trektocht, welke kleding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

trektocht, welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 10:30

Over twee weken ga ik een trektocht (1 dag) maken door de Ardennen. Nu zit ik een beetje te dubben over wat ik aan moet doen. Ik vind mijn rijlaarzen het lekkerst zitten, maar heb al gehoord dat het best kan gebeuren dat je met je voeten door het water gaat (diepe stukken door rivieren). Nu ben ik dus echt niet van plan om mijn laarzen op die manier naar de haaien te helpen, maar als ik schoenen aan doe met chaps, dan loopt het water gegarandeerd naar binnen.

Verder ben ik er ook nog niet uit welke kleding ik aan moet doen. Ik bedoel, we gaan op 26 oktober en dan is de kans best groot dat het de hele dag regent. Nu heb erover zitten denken om zo'n poncho (5 euro ofzo) te kopen. Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe ver vallen die over je benen?

Heeft iemand andere tips? Ik hoor ze graag. Wil namelijk niet helemaal verzopen en met kapotte laarzen van het paard afstappen.

Alvast bedankt.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:20

Goede breedgerande (lederen) hoed met een lange Driza-Bone eronder. schriftelijke garantie dat je droog blijft. Hoge (berg)schoenen met chaps voldoen over het algemeen. Eventueel kun je rubber rijlaarzen overwegen, maar die zijn erg koud en als je een stuk ernaast wilt lopen, dan is dat niet comfortabel.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:32

Inderdaad liever geen rijlaarzen, als je een stuk moet lopen is dat niet comfortabel, maar ook niet handig. Het wegglibbergehalte van bergschoenen is toch een stuk lager... Met een poncho rijden kan best, heb ik ook wel eens gedaan. Zag eruit als het spook van de opera, maar ik bleef droog! Was wel een lange poncho moet ik erbij zeggen. Normaal gezien rij ik echter gewoon met een regenjas en als het dan gaat regenen dan heb ik pech. Die rijbroek droogt vanzelf wel weer. Wat ook scheelt, in de Ardennen zal je waarschijnlijk veel door de bossen rijden. Soort paraplu van moeder natuur dus. Heel veel plezier alvast, ik ben een paar weekjes geleden ook weer in de Ardennen wezen rijden en het was fantastisch!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 13:52

bedankt voor de berichtjes. Ik had er nog niet aan gedacht, maar ik denk idd dat we verschillende stukken moeten lopen en dan zijn rijlaarzen niet echt comfortabel. Het is een soort van survivaltocht, dus het wordt ruig.
Rubberlaarzen heb ik niet eens, en vind ik ook alles behalve fijn zitten, dus dat valt sowieso al af.
Ik denk dat ik voor noodgevallen gewoon die poncho haal, die 5 euro maakt het ook niet meer uit.

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:23

Ik weet niet of jouw paardje pocho proof is, maar ik zou hem er in ieder geval wel van tevoren aan laten wennen. Zou toch erug vervelend zijn als je paard er vandoor gaat omdat hij denkt dat die pocho een eng monster is Knipoog

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:26

of zo'n lange waxjas, daat heb tenminste schik mee, idd schoenen en chaps zijn het fijnste om mee te rijden en een rijbroek met zo min mogelijk naden erin.

ff oftopic ga je naar La Lambree?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 17:11

Ik rijd op een paardje van daar, dus ik hoop maar dat ie poncho proef is. Het is een Merens, dus ik geloof dat dat wel goed zit (vraag me niet waar ik dat vandaan haal, daar ga ik maar gewoon vanuit)

Cissie: Nee ik ga niet naar La Lambree, maar naar La Roche.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:24

In La Roche ben ik dus ook geweest en die paardjes zijn zeker niet schrikachtig, juist heel koel in hun hoofd. Maar vraag het anders even voor alle zekerheid, dat kan nooit kwaad. Zoals ik al zei, ik vond het daar helemaal geweldig (en de rest van mijn groep ook), ik hoop dat jij daar ook veel plezier hebt!