Hoeveel grams deken, ik snap er niks van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Hoeveel grams deken, ik snap er niks van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 12:50

Ik heb pas een nieuwe deken gekocht met een 300 grams vulling volgens de advertentie en het kaartje wat er aan zat. Die deken voelt eigenlijk heel dun aan, ik had 'm zelf dikker verwacht.
Dus toen was ik zo'n beetje verschillende dekens gaan vergelijken en kwam ik erachter dat het aantal grams niks over de dikte van deken zegt Verward . Ik dacht altijd dat dat met de dikte (en daarbij de warmte) van de deken te maken had. Nou snap ik er niks meer van...

Het paard naast die van mij op stal heeft nl een deken op die volgens de advertentie (even opgezocht Haha! ) maar 180 grams zou zijn en die voelt veel dikker aan dan mijn 300 grams deken!
Dus toen ging ik me afvragen of sommige materialen (vulling) dan misschien meer warmte geven ofzo dan andere en dat de dekens daarom dunner kunnen zijn??

Hoe zit het dan met de warmte die een deken geeft, is een 300 grams dan wel warmer dan bijv. een 200 grams, en 400 grams nog weer warmer, of moet je gewoon gaan voelen in de winkel wat het dikst aanvoelt???
Ik heb mijn nieuwe 300 grams deken er nu opliggen en ik wilde eigenlijk voor als het echt koud is een dikkere (lees warmere) deken erbij kopen, maar nu weet ik het even allemaal niet meer... Verward

Wie weet nou precies hoe het zit?


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 19:48

Aimee schreef:
Doe er gewoon een onderdeken onder. Bijv. van divoza, die heeft best een goede kwaliteit en pasvorm.


Ja, die heb ik!
maar ik vroeg me gewoon af hoe het zit met de diktes van dekens en hoeveel grams ze dan zijn. Dus of de dikte (die je voelt) verband houdt met het aantal grams dat de deken is...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Dorien_Boy, Fleuribelle, Googlebot, MAD_fan, RvT en 75 bezoekers