. heb ik begrepen.

Als ik op later termijn de kans kan krijgen zou ik graag een fokkerij / pensionstal beginnen... NIKS LIEVER! maar voorlopig heb ik graag wat meer zekerheid... zeker in deze barre tijd betreffende de economie

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:23

Ik heb het gedaan, maar vond het niet alles.
In het werk gaat een hoop tijd zitten.
Overuren bestaan eigenlijk niet.
Dus als je harder zou werken ben je sneller klaar.
In principe logisch.

Ik reed toen een paard erbij en dat was mij (persoonlijk) teveel gevraagd.
Ik kon het werk niet aan.

Het werk zou ook misschien leuker zijn geweest als je bijv tussen door kan rijden.
Scheelt je tijd.

Maar alsnog was het voor mij persoonlijk een leuke eenmalige ervaring.
Ik moest toen ook 11 dagen aan een werken.

Ik werk nu gewoon op kantoor.
(waar ik nu aan het internetten ben Haha!)
Ik verdien heel goed en op deze manier heb ik mijn paard kunnen kopen.
En ben elk weekend vrij.
Vind het lekkerder en heb goede verlof/snipper regelingen.

Dus ik blijf liever dit werk doen.

Maar als iemand zou vragen of ik Bijv. de hele dag paarden zou willen rijden.
Misschien zou ik dan wel weer overstag gaan.
Maar zoiets zou nooit op mijn pad komen.

Dromen mag toch.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 19:32

oke

ik ben nu dus de opleiding vee aan het doen ik zou graag vee arts assistente willen worden...
welke opleidingen/curcussen heb je daarvoor nodig?mischien hebben jullie raad?
en zou je in het buitenland meer verdienen in de paarden?
ik wil gewoon happy zijn en toch wel wat geld verdienen!!
groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties