Hulpen voor passage en piaff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Hulpen voor passage en piaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 22:43

Wat zijn nou eigenlijk de exacte hulpen voor passage en piaff? Vroeg het me ineens zo af... Wie weet het? Of is het net als bij bv. aanspringen in galop, dat het ligt aan hoe het paard het geleerd is?

Ik ga nl. binnenkort op een paard rijden dat de hele truckendoos kent t/m grandprix en daar wil ik toch wel optimaal gebruik van kunnen maken.


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 22:23

Schop... Niemand verder een idee?


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 22:08

De baas van het paard staat erbij en hij schijnt het heel makkelijk te doen. Ze zetten niet voor niks stageklantjes eerst op hem om te testen wat die meisjes (meestal) kunnen. Zie wel hoe het gaat, zal er wel uitleg bij krijgen. Neem iig fototoestel mee, zovaak overkomt het me ook niet dat ik een paard op grandprix niveau mag rijden. Kan er overigens weinig aan verkloten... Paard wordt niet meer in de sport uitgebracht duzzz. Is weer een zorg minder. Op het gemiddelde Z-paard huppel ik ook zo weg maar dit is wel een paar stapjes hoger. Jullie horen en zien wel hoe het gegaan is. Lijkt me iig wel supergaaf om op een paard te zitten dat piaffeert op commando. (Heb er genoeg gereden die het uit gekkigheid deden)

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 00:41

Komt wel een beetje knullig over dat laatste zinnetje maar bedoelde het niet zo.... Meer op de manier van "hij hoeft de ring niet direct weer in dus als ik een beetje aan het frutsen ben verknoeid hij niet gelijk een proef" En het paard is goed bevestigd in alle oefeningen gelukkig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 142 bezoekers