hoe liggen momenteel de prijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:42

Desiree schreef:
ja maar ik heb geen paard gevonden hoor. MAar het is wat ik ongeveer ga zoeken dan.
- merrie
- predikaatrijke moederlijn
- 1.64m -1.70m
- fijn kunnen bewegen, dus niet GEWOON.



Ik weet niet wat jij fijn bewegen vind. En ik weet dat mijn eisen van fijn bewegen behoorlijk hoog liggen. Maar ik zou toch rekenen op tussen de 6 en 10 duizend euro.

Degene die ik heb staan, die fijn bewegen kosten dat. En daar verkoop ik ze ook voor. Voor minder zijn ze er wel, en velen vinden dat ook fijn bewegen, maar om eerlijk te zijn vind ik dat werkelijk bagger bewegen.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:45

Ten tijde van de euro, vroegen wij voor dezelfde kwaliteit paarden waarbij we nu tussen de 6 - 10 voor vragen, gemiddeld tussen de 10 en de 25 duizend gld voor.

Dus niet overal is die prijs zo gestegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:54

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
Ten tijde van de euro, vroegen wij voor dezelfde kwaliteit paarden waarbij we nu tussen de 6 - 10 voor vragen, gemiddeld tussen de 10 en de 25 duizend gld voor.

Dus niet overal is die prijs zo gestegen.


HIer is het echt veranderd. Maar ik denk dat in de regio waar jij woont de prijzen zowiezo al hoger lagen.
[/quote]


De meeste paarden die ik heb verkocht, zijn naar Groningen, Brabant, Limburg enz. verkocht.
Vaak als mensen bij mij komen voor een paard, en ik heb geen passend dier dan ga ik met ze naar vrienden van mij in het oosten. Qua prijs verschillen we niet zo heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:15

Jippie schreef:
Maar als je spreekt over een GOED bewegend paard en dus een paard dat er een beetje uitspringt op concours [ook in de Z-ring]
dan moet je zeker aan een bedrag rond de 8.000/10.000 euro gaan denken, en alles wat daar boven zit natuurlijk.



Dan spreken wij over dezelfde kwaliteit waarschijnlijk. Eentje die in het Z nog gewoon vooraan kan lopen. Dat vind ik een fijn/goed bewegend paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:49

Jippie schreef:
Een top-talent is voor mij een paard waarvan wrodt verwacht dat ie GP zal gaan lopen. En dan moet je maar afwachten of ze die verwachting kunnen waarmaken natuurlijk Lachen


Je koopt dan een illusie...............enne ervaring rijker, illusie armer gaat wel heel vaak op in die situatie. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:59

Desiree schreef:
ja maar jippie, 8000 euro voor een groen paard, dat moet wel een HEEEEEEEL goed paard zijn hoor.
.


Kijk, hierboven heb je denk ik het antwoord te pakken. Wat jippie en ik een goed paard vinden, vind jij een HEEL goed paard. En wat ik een matig doch fijn gebruiksdier vind. Vind jij een goed paard.

Toch zit dat fijne gebruiksdier ook in de prijsklasse 5 a 6 duizend euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:54

Dees schreef:
Ik ken ook goed bewegende paarden voor rond de 4.000 euro te koop. Ze zijn er heus wel, sowieso wel in het noorden.
Maar goed, voor mij zit er weinig verschil tussen goed bewegen en fijn bewegen. Een goede loopt fijn, een fijn lopende is altijd goed.
In mijn omgeving wordt gesproken over goed en extra. Fijn is iets waar de ruiter verantwoordelijk voor is.



Tuurlijk is fijn iets waar de ruiter verantwoordelijk voor is. Maar een FIJN te RIJDEN paard is helemaal goed te verkopen, want daar is veel vraag naar, en weinig aanbod.

Fijn is gewoon een ander woord voor een goed bruikbaar paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:25

Desiree schreef:
Maar pipo, jippie en kawa, ik ZOEK helemaal geen GP paard! Wat moet ik nou met en grand prix paard, ik ben toch ook geen grand prix ruiter, zal ik ook nooit worden en daar ligt mijn ambitie ook niet. Ik wil gewoon een apart bewegend paard wat iets beter is dan het gemiddelde. Maar jullie weten net zo goed als ik dat een paard dat beter is dan het gemiddelde meestal ook lang niet het grandprix niveau in huis heeft aan capaciteiten. MAar daar had ik het ook niet over. VAndaar dat ik 8000 euro voor een groen paard altijd nog erg veel vind. Waarschijnlijk zou ik er wel anders over denken als ik een Anky was of zo. En soms bekruipt mij wel een beetje het gevoel dat sommigen hier op bokt zich wel een Anky voelen.

En die laatste opmerking van Eleonoor is zeer terecht: ze staan nog net niet in de rij om ze te kopen. Daar staan ze dan met hun vraagprijzen...


Desiree, je leest het weer eens niet goed. Wij zeggen een paard wat gewoon fijn in het Z mee kan draaien en daarin voorop kan lopen kost rond de 6 a 10.000 euro.

Eentje die meer potentie heeft, kost ook VEEL meer.

Daarnaast snap je de opmerking van Eleonoor ook niet. Ze staan NOG NET NIET in de rij voor deze dieren. Betekend dat er BIJNA wel rijen ontstaan.

Dus de opmerking, daar staan ze dan met hun vraagprijzen slaat nergens op.

Verder heeft inderdaad op uitzonderingen nagelaten waarschijnlijk niemand een GP paard op stal. Mocht er wel iemand zijn met die kwaliteiten komen we er waarschijnlijk nooit achter, want er is niemand die ook maar in de buurt komt van dat nivo rijden. Maar er zijn zat mensen die een goed paard hebben staan waar je goed mee vooraan kan rijden in het Z, en misschien nog wel een klassetje hoger.

Die kosten dat geld gewoon!!!

Ben met je eens dat er ook mensen zijn die IDIOOT geld vragen. Zo hoorde ik laatst iemand die voor een Z1 paard rond de 50.000 euro vroeg. Terwijl dat toch echt wel de laatste klasse was die dat paard kon lopen. Dan vraag ik mij toch af waar je verstand zit.

Maar ook mensen die ik van dichtbij ken, en waar ik weleens een paard voor verkoop kunnen bij sommige paarden waar veel emotionele waarde aan hangt prijzen roepen, waarbij ik direct al zeg.................dat lukt mij nooit!!!! En bij andere weer een prijs waarvan ik denk???????????? Sorry maar mag het wat meer zijn.

Het blijft toch een emotioneel gebeuren. Een paard is waard: slachtwaarde + wat de gek er voor geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:26

Desiree schreef:
Rene Voskens uit Tilburg, ken jij die ook? die kijken inderdaad rond op dezelfde adressen ja.



Corne bedoel je denk ik! Corne is altijd op zoek naar fijne paarden................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:34

Ben wel eens met hem mee geweest, en voor een goed paard wil hij echt wel geld geven. Op concours zagen toen een hele fijn vos, maar dat meisje wil er absoluut niet vanaf. Later zagen we dat dier terug op de Pavo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:44

Sjuimpje schreef:
Als je een fijn paard (en vooral mooi paard) te koop hebt staan dan nemen zulke mannen contact op.
Een fijn bewegend dier krijgt daar een stoomcursusje Z1 en wordt dan voor heel aardig geld naar Amerika verkocht. Dan praat je over bedragen vanaf de 20.000 euro. Dat zijn dus nog niet de toppers en ze zijn ook nog niet super bevestigd.



Overigens kopen deze mannen zelf bijna nooit. Maar komen met de klanten naar je toe. En houden er zelf geld tussen.

Voor hun is het risico vaak te groot om zelf voor veel geld paarden te kopen. Ze bemiddelen meestal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:02

Desiree, waarom ga je gewoon niet eens een stuk of 10 paarden kijken in je prijsklasse. Gaan we daarna weer verder discusseren of iets leuks daarin te vinden is.

Enne...........niet gefrustreerd worden van alle bagger wat je aangeboden word he!!!

OP het moment doen ze dat ook nog amper Sjuim. Ook in paardenland is de markt goed teruggelopen, en risicos nemen ze liever niet.Tenminste degene die ik ken niet. Die doen puur alleen bemiddeling.

Paarden met een aansprekend exterieur en een mooi hoofdje blijven duur!!! DIe zijn vrij makkelijk te verkopen namelijk. Als ze dan ook maar een beetje kunnen bewegen dan zijn ze al helemaal flink aan de prijs.

Verder weet ik nog wel een 2 jarige in je prijsklasse te koop. Een Gribaldi x Uniform.
SOms loop je nog weleens tegen koopjes aan, paarden die bijv. wat laatrijp zijn, en waar velen langsheen lopen. Even er doorheen kijken en dan heb je toch iets heel erg leuks voor weinig. Maar makkelijk is het niet, en veel van dat soort lopen er niet rond.

Zo heb ik jaren geleden een keer een anderhalf jarige gekocht voor HEEL weinig. Lang, slap slungelig...........toen hij 3 en een half was 1.70. En bij 4 liep hij fijn zijn proefjes, hij was op dat moment zeker nog niet apart, maar wel heel veel lossigheid in het lopen.

Toen heb ik hem verkocht voor een goed bedrag. Toen hij 6 was mocht hij ZZlicht starten, en is voor HEEL veel geld verkocht.

Je moet heel veel zoeken en een oog ervoor hebben. En een risico durven nemen, dan is er wel een mogelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:37

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
Paarden met een aansprekend exterieur en een mooi hoofdje blijven duur!!! DIe zijn vrij makkelijk te verkopen namelijk. Als ze dan ook maar een beetje kunnen bewegen dan zijn ze al helemaal flink aan de prijs.
.

Dan weet ik er eentje die wel wat voor jou zou zijn. Vraagprijs 3750 euro. 3 jaar, met aansprekend exterieur (iedereen vindt hem mooi, zonder uitzondering) en goede papieren (carlastam). Loopt goed maar niet apart.
[/quote]


Als je het niet erg vind, verveel ik mij zeker niet met gem 30 paarden bij de fokker en een van mij zelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 18 bezoekers