Kosten paard exporteren naar het buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Kosten paard exporteren naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 22:11

Weet iemand de kosten van een paard exporteren naar het buitenland, en dan Amerika in het bijzonder?
En wat komt er allemaal meer bij kijken? heb nml even van een kennis de vraag gekregen om een paard hier mee uit te zoeken en om het te laten exporteren naar haar. Maar dit is dus wel heel nieuw voor mij. Heb wel zo'n 14 jaar geleden ons hond mee geïmporteerd naar NL maar dat was niet via de boekje, dus weet ik er nog niet veel v.a.. weet iemand hier wel het e.e.a. te vertellen? of weet je een goede site waar ik info v.a. kan halen?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 22:52

Moet je rekenen op 5000 euro kosten. Quarantaineduur hangt af van het geslacht en de leeftijd en kan de prijs wat doen variëren.
http://www.klmhorses.com

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:13

naar engeland kost het ong. E7000,- slik

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:17

Er zijn verschillende bedrijven die dat doen het vliegen met KLm is duurder dan bij Polar air maar als je een aantal bedrijven belt die kunnen ook de papier winkel regelen enzo er is in duitsland zo'n bedrijf waar ik de naam nu van weet en das Guido Klatte maar in NL heb je er ook een maar daar weet ik de naam nu niet zo van...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:19

Bij ons was het exporteren naar Engeland per boot een paar honderd euro. Verward

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:53

wkoekoek schreef:
Bij ons was het exporteren naar Engeland per boot een paar honderd euro. Verward


Ja idd erg vreemd, ik heb het over een paard dat ook per boot vervoerd is, maar daar nog wel 6 mnd. in quarantene gestaan heeft die kosten zitten er ook bij en zondere de quarantene en dus deze kosten komt je paard engeland niet in

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:03

Anders moet je even kontakt opnemen met Potijk, die vervoeren (sport) paarden over de gehele wereld, zowel over land, zee als in de lucht.

Potijk Int. Paardentransport Holland
Speciale paardentransporten door heel Europa
Delmaweg 6
7678 RL Geesteren (O)
Tel 0546-631975

Vervoeren uitsluitend onder AVC condities binnenland en CMR condities buitenland.

Ik heb zelf mijn andalusier uit Spanje meegenomen en ben heel erg tevreden over de goede service, uitstekende verzorging van mijn paard, en de persoonlijke begeleiding die je krijgt als je je paard uit handen geeft.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:05

7000 euro naar de USA voor een paard, iig dat was wat ik gehoord heb op mn vorige werk, via de klm, maar op de site van de klm kan je het nog preciezer vinden denk ik

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 22:50

bedankt! ook namens mijn vrienden. zalff de site vd klm doorspitten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:56

cissie"]
[quote="wkoekoek schreef:
Bij ons was het exporteren naar Engeland per boot een paar honderd euro. Verward


Ja idd erg vreemd, ik heb het over een paard dat ook per boot vervoerd is, maar daar nog wel 6 mnd. in quarantene gestaan heeft die kosten zitten er ook bij en zondere de quarantene en dus deze kosten komt je paard engeland niet in
[/quote]
Quarantaine voor Engeland? Wanneer was dat dan? Dat moet al lang geleden zijn...
Ik heb een prijsopgave van 2 jaar geleden liggen en toen koste het 800 gulden, incl. papierwerk. Toen ging het om een merrie naar Engeland te brengen om daar te laten dekken.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:13

MarijeR"]
[quote="cissie"][quote="wkoekoek schreef:
Bij ons was het exporteren naar Engeland per boot een paar honderd euro. Verward


Ja idd erg vreemd, ik heb het over een paard dat ook per boot vervoerd is, maar daar nog wel 6 mnd. in quarantene gestaan heeft die kosten zitten er ook bij en zondere de quarantene en dus deze kosten komt je paard engeland niet in
[/quote]
Quarantaine voor Engeland? Wanneer was dat dan? Dat moet al lang geleden zijn...
Ik heb een prijsopgave van 2 jaar geleden liggen en toen koste het 800 gulden, incl. papierwerk. Toen ging het om een merrie naar Engeland te brengen om daar te laten dekken.
[/quote]

Lang geleden? ong. 7 jr terug dat valt toch wel mee.
Mijn schoonzus en m'n broer wonen in engeland en volgens hun is er niks verandert, maar die houden zich ook niet zo met paarden bezig, meer met kleine huisdieren en daar geldt de quarantere nog wel voor
het kan goed zijn dat het nu verandert is, dacht dat het nog steeds gold omdat het voor kleine huidieren ook nog geld.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:02

jeetje joh! stel, je koopt een paard in spanje, moet je dan ook die belachelijk hoge kosten betalen of zit dat weer anders?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:31

lunatje schreef:
jeetje joh! stel, je koopt een paard in spanje, moet je dan ook die belachelijk hoge kosten betalen of zit dat weer anders?


Off-topic, maar goed: Je paard wordt dan over het land vervoerd (in de Vrachtwagen) DUS dat is een stuk goedkoper. Varieert van 500 tot 1000 EUR, afhankelijk van welk bedrijf je uitkiest!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:36

3,5 jaar geleden heb ik voor het laatst paarden van Nederland naar Amerika geimporteerd en toen kostte het me voor een ruin ongeveer $3800. Zoek een goede agent die alles voor je kan regelen. Ik heb ergens nog wel een tel. nummer liggen. PB anders even.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:14

Wij hebben vorig jaar ééntje naar Engeland laten brengen, dat was met de boot en vrachtwagen. Er was geen sprake van quarantaine. Die vrachtwagen kwam met een volledige lading uit Duitsland. Enkel papieren voor export moeten erbij zitten.