eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438


Anoniem

eten jullie....paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:34

ik ben een echte vleeseter maar bij paardenvlees....brr...weet het niet hoor, niet omdat het edele dieren zijn en omdat ik er gek van ben, ik heb er een beetje moeite mee....

Maar ik eet het wel(ojee ik zal nu wel een hoop bokkers over me heen krijgen... Haha! ) waarom? Omdat ik het gewoon lekker vindt! Tong uitsteken

Hoe staat dat met jullie, eten jullie het met veel plezier of....ook maar liever niet???

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:36

Nee, ik eet uit principe geen paardenvlees, geen kalfsvlees, geen lamsvlees en geen wild.... dat beperkt mijn eten dus tot varken rund kip en vis.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:37

ik eet eigenlijk niet zoveel vlees alleen een bal gehakt en een frikandel en ja zalm en haring gaan er ook in maar ja dat zijn vissen dus behoort als het goed is niet tot vlees Tong uitsteken

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:39

Ik eet paardenvlees, omdat ik het lekker vind en ik vind dat meer mensen het zouden moeten eten zodat er niet zoveel nederlandse paarden op transport hoeven naar italië

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:40

Ik kan het gewoon niet door mijn keel krijgen...ik weet dat het "tussen mijn oren zit", want sommige andere vleessoorten lust ik wel!
Maar als ik weet dat het paardenvlees is lijkt het wel of mijn maag daarvan omdraait.....

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:45

Ik lust geen paardenvlees!!!maar ik ben dol op een belgische friet met stoof...2x raden waar dat volgens mij van gemaakt is......
Als ik bij de slager sta en de paardenbief is in de reclame ,heb ik wel altijd zoiets van YIEGHHH .
Maar ik eet wel varkensvlees terwijl ik ook ozo een schattig varkentje heb rondlopen thuis Haha! ........

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:47

Ik vind het hypocriet van mezelf om wel gewoon een biefstukje te willen maar geen paardenvlees te eten. Dus ik eet het wel. Vind het alleen niet echt lekker, dus eet het praktisch nooit. Maar ik laat het niet staan omdat het toevallig van een paard afkomt.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:47

Ik eet wel vlees, bij voorkeur biologisch.

Ik eet geen paardenvlees omdat het meestal niet de beste paarden zijn die naar de slager gaan: oud, lang mee gedokterd - en bovendien is er zat keuze in ander vlees. Ik kijk ook altijd op verpakkingen of ergens geen paardenvlees in zit, zo zal je mij nooit een hamburger van Mora zien eten Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:48

Ik het het geproefd en vindt het gewoon niet lekker smaken.
Maar dat heb ik ook met varkensvlees dus dat is niets nieuws.
En de laatste tijd begin ik toch steeds minder naar vlees te talen.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:53

Ik eet het vlees niet want ik vind het vies.
Waarom zielig vinden? Die paarden hebben hun beste tijd gehad of hebben zo blessure dat ze nier meer te genezen zijn en het vlees?
Tja dan moet je dat van een koe en van een varken ook zielig vinden.
Maar als paarden er speciaal worden ik gefokt dan vind ik het tog echt een ander verhaal.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:55

Stephany schreef:
Ik kan het gewoon niet door mijn keel krijgen...ik weet dat het "tussen mijn oren zit", want sommige andere vleessoorten lust ik wel!
Maar als ik weet dat het paardenvlees is lijkt het wel of mijn maag daarvan omdraait.....

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:55

Ik heb het nog nooit gegeten, maar als ik de keus krijg eet ik het liever niet. We hebben het wel eens thuis maar dan heb ik altijd zoiets van nee, thnx. Vreemd eigenlijk, want dan zijn al die andere beesten ook zielig, maar die eet ik dan wel weer... Zal wel tussen de oren zitten... Maar ik ga ook niet kijken of er toevallig paardenvlees in een product zit!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:03

Afbeelding
Mijn schoonmoeder had paardenrookvlees in een andere verpakking gedaan. Ze weet dat ik rookvlees héél lekker vindt, dus 't 1e wat ik pak is dat rookvlees.
Ik zeg: 'wat is dit voor rookvlees? Paardenrookvlees?' Ik zou 't zelf niet kopen uit principe, maar ik vond 't best te eten...
Wel stiekem om 't zo te doen hè??!?!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:13

Ik eet graag vlees, maar ben gekker op vis. Ik heb 1 keer paardenbiefstuk gegeten toen ik ergens aan het logeren was. Die mensen hadden trouwens ook paarden. Ik nam een hapje en vroeg of het vlees wel goed was. Ik vond er zo rare smaak aan zitten. Toen zeiden ze dat het paardenbiefstuk was. Ik vind het dus niet lekker.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:15

Nee ik ben vegetarier dus eet helemaal geen vlees... maar at het voor ik vegetarier werd ook al niet at toen alleen varken koe en kip!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:22

juval"]
Nee, ik eet uit principe geen paardenvlees, geen kalfsvlees, geen lamsvlees en geen wild.... dat beperkt mijn eten dus tot varken rund kip en vis.
[/quote]

Same here
Vis trouwens heel zelden, want dat vind ik niet echt lekker .
Ik werk op de vleeswarenafdeling van een supermarkt en moet oa paardenvlees snijden, word ik niet heel erg blij van maar het went Scheve mond .


[quote="pjotr schreef:
ik eet eigenlijk niet zoveel vlees alleen een bal gehakt en een frikandel en ja zalm en haring gaan er ook in maar ja dat zijn vissen dus behoort als het goed is niet tot vlees


Paardenvlees

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:24

ArwenLune schreef:
Ik vind het hypocriet van mezelf om wel gewoon een biefstukje te willen maar geen paardenvlees te eten. Dus ik eet het wel. Vind het alleen niet echt lekker, dus eet het praktisch nooit. Maar ik laat het niet staan omdat het toevallig van een paard afkomt.

OK dan!

Ik eet helemaal gen vlees, dus ook geen paardenvlees....
Maar ik ben het verder helemaal met Arwenlune eens, als je vlees eet, dan ook paardenvlees (tenzij je er echt niet van houdt natuurlijk).....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:45

Bij mij zit het ook tussen mijn oren..
Bij ons komt er geen paardenvlees in huis.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:50

Er zijn ook frikandellen gemaakt van alleen kip/kalkoenvlees!
Moet ik altijd opzoeken voor m'n dochter,weet zo even niet welk merk dat is.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:52

Wij eten het wel Vingers aflikken

Ik ben dol op vlees en ook paardenvlees. Toen we ooit een paard van ons naar de slacht is gegaan hebben we een tijd geen paardenvlees gegeten.

Maar ja, ik vind het lekker en heb er eigenlijk geen problemen mee.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:57

juval"]
[quote="pjotr schreef:
ik eet eigenlijk niet zoveel vlees alleen een bal gehakt en een frikandel en ja zalm en haring gaan er ook in maar ja dat zijn vissen dus behoort als het goed is niet tot vlees


Paardenvlees
[/quote]

wist ik al volgens mij zitten er allerlei resten in ofzo maar ik vind het gewoon lekker. Bloos

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:59

wij eten helemaal geen vlees

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:01

pjotr"]
[quote="juval"]
[quote="pjotr schreef:
ik eet eigenlijk niet zoveel vlees alleen een bal gehakt en een frikandel en ja zalm en haring gaan er ook in maar ja dat zijn vissen dus behoort als het goed is niet tot vlees


Paardenvlees
[/quote]

wist ik al volgens mij zitten er allerlei resten in ofzo maar ik vind het gewoon lekker. Bloos
[/quote]

Je quote verkeerd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:42

gelukkig ben ik dus niet de enigste die paardenvlees eet! Ik was al bang voor een bokt rel....Knipoog

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:44

als je een echte paarde freak bent eet je het niet.. vind ik.. je eet toch ook niet je eige vriend(in) op Verward