vreemd wintec probleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

vreemd wintec probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:48

ben ik nu gek...of ligt het aan het zadel...na het rijden heb ik sinds ik een wintec heb(kunstofzadel) het idee dat ik een nattere kont :? heb!
Gewoon zweet!


Of let ik er teveel op, zou je dat ook met een leren zadel hebben?

Wie kan me er wat over vertellen of is het ook opgevallen?

Ik vindt het niet echt prettig! Scheve mond

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:51

Dat kan inderdaad goed kloppen, denk maar eens na. Het zweet trekt in leer veel makkelijker in en omdat een Wintec van kunstof is blijft het zeg maar op het zadel liggen en blijft je kont natter.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:53

Als je het toch bij dit zadel houdt zou je een zadelbontje over de zitting kunnen doen misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:58

Cody schreef:
Als je het toch bij dit zadel houdt zou je een zadelbontje over de zitting kunnen doen misschien.


Ja idd zat ik ook al aan te denken maar die krengen zijn nog hartsikke duur ook!
Okee als het helpt, kijk nu is het niet zo erg, het is wat kouder zomers is het erger, heb ik het idee, mss zit ik wel te muggeziften hoor, en is het bij leer ook zo!

Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit zo ervaren!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:58

Cody schreef:
Als je het toch bij dit zadel houdt zou je een zadelbontje over de zitting kunnen doen misschien.

OK dan!
supertip! (lijkt mij)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:58

als ik heel erg fanatiek heb gereden heb ik er ook last van met mijn wintec. het schijnt idd vaker voor te komen.
ik heb zelf een rijbroek met kunstleren zit en dan heb ik er wel minder last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:59

LiSSy schreef:
ik heb zelf een rijbroek met kunstleren zit en dan heb ik er wel minder last van

ha en dit werd me nu juist nét afgeraden Verward

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:00

Ik had het er heel toevallig net met mijn instructrice over. Zij zei tegen mij dat als je een wintec hebt sneller "zweetbillen" krijgt. Kan dus best wel kloppen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:02

Denk dat het met een leren zadel toch minder is, kunststof zweet nu eenmaal meer.
Zadelbontje hoeft niet zo gek duur te zijn trouwens, tenzij je een van schapenvacht wilt.
Divoza heeft er een te koop voor 17,50 euro.
Afbeelding
Of vraag er eentje te leen, trek de vorm over op een lapje dat je bij de stoffenwinkel haalt, koop een paar elastieken en maak hem na.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:03

Waarom werd je die lerenzit afgeraden?
Ik rij er al drie jaar mee op een Wintec geen problemen mee.
En ach Zomers zweet je toch overal, tenminste ik wel, jij niet
?

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:11

hoi
ik rij ook al jaren met een wintec en heb nergens last van, nu zweet de een wel sneller dan de ander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:12

KingMarco schreef:
Waarom werd je die lerenzit afgeraden?
Ik rij er al drie jaar mee op een Wintec geen problemen mee.
En ach Zomers zweet je toch overal, tenminste ik wel, jij niet
?

omdat het nog meer zou zweten. Kreeg die tip van mede bokgenoten ooit eens, maar ja kan ook wel gissen zijn hoor!

Goede tip van Cody, gewoon eentje nameken en ach...17.50 is ook wel te overzien!
Maar idd die schapen bontjes zijn hartikke duur, zo rond de 90 euro...nou dan maar een zweetkontje Haha!

Kan mn wintec altijd nog verkopen, en weer voor leer gaan dat ding is nog hartstikke goed en nieuw....

Maar King Marco, jij heb dus met een leren zitvlak geen problemen?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:15

Ik heb een wintec met equisuede.. en alleen met stapritten een warme kont maar verder eigenlijk niet.. Ook van de zomer niet.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:18

Een syntetisch zadelbontje lijkt me nou nog meer zweten dan een wintec zadel hoor.. helemaal als je equisuede hebt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:35

Oei, leren zitvlak en wintec... ik heb mijn kont vol schuurplekken gehad, niet aan te raden dus van mijn kant.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:39

Ik heb wintec met equisuede en heb nergens last van en mijn man heeft er ook geen last van.
Wij hebben gewone rijbroeken van Euro-star en Horka zonder lederen zitvlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:41

ik heb dus een wintec 500 zonder equisuede.....

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:46

Ik heb ook een wintec zonder equisuede, maar het schuurt niet meer dan een leren zadel. Daar komt bij dat een kunststoflerenzit ook goed t zweetopneemt. Alleen als ie niet uit de was komt zit ie de eerste keer iets stroef(de rijbroek dan he).

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:06

ik heb een Wintec 500 dressuur te leen en rijd altijd met een broek met een (kunst)leren zitvlak, ik heb nergens last van, maar ja, ik rijd maar 1 x per week op de Wintec in de les, de rest van tijd op een boomloos zadel, dat zit toch wel veel zachter dan een Wintec hoor....

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:15

Ik rij er 7 dagen in de week op en ook de nodige lange rijvakanties van 5 uur achter elkaar erop zitten. Ik persoonlijk heb er geen last van, maar ieder mag natuurlijk daar zijn eigen mening/ervaring bij hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:31

KingMarco schreef:
Ik rij er 7 dagen in de week op en ook de nodige lange rijvakanties van 5 uur achter elkaar erop zitten. Ik persoonlijk heb er geen last van, maar ieder mag natuurlijk daar zijn eigen mening/ervaring bij hebben.


Ik denk al dat er dus een verschil is tussen een equisuede en een gewoon zitvlak...

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:36

Dat is zeker zo, de equisuede is uiteraard van zichzelf al stoef en daar moet je idd niet met lederenzitvlak op gaan zitten.Daar komt bij dat de suede dan snel lelijk word.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:40

Ik heb hier ook over gehoord van een stalgenootje die pas een Wintec gekocht heeft. 't ligt dus niet alleen aan jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:42

ArwenLune schreef:
Ik heb hier ook over gehoord van een stalgenootje die pas een Wintec gekocht heeft. 't ligt dus niet alleen aan jou.

dus toch....dan kan ik hem maar beter verkopen en voor leer gaan...weet je het viel me vandaag zomaar weer op, echt een zijk natte kont, bah!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 07:53

ik heb nergens last van, heb een wintec 500 dressuur en vind het heerlijk.
maaruh chiqa die van jou is vzh? wat wil je er evt voor hebben (ruikt een dealtje)