agressieve shet ben ik te hard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 12:30

Vanochtend ontsnapte weer een shetlander die bij mijn paard in het land staat. Ik pakte hem weer met een oversized halster en wilde hem terugzetten. Veel protest van zijn kant en ik kreeg hem dus niet mee. Hij begon te bijten en te steigeren. Dus ik geef hem een mep en hij wordt nog bozer en echt gemeen. Ik geef hem dus een schop tegen z'n kont maar toen ontsnapte die. Ik pakte hem dus weer ondanks dat die mij bijna in elkaar mepte. Nog een poging, weer protest en kreeg hem dus weer niet mee. Hij bijten dus geeft hem een paar keer een schop onder z'n hol en klap met een halster tegen z'n kont en hij ging uiteindelijk. In de wei gelijk los gelaten maar hij was zo nijdig dat hij mij probeerde aan te vallen.
Vinden jullie dat ik goed heb gehandeld? Ikzelf voel me echt zo'n beul om hem een schop te geven en ik heb het idee dat hij daardoor juist geirriteerd raakt. Maar aan de andere kant een andere aanpak heeft ook geen resultaat en daarbij vind ik dit soort gedrag onacceptabel. Toch voel ik mij schuldig dat ik hem zo hard heb aangepakt. Hoe zouden jullie dit aanpakken?



Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 18:00

Bedankt allemaal! Ik voel me nu een stuk minder rot. Ik heb hem uiteraard niet helemaal in elkaar gerost hoor, maar toch een paar keer een schop verkocht. Ik ben nu toch wat zekerder over mijn acties. Ik ga er dan ook maar mee door. Dat wil zeggen eerst gewoon proberen en als die vals wordt een schop verkopen. Hopelijk leert die dan dat dominante gemene gedrag af of wordt het minder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, xdesix en 116 bezoekers