mag je paard zich schuren tegen je aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:12

Absoluut niet. Een paard zal nooit nooit proberen te schuren aan een paard dat boven hem in rang staat. Die zal dat dan ook nooit toelaten, dat doen alleen de lagere in rang. Als jij het dus toelaat bevestig je dat jij lager in rang staan.
Daarnaast vind ik het super irritant. Ik ben toch geen paaltje? Bovendien moet hij altijd voorzichtig met me doen, en schuren is gewoon heel ruw. Als hij het probeerd (en Rowan is dat stadium lang voorbij) krijgt hij daar dan ook voor op z'n lazer.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:17

xcynthiax schreef:
ik vind het juist een voordeel, je paard houdt van je als die het elke keer mag doen.... zo krijg je een goede band met je paardje Tong uitsteken


Je paardje houd niet van je, je paardje ziet jou als een handige deurmat. Net zoals je geen goede band krijgt met je paard door hem veel lekkers te voeren - dan krijgt je paard alleen maar een band met je jaszak.

Om een vriendschappelijke verhouding met je paard op te bouwen moet je EERST de rangorde op orde hebben. Dus; eerst jij dan hij. Omdat hij graag wil dat een hogere in rang hem aardig vind, komt die goede band dan vanzelf wel.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:19

runningkawa schreef:
Heb er ook een gruwelijke hekel aan als ik ooit zo'n paard te rijden kreeg en al was hij het 10 jaar gewend, in een paard dagen deed hij het niet meer }>


Ditto hoor, ik vind het ergerlijk en het mag niet. Paard moet wel verdomde dim zijn als hij het na 3x nog niet doorheeft, want ik ben er behoorlijk streng in.

(O o wat ben ik toch weer hard voor die arme beesten... vreselijk gewoon...)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:49

promptertje schreef:
Ja hoor, mijn merrie mag dat wel.


Maar alleen dit paard, of niet? Ik maak voor Rowan ook wel eens een uitzondering, omdat ik hem vertrouw en weet dat hij voorzichtig met me is. Hij mag bijvoorbeeld met z'n neus m'n gezicht aanraken, iets wat geen enkel ander paard mag doen. Maar dan is hij de absolute uitzondering op de regel dat het niet mag...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:45

Het is ook geen gedragsprobleem, maar in mijn ogen wel disrespect. Het kan dus onderdeel zijn van een gedragsprobleem, of een symptoom ervan. Net zoals je "Hey jij daar!" tegen je leraar kan roepen. Dat is geen gedragsprobleem op zich, maar wel disrespect, en als de leraar het niet corrigeert ga je misschien in andere dingen ook wel respectlozer worden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 28 bezoekers