Hoeveel vragen voor schapenland ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Hoeveel vragen voor schapenland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 16:25

Ik heb deze zomer 13 schapen te logeren gehad van een kennis.
Ze hebben hier 3 maanden gelopen en mijn kennis had al een paar keer gevraagt wat ik ervoor wilde hebben. Nou ben ik dus totaal niet zakelijk dus heb geen prijs met haar afgesproken. Eigenlijk hoopte ik dat ze dat zou regelen toen de schapen werden opgehaald. Maar een ander kwam de schapen halen en over geld is helaas niet gesproken.

Maar hoe los ik dit op, hoeveel kan ik alsnog vragen ? Er hebben 5 mensen 2 uur lang achter die krengen aangelopen om ze weer te vangen, ik wil op z'n minst hun iets aanbieden.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:35

Ligt er een beetje aan wat bij jullie in de buurt gebruikelijk is, moet je een beetje rondvragen.
Wij huren hier en daar schapenweitjes, maar dat is voor het hele jaar dus niet te vergelijken.

Verder hebben we ook nog elk jaar een aantal maanden een groep schapen bij een paardenhouder lopen, maar dat gaat met gesloten beurs. Hij is ermee geholpen, omdat schapen na de paarden weiden heel goed is voor zijn graslandbeheer, en wij kunnen er weer fijn wat rammetjes kwijt die uit de andere kudde moeten, en er trainen met de honden.
Ook bijvoorbeeld op een vers ingezaaid stuk grasland zijn mensen enorm blij met een paar leen-schapen van ons om de boel mooi zachtjes vast te lopen.

Moest wel lachen om de 2 uur met 5 man sterk vangen, geef me in m'n eentje met een goed getrainde hond een paar minuten en de klus is geklaard Haha!
Snap er vaak werkelijk niks van hoe schapenboeren zonder goede hond dat doen Verward