overzetten papieren bij chip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 16:56

ik heb dus alweer 4 maanden een nieuw paard. Gekocht bij zo n handelaar waar je gewoon betaald, alle papieren en het paard mee krijgt. Nu ben ik dus bezig met het aanvragen van een startkaart en daarvoor het ik de papieren van de chip nodig. Die heb ik natuurlijk wel, maar staan nog op de naam van de vorige eigenaar! Ik zou niet weten hoe ik ze op mijn naam moet laten zetten en wat je dan nodig hebt om te laten zien dat ze nu van mij is. Ik heb wel een afschrift gekregen van die handelaar, maar daar staat alleen een bedrag op en dat het betaald is, niet wat ik voor dat bedrag heb gekregen. Ik kan dus eigenlijk niet bewijzen dat ze van mij is, buiten dan dat ik al haar papieren van haar stamboek etc heb. Wie kan mij hierbij helpen Verward

[Edit Karin] titel iets aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-08 18:30 ]</font>

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:19

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen, maar ik weet het niet:

Ik had ook zoiets, alleen ging het niet om het paspoort dat je krijgt bij het chippen, maar om het paspoort van het stamboek.

Ik heb eerst gebeld met het stamboek (Arabisch Volbloed Stamboek, in mijn geval) wat ik moest doen. Zij stuurden mij een papier op, dat ik gedeeltelijk moest invullen. Daarna moest ik dat papier naar de oude eigenaar sturen (adres staat op paspoort) en die moest nog wat invullen. Die stuurde het weer naar mij toe, en ik stuurde het weer naar het stamboek samen met het paspoort.

Na 2 weken kreeg ik het nieuwe stamboekpapier, met MIJN naam erop ipv. de naam van de oude eigenaar.

Best lastig allemaal, en je moet ook het geluk hebben dat die oude eigenaar ff snel meewerkt. Maar bel naar je stamboek en vraag het daar gewoon.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:04

Ik neem aan dat je paard door de NHS of het stamboek is gechipt. Staat er niet bij dat het door het stamboek is gedaan dan is het de NHS. Dan moet je de NHS opbellen en zeggen dat je het paard hebt gekocht. Maar dan moet je wel eerst het paard bij het stamboek laten overschrijven. En dat jij het papier hebt is al het bewijs dat je het paard gekocht hebt.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:05

Ja het kan natuurlijk ook dat ze door het I.H.W. is gechipt. Dan zit er een paspoort bij met een blauwe hoes. Als dat zo is moet je me maar even pb-en Schijnheilig

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:33

Ik heb dat ook, alleen ik heb hem niet op naam laten zetten. Op het paspoort van de NHS staat wel mijn naam, maar kan niet als eigendomsbewijs beschouwd worden. Maar ach, wat is tegenwoordig nou nog van je zelf?