Lees even, het gaat over een bucas regendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Lees even, het gaat over een bucas regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 21:47

IK heb ruim een jaar geleden een bucas (regen) deken gekocht.
Vandaag merkte ik dat de deken zeiknat was van binnen (mijn paard heeft er gisteren mee in de regen gestaan.)

Mijn gedachte hierover is dat dit niet mag omdat de deken best aan de prijs was. Mijn paard was overigens niet nat dus misschien is het condens???

De winkel waar ik hem vandaag heb is er niet meer dus teruggaan wordt moeilijk, kan ik bij bucas verhaal halen?? of zou het toch komen doordat ie in een vochtige omgeving hangt (paard heeft hem op het moment niet op stal om)

Alvast Bedankt!!
Groetjes Saskia

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15448
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:55

Hoi Saskia, je beschrijft precies hetzelfde als wat ik ook meegemaakt met een Bucasdeken. Het eerste jaar was de deken compleet waterdicht, maar toen ik hem vorig jaar weer gebruikte merkte ik dat de deken voor mijn gevoel volliep met water, de deken werd zwaar en werd ook nat en klam aan de binnenkant. Ik heb hem toen ingespoten met spray speciaal gemaakt voor regendekens, dit hielp niet, ben er ook niet mee naar de winkel geweest, ik heb daar geloof ik het lef niet voor. Ik heb wel een nieuwe HHdeken gekocht, deze deken is tot nu toe wel waterdicht en heeft een veel betere pasvorm bij mijn paard.
Ik denk dat nog veel meer mensen zullen reageren op dit topic want ik zie momenteel erg veel Bucas voor erg lage prijzen tweedehands te koop staan, een teken aan de wand volgens mij.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:09

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn Bucas dekens. Wel is er een keer een nat geworden van binnen, maar dat kwam omdat het via zijn hals naar binnen was gelopen. Je kan je deken eventueel met speciaal spul van Bucas wassen.
Wat ik ook wel eens heb is dat het lijkt of de deken klam is van binnen, maar dat is hij dan niet. Als je zelf een beetje vochtige handen hebt en in een vochtige omgeving bent, dan kan de binnenkant wel zo aanvoelen.

Wat ik ook gemerkt heb is dat deze dekens veel sneller drogen op je paard, dan als je ze ophangt. Hiermee bedoel ik niet als de deken van binnen ook hardstikke nat is natuurlijk.....
Op mijn paard is hij binnen een paar uur kurkdroog aan de buitenkant, terwijl als ik hem ophang (zelf thuis op zolder) dan duurt dat zeker meer dan een dag.....

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:57

Yep, komt door water wat via de hals naar binnen loopt en, vooral, door condens, omdat je paard waarschijnlijk zich een ongeluk heeft staan zweten onder die deken. Beetje overdreven natuurlijk, maar het klopt wel dat de deken nat wordt doordat het paard eronder zweet. Dat zweet kan namelijk nergens naartoe.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een bucas gaat lekken, ik heb er vier jaar eentje gebruikt, nooit problemen met lekken.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 00:03

Maar is een Bucas dan niet ademend? Dat is althans de bedoeling...

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:40

Ik heb het met mijn Bucas nooit gehad.
Wel dat het via de hals naar binnen liep, maar niet dat de hele binnekant nat was.
Kun je geen contact opnemen met Bucas zelf (mailtje sturen bijv.)?
Dit mag na een jaar nog niet gebeuren volgens mij...
Ik heb de eerste keer mijn deken wel met dat speciale waterdichtspul van Bucas laten wassen bij de wasserette. Dat werkt goed!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:16

Ik heb nu al 4 of 5 jaar een Bucas regendeken en die is heel intensief gebruikt, hij is echter nog steeds waterdicht.
Kan er niet ergens een gaatje zitten? heeft ie heel lang opgevouwen gelegen? Mijn ervaring is ook dat ze op de rug altijd droger blijven, als ik em uithang wordt ie klam, maar op de rug blijft het prima droog.
En anders zou ik zeker even richting Bucas mailen of wat dan ook, ze horen echt wel even mee te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:25

Als je je deken gewoon gewassen hebt dan kan het zijn dat de afstotende laag is verdwenen. Ik breng al mijn dekens naar de stomerij enlaat ze daarna van een waterdichte laag voorzien en ook niet regendekens blijven dan een winterseizoen waterdicht.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:10

Mijn Bucas bleef ook niet waterdicht. Maar ja, ik heb een paard dat geen groter genoegen kent dan in de vetste modderplas te gaan liggen rollen. En daar is volgens mij geen enkele deken tegen bestand. Hoewel, ik heb nu een ongevoerde HH en die houdt het tot nog toe uit OK dan!.

Over de pasvorm van Bucas was ik ook niet zo heel erg te spreken. Normaal heeft hij een 175 (onderlengte) op maar die was veel te krap bij de hals, een 185 was weer zoveel te groot dat ik hem bij de hals heb moeten innemen. Maar ook daarmee lag hij niet super.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:19

Gewoon een mailtje sturen.. dit hoort niet, waarschijnlijk hebben ze wel een oplossing Lachen

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:03

Bucas heeft een speciaal wasmiddel voor hun dekens, misschien kun je dat een keer gebruiken om de schade te beperken (nieuwe deken kopen).
Ik heb dat spul ook ooit gekocht (hoewel ik geen bucas deken heb-dacht dat het misschien handig zou zijn voor mijn andere dekens)

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 08:35

Bedankt voor de reacties!
Ik zie het echt niet zitten om een of andere spray van bucas te kopen want ik vind simpelweg dat dit niet mag (dat ie zo nat is).

Ik begrijp dat de deken op mijn paard sneller droogt maar mijn paard heeft 'snachts nog geen deken op, hij krijgt overdag een deken omdat hij zo op het land kan staan (lang leve de nieuwe stal OK dan! )

Ik ga wel even contact opnemen met bucas. , ik kocht juist een bucas omdat ik hier zulke goede verhalen over hoorde.

Bedankt nogmaals, groetjes sas

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:11

Deken nat, maar paard niet?

Ik zie het probleem niet zo.. Die van mij was van de week ook erg zwaar geworden toen mijn paard de hele dag in de regen had gestaan, maar mijn paard was er gewoon kurkdroog onder.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 23:04

Hoi manic.
Het probleem was dat ik hem de dag erna zijn deken op wilde leggen maar dat zie dus behoorlijk nat bleek te zijn. Niet klam (nee, mijn handen waren niet nat oid) maar echt nat.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:42

Mijn paard had ook met zijn Bucas in de ....regen gestaan. De deken was echt heel nat, binnenkant droog. Toen ik hem te drogen hing, was de dag daarna de binnenkant nat. Het gekke is dat als het lijkt dat als je de deken met de binnenkant boven ophangt hij dan wel droog blijft (en de buitenkant ook droogt). Vond het wel vreemd, maar misschien heb jij hier iets aan?

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 14:19

IK ga het proberen Kyona, dank je voor de tip!