Big diet voor Pinky?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:29

heeft er nog iemand geweldige tips om een bolle welsh IETS dunner te krijgen?!
Weide afzetten heeft geen zin, tenminste ik zie geen verbetering na een maand, voor trainen is hij nog een beetje jong, denk ik. maar wat dan?!
Op stal zetten vind 'ie ook echt niets, en bovendien moet mysty dan ook op stal en die is zelfs iets te dun.. Dus dat schiet ook niet op... pony's... }>
Ben bang dat hij dadelijk bevangen is ofzo.. En dan ben ik verder van huis natuurlijk...


Groetjes

[Edit Karin] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
<FONT COLOR="deeppink">Lieve Pinky, dat het zover zou komen...
Had ik alleen maar kunnen dromen!
</FONT COLOR="deeppink">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-07 22:48 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:59

Kun je geen klein paddockje maken waar erg weinig tot geen gras staat? Dan kan Mysty er gewoon naast in de wei en pinky in de paddock!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 20:12

ja maar dan wordt het zo'n modderpoel.. en dan kan hij niet lekker rennen.. is da nie zielig?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:52

Misschien een stuk van de wei afzetten en hem daarin zetten. dat heeft ie vlug genoeg 'kaal' Kan ie niet meer zoveel eten.

Misty kan dan gewoon in het andere stuk..

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:05

Hoe heeft ie de manenkam staan, is die strak en opgezet, zo ja dan zet hem maar in de hongerkamp, dan wordt ie harstikke bevangen. Dat is het vervelende van de welshen, dat ze zo gevoelig zijn voor die bevangenheid. Meestal sterven ze niet van ouderdom maar van hoefbevangenheid. Maar verder zijn er voor mij geen leukere ponies dan de welshjes. Probeer er toch wat af te krijgen. Geef van alles wat minder en geef een eiwitarme brok.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 21:23

hij krijgt zelfs geen brok!
dus moet ik hem op een klein kaal weitje zetten?
En wanneer is het wel 'goed' want welshes mogen wel iets bol zijn, maar Pinky is TE
En wat vinden jullie van gaan longeren? Pinky is bijna 2.5 jaar

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:39

Ja welshjes hebben inderdaad en bolle buik. Hoe is de conditie over de rug kun je de rugbot nog voelen.? En je moet natuurlijk ook niet vergeten dat ze "diep" zijn. Vandaar dat ze ook zo goed fokken, dan kan een ongeboren veulen er zich goed in ontwikkelen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:03

Ik zou idd of een stuk wei afzetten en hem daarin zetten of ze aan het eind van de dag op stal zetten. Misschien is het verstandig om Mysty dan een schep muesli te geven, kan zij wat voller worden en Pinky kan op dieet Lachen
Verder veel met hem wandelen oid.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:34

Afvallen maar dan verantwoord... daar hebben ook mensen moeite mee...en die kunnen nog vertellen hoe ze zich voelen.

Ik zou de pony houden in een bak of paddock, met stroef zand, zodat hij nog wel kan bewegen zonder uit te glijden.
Verder zou ik hem wel een klein beetje brokken gaan geven, want elke pony heeft toch wel vitaminen nodig, die niet allemaal in even grote mate in ruwvoer zitten. Verder zou ik hem dus hooi voeren. Geen kuil ofzo, lekker droog hooi, liefst van vorig jaar. en een kleine pony heeft niet heel veel nodig.
Je moet hem voeren op gewoon onderhoud, en beweging geven al was die streng op dieet. Reken maar dat hij dan afvalt.
Maar pas op met te snel afvallen, dat kan juist weer gevaarlijk zijn (vetbolletjes die door de bloedbanen gaan zwerven...linke soep).
Afvallen door beweging, erg belangrijk... Krijg je ook nog een mooie pony van.