Rangorde: hoe ga je daar mee om ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:13

De mijne staat sinds december vorig jaar in een ''kuddetje'' Knipoog van 4 merries.

Het paard is de baas.
alle andere dames kunnen een beste hap of een schop krijgen als ze over de schreef gaan , als ze willen drinken soms ook Haha! , en als het paard aandacht wil wanneer iemand in de wei komt.
Die van mij staat direct onder het paard , en staat de anderen weer naar het leven , bij wijze van , als ze iets doen wat Rena niet pikt.

Ik heb respect voor de rangorde maar zodra ik in de wei kom ben ik toch de grote chief hoor

Dus als ik bijvoorbeeld net bij de groenteboer ben geweest en een flinke winterpeen aan mijn paardje wil geven , meestal komt alleen Rena naar me toe omdat de rest tevreden staat te grazen Lachen

Maar soms heb ik net de pech dat ze allemaal op een kluitje staan.....

Dan loop ik gewoon op Rena af ermee , en wordt halfverwege onderschept door het paard Haha! .

Paard is de baas in de wei , heeft dus volgens de kudde het eerste recht . Prima. Krijgt een stuk peen. Is een soort onderlinge afspraak , baas krijgt waar ze recht op heeft en gaat dan weer verder met grazen.
Ze kan sowieso opzouten natuurlijk , want ik was eigenlijk op weg naar Rena.

Wat ze onder elkaar doen vind ik prima , maar als ik in de wei ben en welk paardje dan ook in binnen de rangorde aandacht geef , wordt DAT dier niet belaagd. Dus het paard moet uit de buurt van Rena blijven als ik bij haar sta , en Rena moet uit de buurt van de andere ponies blijven als ik DAAR mee bezig ben.

Waar ik bij sta ben ik de baas en wordt er niet ge-etterd.

Ik haal de laatste dagen steeds Rena en een andere pony samen uit de wei , en dan wil die vn mij wel eens heel vuil kijken naar die pony.
Als ik dan even een waarschuwend geluidje maak gaan meten die oortjes naar voren , stiekumerd die het is Haha!

In jouw geval zou ik het volgende doen :

Gewoon jouw paard als baas accepteren (doe je al natuurlijk Knipoog ) en die eerst en de meeste aandacht geven. Maar ook de andere aanhalen wanneer je daar zin in hebt , en op het moment dat jij met die ander bezig bent , moet die van jou daar niet vervelend bij gaan staan doen !

Als hij er niet lief naast kan staan , dan zou ik hem elke keer even wegjagen , jij bent nu met het andere paard bezig en daarin wil je niet gestoord worden Lachen

Daarna natuurlijk weer naar je eigen bink toe , dan weet hij dat er niks aan de hand is en waardeert hij je aandacht misschien meer ook Knipoog


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:11

Als ik je zo hoor komt dat idd prima in orde volgens mij ,
zoveel bijzonders is het ook niet dit probleempje Haha!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:23

Je bent wel op de goede weg denk ik Knipoog

Bij mij is het heel simpel :
als ik me aan een paard erger dan moet 'ie opzouten.
Zo snel erger ik me niet , ik zie overal de humor wel van in Lachen

Maar als ik bvb. een ''mindere'' aandacht wil geven dan moet ik daar alle rust en ruimte voor hebben en dan ben IK de enige die zich op dat moment met die ''mindere'' bemoeit.

Mijn beurt om eraan te zitten ,
dus andere paarden moeten dan even opzouten Haha!

Zeker omdat die die van mij toch echt geen liefde en aandacht tekort komt ,
dus die 5 % van de tijd die ik er ben , moet ik toch wel even aan een ander paard kunnen besteden zonder gedram Lachen .

Is ook wel goed voor ze hoor , een beetje jaloezie.
Dan waarderen ze het des te meer dat je HUN baasje bent Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 32 bezoekers