welke winterdeken voor pony met brede borst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

welke winterdeken voor pony met brede borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 21:41

het is altijd een drama met dekens voor mijn pony Scheve mond ze is best wel lang en ze heeft ook best wel een brede borst. Ik had een hele mooie deken gekocht van BR, waterdicht enzo een hele leuke deken. maar die past niet.. zit te strak aan de voorkant Verdrietig
ze heeft maat 175, een grotere maat kan niet want dan wordt hij te lang aan de rug en dan zit de onderkant ongeveer tot haar knieen Schijnheilig

Tot nu toe zit alleen de Rambo winterdeken goed en rhino zomerdeken.. hoezo we doen ff duur? *LOL* maar die zijn allebei niet waterdicht. En de waterdichte Rambo deken (die paarse) is me net iets te duur..

Welke dekens liggen nog meer goed op wat bredere pony's? Het moet wel een lekkere dikke deken zijn (300/400 grams) en redelijk waterdicht (langer dan ongeveer een uur zal ze er niet mee in de stromende regen staan). liefst ook met loopsplitten, want omdat dekens bij Evita zo laag op de voorbenen hangen is dat wat lastig met lopen.

Ik heb gehoord dat de eskadron-dekens wel vrij breed zijn aan de voorkant, en Harry's Horse? weet iemand dat?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30614
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:07

Ik heb toevallig twee merkloze winterdekens van de Hypo-keten, dus Horselover. Die liggen erg goed op mijn pony, beiden met loopsplitten. Ik heb een pony die ook vrij breed is van voren. Maar ik kan je niet echt helpen, omdat ze dus merkloos zijn. En niet waterdicht. Althans niet echt. De ene kan wel wat regen hebben, maar nooit echt getest verder.
Ben verder wel benieuwd naar ervaringen, ben ook altijd op zoek naar goed-passende dekens.
Ook dekens die juist niet passen ben ik benieuwd naar, koop ik die in ieder geval niet.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:11

Ik heb zelf een ouderwetse haflinger met brede borst van +/- 1.51 en heb voor hem een pagony tiger (en regendeken) gekocht. 370 grams waterdicht maat 175. Past prima. Ik weet alleen niet hoelang je paardje is, want als ie lang is moet je misschien een maat groter nemen. Anders passen z'n billen misschien niet helemaal eronder, bij mij past het namelijk net wel.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:13

ps deze deken heeft ook een loopsplit, staartflap, beenriemen en kruissingels en dubbele borstsluiting ( alleen dit laatste is niet verstelbaar, jammergenoeg)
Te koop bij divoza en is 89. 95 euro

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:15

Ik heb een rambo rhino waterdichte, die is niet paars. Blauw is deze en ik geloof zo ongeveer 165 euro.
Bij mijn tinker lag de pagony outdoor lite ook wel aardig, die was geloof ik 85 euro.

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:36

Ik had bij de divoza eentje van weather beeta gekocht en die heb ik terug gestuurd, omdat hij te ruim was op de borst. Die deken viel helemaal behoorlijk ruim (was een mt. 175). Verder wel een hele mooie deken. Misschien een optie? Ook heb ik een pagony tiger thuis gehad, en dat vond ik geen goeie deken. Pasvorm is niet echt super (de achterkant bij de bilkoorden "hangt" een beetje, dat is goed te zien op de foto die in de gids staat), hij bleek na een uurtje in de regen niet waterdicht (dit kan natuurlijk een fabricage fout zijn, dit hoeft niet bij alle dekens zo te zijn) en zoals hier boven vermeld, de borstsluiting is niet verstelbaar dus moet de deken goed passen anders gaat die gewoon los. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 22:51

de meeste pagony-dekens liggen niet zo goed, ik vind ze ook niet zo goed van kwaliteit.. maar de pagony tiger heb ik nog niet gezien!

weather Beeta kan ik ook wel eens proberen, daar heb ik wel goede dingen over gehoord
helaas hebben ze die volgensmij niet bij mr Ed, dus dan moet ik naar divoza.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:28

Mazzel heeft nu die regendeken op van pagony en geen drupje regen komt erdoor!! En zweet ook niet... Misschien idd een foutje van de fabriek...

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:24

ik heb er een deken van Harry's horse op liggen en deze is ook prima,past goed en is 100% water dicht

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:27

Ja Harry's Horse liggen hier ook goed (en Piropo heeft een aardige nek waardoor de meeste dekens dus niet lekker passen)

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:27

Ik heb toch maar voor een maatje groter gekozen!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:36

Lami-Cell!!!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:17

Ik heb zelf een Rambo en een Rhino deken op Wietze liggen. Z'n Harry's Horse deken schuurde op z'n borst, maar deze totaal niet. De Rhino is op zich niet zo ontzettend duur.

Kwa loopsplitten zou je de Rambo Supreme kunnen nemen, die heeft speciale inkepingen bij de benen, maar hij is wel erg duur.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:53

Anky dekens.

Deze omdat je ze aan de hals kant beide zijds kan verstellen.

Ik ben zelf in het bezit van een paard van 1,61m die ook breed is.
En dit deken zit super en SCHUURT niet.

De meeste dekens die voor het oog goed zitten willen nog wel eens schuren.