mag ik al wandelen met merrie ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

mag ik al wandelen met merrie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 17:47

mijn veulen moet volgende maand gespeend worden.

mag ik eigenlijk al weg met de mama gaan wandelen?
voor hoelang dan ongeveer, en scheelt het niets dat ze roepen naar elkaar?
Laatst bijgewerkt door Hydra op 12-10-03 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:50

Dat is geen enkel probleem. Wel even het veulen in de gaten houden en oppassen dat ze geen rare dingen uit kan halen. Overigens geldt hier ook mijn advies voor de naam van het topic ... Knipoog

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:56

ja hoor je kunt gewoon met de merrie gaan wandelen. Inderdaad wel even opletten dat het veulen zich niet kan bezeren. Je mag ook vrij snel al gewoon weer gaan rijden met de moeder...dan moet het veulen ook een uurtje alleen in de stal blijven!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:04

Er is niets mis mee om de merrie en het veulen al beginnen te wennen aan het alleen zijn. Als het veulen veilig opgesloten staat, kun je best met je merrie op pad gaan, hoor. In het begin niet te lang, maar steeds iets langer. Langzaam opbouwen, dus. Misschien dat het echte afspenen dan ook gemakkelijker gaat.

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:04

Ik ga altijd een week of 1, 2 na de geboorte weer rijden. Veulen in de stal, merrie mee naar de bak. No problemo! Eerst een apar keer aan de hand, en later gewoon weer rijden. Het hinniken enz. wordt steeds minder

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:17

het is niet zo erg als je nu al gaat wandelen maar bouw de tijd wel rustig op!!!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:45

Dat moet kunnen, wij deden het al toen ie een paar maanden oud was, ik denk maar zo, hoe eerder hij het leert, hoe minder problemen je later hebt..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:11

Loezjuh schreef:
Ik ga altijd een week of 1, 2 na de geboorte weer rijden. Veulen in de stal, merrie mee naar de bak. No problemo! Eerst een apar keer aan de hand, en later gewoon weer rijden. Het hinniken enz. wordt steeds minder


persoonlijk vind ik dit wat kort na de geboorte, de merrie krijgt zo wel en beetje weinig tijd om te herstellen..Maargoed dat is weer een andere discussie..
Het kan verder prima hoor, het afspenen wordt ook alleen maar makkelijker zo..
In het begin niet al te lang en zorgen dat het veulen zich nergens aan kan verwonden..

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:15

Na 1,2 weken rijden is idd wel heel erg kort ik sluit me helemaal aan bij Youngster!!!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:59

ik deed toen als een merrie bevallen was dan wachtre we 3 weken en dan begonnen we langzamer hand wel rusitg opbouwen natuurlijk maar ik deed na 3 weken

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:07

ja hoor, dat kan makkelijk, maar let ook op de merrie, zet dr goed achter slot en grendel Knipoog hahaha, nee hoor, maar let wel op dat ze niet uit dr stal kan komen...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:08

youngster"]
[quote="Loezjuh schreef:
Ik ga altijd een week of 1, 2 na de geboorte weer rijden. Veulen in de stal, merrie mee naar de bak. No problemo! Eerst een apar keer aan de hand, en later gewoon weer rijden. Het hinniken enz. wordt steeds minder


persoonlijk vind ik dit wat kort na de geboorte, de merrie krijgt zo wel en beetje weinig tijd om te herstellen..Maargoed dat is weer een andere discussie..
Het kan verder prima hoor, het afspenen wordt ook alleen maar makkelijker zo..
In het begin niet al te lang en zorgen dat het veulen zich nergens aan kan verwonden..
[/quote]

ik ben het helemaal met youngster eens

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:27

Passoa schreef:
Na 1,2 weken rijden is idd wel heel erg kort ik sluit me helemaal aan bij Youngster!!!

Eerst 10 minuutjes, veel stappen, en langzaamaan opbouwen, niks verkeerds aan, worden ze weer lekker los van!