waar ideeen opdoen voor veulen/paardennamen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

waar ideeen opdoen voor veulen/paardennamen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 13:19

Ja hoor,komt die namenmuts weer. Schijnheilig Bloos
Als ik ooit nog kinderen krijg pffff, een veulen is al lastig..laat staan!

Maar goed, ik ben er voor een hengstje zo goed als uit.
Precies wat ik zocht: stoer,engels,orgineel en leuk OK dan!

Maar voor een merrie heb ik vrije keuze in beginletter en misschien dat het daarom juist wel extra lastig is.

Waar doen jullie ideeen op?
Tips die ik al kreeg zijn films, cd,s, boeken

Het blijft lastig om een keuze te maken.
Ik weet dat ik nog ruim 5 maanden heb, maar die vliegen zo om *LOL*

Dus ben eigenlijk heel benieuwd waar jullie inspiratie vandaan halen *LOL*

Kom maar op met ideeen

en mocht je nog leuke, engelse merrienamen weten, mag je die natuurlijk altijd PB'en *LOL*

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:32

Ja ik heb gezocht op www.google.nl en gewoon gezocht op paardennamen en toen kwam ik een site tegen met allerlei paardennamen! DUH! Wat wij ook vaak doen is een Engels woordenboek open slaan en daarin kijken weet je ook gelijk de betekenis van een naam! Wij halen daar erg leuke namen vandaan vind ik persoonlijk dan. GOod luck! Enne ik zal eens kijken of ik dat blaadje nog heb misschien staat daar de site nog op dan zet ik dat hier wel neer okej? Kuzz

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:35

Heb je dan ook nog een paar leuke merrienamen met een Z? Haha! Volgend jaar komt m'n veulen, en als het een hengstje wordt, noem ik hem waarschijnlijk: Opera's Zadison ( vader van merrie heet Opera Ghost en de vader van het veulen heet Madison Lachen )

Maar voor een merrie? Ook graag een engelse naam, want de moeder is een engels volbloed!!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:38

in tijdschriften (zo kom ik aan de naam die ik waarschijnlijk aan mijn nieuwe kat ga geven: Nova Lachen )
maar verder heb ik meestal als ik het beest zie er gelijk een naam naar bovenkomt die er goed bij pats (ok, op mijn cavia na...die heeft eerst een paar weken oinkiepoinkie geheten voordat ze omgedoopt werd tot Nala Tong uitsteken )
je kan ook kijken un zo'n boekje voor kindernamen (niet kopen gewoon in de winkel uitzoeken :p )

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 13:40

namen zoals Lets twist again zijn geen kindernamen, maar dus wel namen die ik helemaal geweldig vind Lachen
Google heb ik ook al eens geprobeerd
engels woordenboek ook, maar kan ik natuurlijk nog eens proberen:)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:16

nog iemand ideeen?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:17

Je komt namen tegen op de gekste plaatsen...
Zo had ik laatst een klant, die wilde graag een brochure van ons bedrijf hebben. Dus ik zo'n grote envelop schrijven, vlijtig zijn naam en adres erop. Hij woonde in Belgie...in het plaatsje [naam verwijderd].
Zo ben ik aan de naam gekomen.

Dus gewoon nog 5 maanden oortjes en oogjes open; de juiste naam zal je opvallen

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:18

babynamen sites of sites waar betekenissen staan van namen

_christel_
Berichten: 526
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:31

Jopie is leuk!! hi

_christel_
Berichten: 526
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:32

Je kunt hier ook gewoon vragun wie er leuke namen weet. iemand anders had dat ook gedaan en die had wel heel veel namen gekregen!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:34

Ik kijk nog wel eens op www.namenerds.com, maar dat zijn wel meer ierse,schotse en engelse namen.
Wel eens een leuke site om op te neuzen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:35

Ik gebruik voor alle veulens die ik zelf gefokt heb, plaatsnamen.
Op de site http://www.astro.com/atlas kun je heel gemakkelijk zoeken door beginletters in te tikken. Je krijgt dan alle plaatsnamen ter wereld te zien.
Voor een merrieveulen ben ik er al uit, een hengstennaam moet ik nog zoeken. Voor de shetjes moeten de namen volgend jaar met een U/V beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:54

Bij ons krijgen de merrieĀ“s gewoon de stamnaam gecombineerd met de jaarletter (Olindra, Tolindra, Wolindra, Ilindra, Milindra, Nilindra enz...) de hengsten worden genoemd naar componisten.
Alleen Ustinov is naar een schrijver genoemd omdar ik geen componist met een U kon bedenken Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:01

Tja, ik maak het me ieder jaar weer heel moeilijk...
Het moet een Welsh naam zijn, het liefst met een "leuke" betekenis, er moet een Nederlandse roepnaam van te maken zijn en het moet met de 1e letter van de naam van de moeder zijn...

Meestal kijk ik op verschillende namen sites maar ik heb ook nog de Engelse studbooks waar ik nu al braaf regelmatig in aan het zoeken ben.
Meestal vind ik pas wat de week voordat de merrie uitgerekend is. Niet zo handig want vorig jaar kwam een veulen 2 weken te vroeg Bloos

Voor volgend jaar heb ik al 1 merrie naam met een C.
Dus nu ben ik nog opzoek naar een merrienaam met een M, en hengstennamen met een C en een M.
Leuk dat fokken... Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:04

Als je van namen houdt die uit meer woorden bestaan kan ik de site van Equibase erg aanraden. Klik gewoon op een datum achter een track en dan krijg je alle inschrijvingen voor die dag. Er zitten hele mooie namen bij

Een paar van mijn favorieten: Storming Cherokee, Western Tears, Storm Dancer ...