lange lijnen: wat kan ik nog meer doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 12:31

Ik doe vrij veel met Polly.

Longeren met elastieken zodat ze mooi laag loopt en ze kan nu aan de longe ook een beetje verzamelen en strekken, ze loopt, als je een beetje geduld hebt, aan de longe vaak heel mooi ontspannen.
Ook fiets ik veel met haar, daardoor is ze heel mooi ruim gaan lopen (aan de hand gaat ze dan te snel voor me). Eigenlijk gaat ze dus prima vooruit, mooi ontspannen naar beneden, ruime gangen maar toch.
Ik wil graag aan lange lijnen werken met haar maar dan is ze zo vreselijk opstandig, dan trekt ze alleen maar (ook als ik haar eerst heb gelongeerd of met haar heb gefietst) en wil ze alleen maar met haar hoofd omhoog rennen, als ik dan touwtjes eraan doe (los) of die elkastieken blijft ze trekken en sneller willen.
Wat kan ik nou nog doen om haar aan de lange lijnen ontspannender te krijgen, los teugeltje heeft geen zin dan gaat ze alleen maar aan de haal. Losgooien is ook geen optie omdat ze onder het draad door kan. Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen??

Renee

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
Polly is the best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-08 13:40 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:34

Een keer echt serieus bijzetten, d.m.v. een gogue, en dan bij eht longeren uiteraard. En haar dan goed laat instellen, zodat de hals daalt vanuit de schoft (dus niet vanachter de oren). Je moet er op letten dat ze met haar hoofd wil zakken en en zich niet opkrult, cq verkort in de hals. Desnoods leg je wat knoopjes in de touwtjes. En laat haar dan ook veel overgangen rijden, zowel voorwaarts als terug. Als ze dat een beetje kent, kun je het onder het zadel eens uitwerken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 12:38

ehm, tis een shet.
Ik rij niet en daar hebben ze geen Gogue voor neem ik aan.

Ze hoeft van mij ook niet perfect te lopen maar een beetje normaal....