Door bijten ander paard scheur in deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Door bijten ander paard scheur in deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 14:20

Hoi,

Ff vraagje: wat zouden jullie doen?

Doordat een ander paard in mijn paard haar lekkere kontje wilde bijten, zit er nu een flinke scheur in mijn 1-jaar oude deken. Met de eigenaresse
van het bijtende paard kan ik goed opschieten en dat wil ik graag zo houden. Zal ik vragen of zij WA verzekerd is en proberen de deken via de verzekering vergoed te krijgen?
Heb dit nog nooit gedaan, moet je dan een bonnetje kunnen laten zien (die heb ik niet meer nl: Tentenkamp Haha! ).
Enne... hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Krijg je het bedrag dat je opgeeft vergoed, of moet de deken gemaakt worden?

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:30

Je krijgt volgens mij helemaal niks vergoed, want dit is een risico dat ingecalculeerd moet worden als je paarden bij elkaar zet. Alleen onverwachte risico's zijn verzekerd.... (bijv. als je eraf valt en je paard beschadigt een auto of zo). Helaas..... toch maar de naaimachine tevoorschijn halen. Succes!

Ann

Berichten: 13250
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:31

Ik ben bang dat je een aankoopbon moet kunnen tonen aan de verzekering van de tegenpartij, bel anders je eigen verzekeringskantoor, dan weet je precies hoe alles geregeld zou moeten worden Lachen

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:29

Het lijkt mij dat dit wel op de WA verzekering verhaald kan worden. De eigenaresse is toch verantwoordelijk voor de gedragingen van haar dier. Als het op haar WA verzekering kan, heeft het voor haar verzekering verder ook geen gevolgen, volgens mij. Ik denk niet dat je dan een bon hoeft te laten zien, want het gaat niet om jouw verzekering, dat je bij wijze van spreken je deken hebt verzekerd, maar om die van haar. Ik zou het zeker ter sprake brengen bij haar. Anders kan zij misschien de naaimachine tevoorschijn halen...???

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:27

volgens mij is het je eigen risico...
je zet toch zelf je paard bij die andere, dan loop je dat risico.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:31

mijnus heeft dat ook een keer gedaan, en die vrouw kreeg keurig geld gestort van mijn verzekering.
moet je wel een bonnetje kunnen laten zien...

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:44

WA dekt dit soort dingen meestal wel - als je tenminste je paard bij je WA in hebt. Bij de meeste WA-verzekeringen gaat het niet alleen om 'onverwachte risico's', dat zou de verzekering wel erg beperkt maken. Toch maar even informeren dus of je stalmaatje verzekerd is. Ik vind het ook geen vreemde vraag trouwens.
Je hoeft natuurlijk geen bonnetje van de aankoop te laten zien, maar van de reparatie. Soms (als de deken bv niet meer goed bruikbaar is) krijg je een vervangingswaarde; als de deken een jaar oud is, is dat iets van 66% van de aankoopprijs. Ik heb dat laatste een keer meegemaakt en ook toen kon ik mbv de Divoza catalogus de nieuwprijs aannemelijk maken, niemand die me vroeg naar een bon - logisch dat je die toch niet meer hebt?