hoe maken jullie je leren laarzen schoon????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 11:49

Ik zit af en toe met het probleem dat ik niet meer weet hoe dat ik ze het beste schoon kan maken! Iemand vertelde dat je ze gewoon met zadelzeep kan schoonmaken en dan met schoensmeer oppoetsen!!!
Ik heb mijn laarzen gekocht en gelijk een stapel schoonmaakspullen gekocht:
Cleaningspray,
Wax Spray,
Laarzenwas.
Ik moest ze volgens de verkoper ook gewoon met zo schoonmaken, maar ik moet de halve bus cleaningspray gebruiken willen ze echt schoon worden nou dan ff wax'en' en dan die laarzenwas erover en dat is het ergste probleem. Als ik die laarzenwas erop doe zit het er de volgende dagnog op, ik wrijf ze dan op met een droge doek maar dan blijkt dat het stuk op de voet, bovenkant tot enkel (jeweet wel dat aparte stuk)weer helemaal ingetrokken is en helemaal droog en het glimt dan niet zoals de rest van mijn laars!!!

Hoe maken jullie je laarzen schoon?
Hoe kan je dat het beste doen?
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat juist dan ene stuk helemaal intrekt en de rest van de laars niet????

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:23

ik maak ze ook gewoon schoon met zadelzeep en dan met schoensmeer. en soms ook met gewoon zadelolie zodat ze waterafstotend zijn. Lachen Koe

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:32

Met zadelzeep en soms pak ik een kwastje en wat olie en smeer ik ze in.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:44

Ik heb dan geen leren laarzen maar rubbere met een leather look. (van Aigle) En ik heb ze toevallig net schoongemaakt omdat ik gister op concours de tip kreeg ze schoon te maken met schoenpoets, en ze glimmen super erg!! Cool

xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 16:02

Eerst schoonmaken met zadelzeep. Als z3e echt vies zijn, houd ik ze gewoon ondder de kraan om al het vuil er af te halen. Daarna insmeren met spul van de schoenenwinkel. Het heet TANA en ze gaan er echt onwijs van glimmen. Als het nog niet genoeg is, even wrijven met een panty. Klaar !!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 16:59

Maak ze nog niet schoon want zijn nog nooit gebruik, maar:

eerste schoonmaken met zadelzeep., daarna met een laarzenwax. (kreeg ik bij de laarzen)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:34

De olie gebruik ik ook niet op de naden, maar in het begin een paar keer gebruikt om soepeler te maken...
Ik geef voorkeur aan lederdressing.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:17

Met een vochtig doekje poets ik het zweet en viezigheid eraf en dan goed droogwrijven. Daarna Cavallo laarzenwas erover en ze blijven prima. Voor het 'glimmende' effect zit ik soms een uur ze met een wollen doek op de wrijven.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 20:21

Thanxs!!!!! Ik moet ze namelijk schoonmaken en ik dacht tja ik ga es ff rondvragen!!! Maar laat ik ze eerst maar ff van stal halen!!!

Bedankt voor de reacties!!!!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:29

Ik laat m'n leren laarzen nooit echt vies worden (niet mee door de bagger en niet mee mesten, is niet echt goed voor die dingen), dus ik hoef ook niet echt veel te poetsen. Ik wrijf ze alleen even schoon met zo'n zwart pakje van Divoza, ik geloof dat ze Groom' n Whipes heten ofzo. Dat zijn doekjes, doordrenkt met een zadelzeepsopje. Worden ze hartstikke mooi schoon van, en ze glimmen zonder te hoeven boenen ofzo!
Ik gebruik die doekjes ook om effe m'n zadel en hoofdstel te fatsoeneren voor westrijd/keuring/examen etc.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:38

ik heb geen leer maar maak het schoon met zadelzeep en nath je kan ook cockpitspray gebruikt dat glimt echt heeel erg Cool

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:20

zadelzeep om schoon te maken en stuebben hamanol om in te vetten.
als ik in een luie bui ben spray ik ze in met glycerinespray en dan ff uitwrijven...klaar is ikke Haha!
toedeledoki
gillian