ruiterbewijs? kosten e.d.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

ruiterbewijs? kosten e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 15:06

Hoi,

bij een manege in de buurt gaan ze binnenkort (hopelijk) beginnen met een cursus ruiterbewijs. Eén x per maand is er een theorie bijeenkomst, en dat 5 á 6 keer, dus de laatste in februari. ER is 2 x een praktijk bijeenkomst. Dit kost ong. €80. Is dit reëel, maar 2 x praktijk en 5/6 x theorie. Over de theorie weet ik al vrij veel, ik heb ook m'n menbewijs en m'n gewone rijbewijs, dus echt veel nieuws zal ik hier, denk ik niet leren. Dus ik vraag me eigenlijk af of deze prijs wel reëel is.

En weten jullie misschien een website van de stichting ruiterbewijs waar je kan terug zoeken waar en wanneer er ruiterbewijs gehaald kan worden (op bv. een andere manege)

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:52

http://www.knhs.nl/ misschien vind je hier wat je zoekt, volgens mij zijn de standaardkosten iest van 45 euro ofzo... dus ja dan is 80 wel veel, maargoed dat weet ik neit zeker natuurlijk en ik weet ook niet wat je erbij krijgt voor die 80 euro

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:18

bij ons was het ook iets van 80 euro, maar daar zaten de kosten van het examen ook bij en de lessen(praktijk en theorie)

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:06


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:13

Bij ons kostte het volgens mij €85,-! Klinkt best veel. bij ons rkeeg je darvoor: drie praktijklessen van ongeveer een uur en een stuk of vijf zes theorie lessen geloof ik, ook kregen wij een proefexamen theorie en werd de praktijk vooral geoefend door degene die het nog nie goed lukte. Als je het al wat beter kon (een onderdeel) werd je aan een ander onderdeel gezet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 17:21

Annetje schreef:
Bij ons kostte het volgens mij €85,-! Klinkt best veel. bij ons rkeeg je darvoor: drie praktijklessen van ongeveer een uur en een stuk of vijf zes theorie lessen geloof ik, ook kregen wij een proefexamen theorie en werd de praktijk vooral geoefend door degene die het nog nie goed lukte. Als je het al wat beter kon (een onderdeel) werd je aan een ander onderdeel gezet.


Er zouden bij ons ook 3 knippen (voor 2 lessen Verward ) van de kaart afgaan, maar ik kom met een eigen paard. Dus dan zou het hier nog wel duurder zijn dan €85.
Ik heb op nhs.nl/srr gekeken, maar bij de examenkalender kom ik er niet veel wijs uit, volgens mij is dat als je herexamen moet doen.
knhs.nl stond niet veel op, maar bedankt iig!
Meer tips e.d. zijn welkom.

Ik las dat je 60cm moet springen, springen ze dat ook tijdens het examen of doen ze het ook wel eens lager? Klopt het dat je ook van de groep weg en toe moet rijden.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:26

Wij moesten 60cm springen en hebben met oefenen hoger gedaan.
We moest van de groep weggaloperen en dan een bochtje maken en weer terug galoperen (en dan proberen je paard rustig te laten galoperen, je moest best wel ver van de groep dus dit vond ik een erg moeilijk onderdeel)
Je moet in het verkeer rijden
Zonder beugels alle gangen laten zien
En alle gangen en handen (linker en rechterhand) met een hand rijden.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:23

op de examenkalender staan gewoon wanneer en waar je je ruiterbewijs moet halen. Ik heb een tijdje geleden, toen ik mijn ruiterbewijs haalde, een lijst op internet gezet met de onderdelen. Ik zal het even gaan zoeken voor je!

Gevonden Haha!

[VvdD] Ik heb mijn ruiterbewijs!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:49

Ik ga binnenkort ook mijn ruiterbewijs halen, en daar moet ik €112,50 voor betalen. Daarvoor krijg ik 3x theorie en 3x praktijk les. Ook zit er een boskaart bij (moet hier een kaart hebben als je in het bos wilt rijden). Het is met een eigen pony, als je een pony van hun wou lenen werd het volgens mij €160,-.
Op een manege hier in de buurt kost het €240 of €250 euro... Volgens mij verschilt het dus ook nog per regio Tong uitsteken

En het zal denk ik ook verschillen hoeveel mensen er mee doen? Aangezien ze voor die examinator ed. dezelfde kosten hebben. Wij zijn met een groep van 10 mensen.

Dus ik vind €80 euro op zich nog wel meevallen, met de prijzen die ik hier in de omgeving gehoord heb. Kan me wel herinneren dat Melissa een jaar of 4 geleden maar 75 gulden betaalde..

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:11

ik moest 5 jaar geleden iets van tussen de 30 en 40 cm springen en niet eens buiten.
het eerste deel op het terrein en dat was het(buitenrijden vond de examinator te koud, nou goed ik was dus geslaagt!)

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:08

Ik ga toevalig dit weekend naar Stal Reelaer in Raalte!
Hier is het een heel weekend van vrijdag tot zondag incl maaltijden en slaapplaats!
Dus ook gelijk een gezellig weekendje uit!
De kosten zijn 195 euro
Ook hebben ze een internetsite www.reelear.nl
Duimen jullie ook even voor me dat ik het ga halen!!!
Groetjes Lundi -xxxxx-

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:14

Sorry een foutje gemaakt het moet zijn www.reelaer.nl
Groetjes weer !
-xxx-Lundi

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:46

Mij kostte het examen destijds 75 gulden. Alleen het examen, dus geen lessen erbij. Vergeleken vind ik 80 euro inclusief 7 of 8 lessen heel redelijk, hoor.
Maar die lessen zijn toch niet verplicht, denk ik? Bij ons kon je toen kiezen of je ze wilde volgen of alleen examen wilde doen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 21:47

Yorghos schreef:
Mij kostte het examen destijds 75 gulden. Alleen het examen, dus geen lessen erbij. Vergeleken vind ik 80 euro inclusief 7 of 8 lessen heel redelijk, hoor.
Maar die lessen zijn toch niet verplicht, denk ik? Bij ons kon je toen kiezen of je ze wilde volgen of alleen examen wilde doen.


"t zijn 7 theorielessen en maar 2 praktijk lessen. Hetexamen zit er volgens mij wel bij inbegrepen, maar ik vind die 7 theorielessen zoveel en die 2 praktijk zo weinig.