Winkelen op internet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marielle2
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-09-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 15:22

Hallo,

ik ben het zat om steeds kilometers te moeten rijden voordat ik bij een ruitersportzaak ben, dus ik heb besloten dat ik maar eens wat ga bestellen via internet. Wie weet site s waar je dat kan doen?
Ik ken http://www.divoza.nl al, maar daar heb ik niet zulke goede dingen over gehoord, wie weet er toevallig nog meer site s ? Ik hoop snel op reacties.

Groetjes! Party!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:56


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:58

Volgens mij ken ik meer mensen die tevreden zijn over Divoza dan mensen die goede ervaringen hebben met Horselover (van o.a. Hyporama). Als ik de verhalen mag geloven, is Horselover echt een ramp.

Overigens heb ik zo'n 2 maanden geleden bij Horselover via internet een catalogus besteld, en zelfs die heb ik nog steeds niet ontvangen. Terwijl ik die van Mountain Horse binnen 2 weken in de bus had.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:09

Met horselover via internet heb ik geen ervaring, maar wel met hun 'echte' winkels (in dit geval Hippo Hippic in Bussum) en dat is echt zwaar knudde! Werken van die mutsen die zelf toevallig een paard hebben en er dan natuurlijk alles van af weten, maar net dat wat jij nodig hebt, hebben ze natuurlijk niet en als je iets bestelt duurt het maanden! toppunt: Een bruin stübben hoofdstel voor Gipsy, is een JAAR in bestelling geweest (we hadden het niet dringend nodig), toen hebben we het maar afgezegd..... En zo heb ik nog wel meer verhalen over de service daar. Het is niet voor niets dat in bussum een veel kleinere ruitersportzaak, maar met wél een goede service en personeel met verstand van zaken toch kan blijven bestaan ondanks zo'n 'gigant' in dezelfde plaats.
Paar keer iets bij Divoza besteld en dat is allemaal prima gegaan, geen klachten over.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:27

Hoe betaal je dan? Met creditcard of gewoon contanct aan de deur?

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:36

ik vind divoza wel goed.
Ik heb al vaker spullen bij hun besteld en ik krijg het altijd redelijk snel in huis.
Je betaald gewoon aan de deur bij aflevering.

linda

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 16:47

Je kunt bij divoza ook van tevoren geld over maken en dan sturen ze het op als ze het geld binnen hebben. Normaal gesproken hou ik niet zo van van tevoren geld overmaken, maar Divoza is gewoon een eerlijk bedrijf en het is tot nu toe (4 bestellingen al geloof ik) goed gegaan.
Aan de deur betalen (onder rembours) is duurder. Met een creditcard betalen zal vast ook wel kunnen en bij sommige winkels kun je ook betalen via Rabo Direct ofzo (als je internetbankieren van de Rabobank hebt), maar ik weet ff niet meer of dat ook bij Divoza zo is.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:27

ik vind divoza een prima zaak ik heb er nou 2x besteld en mij bevald het wel ik had de spullen binnen 2 dagen in huis en ik betaalde gewoon contant aan de deur

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:31

Bij horselover kan je een boek vragen!!
Die word dan opgestuurd en daar kan je van alles uit bestellen.
Je kunt gewoon aan de deur betalen als je je spullen ktijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:41

Wel eens wat besteld bij Divoza. Levering was netjes en op tijd, niks mis mee.
Maar ik neus liever door de winkel...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 17:56

dat kan ik beter niet doen want dan zie ik veel meer dingen die ik niet nodig heb en dat ga ik dan toch maar kopen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 18:36

Corina, dat bedoel ik dus: ik wacht al twee maanden op dat boek... Frusty

Bij Divoza kun je ook via internet een gids aanvragen, die ligt meestal een stuk sneller in de bus. Ik heb één keer iets besteld (met m'n credit card), een bodywarmer. Ik had 'm vrij snel in huis (na 3 dagen), maar helaas zat-ie nergens naar. Ik heb 'm dus weer teruggestuurd en kreeg binnen een week het geld weer teruggestort op m'n rekening. Geen probleem dus.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Tijd krijg je van niemand. Tijd moet je nemen.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-08 18:37 ]</font>

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:48

2 x iets van divoza besteld
de eerste keer heb ik er ongeveer een maand op gewacht
de tweede keer heb ik 2 keer het verkeerde toegestuurd gekregen en heeft het ongeveer 6 weken (en heel wat sjaggie woorden) geduurd.

Ik vind de echte winkel van hun wel super. ff off-topic, gaat er nog iemand naar Leek in de herfstvakantie? Ikke wel, moet een wedstrijdbroek kopen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 04:00

Ik bestel best vaak bij Divoza. Ben over het algemeen wel tevreden. Ze zijn soms wel wat slordig, sturen bijvoorbeeld de verkeerde maat, kleur of gewoon helemaal het verkeerde artikel en dan kan het erg lang duren voordat alles weer opgelost is. Vooral als je geld terug moet krijgen.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 07:17

Ik vind hippo hippic in bussum niet eens zo erug hoor! tot nu toe had ik al mijn leuke paardenspullies er van daan kunnen halen!

[Edit Karin] overbodige quote weggehaald [/edit]

_________________
<FONT COLOR="bleu">"a good horse is never a bad color ~ mark rashid"
</FONT COLOR="bleu">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-10 09:24 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:25

Ik bestel al een paar jaar via divoza via internet of gewoon. Meestal gaat het goed en soms gaat het mis maar je kan het gewoon via het antwoordnummer terug sturen.

Ik spaar meestal allerlei dingen op en dan een keer in de 2 maanden of zo bestel ik. Voordeel van via internet bestellen is dat wanneer er een artikel niet op voorraad is en even duurt je dat via email berciht van krijgt. Wel errug handig.

Bij hyprodrama (horselover) heb ik vaak problemen gehad stuurde vaak het verkeerde op. Jammer maar ja sjit happens. Bij iemand anders gaat dat weer goed Haha! .