Toos Werkeloos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Toos Werkeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 12:57

Aan het einde van de maand zit ik zonder werk.
Er komt geen contractverlening (ze moeten me dan voor vast aannemen)
omdat er op langere termijn geen duidelijkheid is over de hoeveelheid werk.
Het werk wat er is, gaat overgenomen worden door een uitzendkracht.
Maar ik kan daar niet als uitzendkracht terugkomen, door een of andere regelgeving.
Ik baal echt als een stekker!!!

Wie weet hoe het zit met die regelgeving??

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:00

mmm dat is balen zeg, wat ben ik dan blij
met mijn vaste baan!!

deed je leuk werk en heb je zo weer nieuw denk je?

succes met zoeken!! OK dan!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 13:11

mango schreef:
mmm dat is balen zeg, wat ben ik dan blij
met mijn vaste baan!!

deed je leuk werk en heb je zo weer nieuw denk je?

succes met zoeken!! OK dan!


Ja, hardstikke leuk werk.
Ons bedrijf doet de administratie voor een uitgeverij.
Dus o.a. abonnementen invoeren, betalingen verwerken, en klachten afhandelen.
Ik werk 32 uur over 5 dagen verdeeld.
Ben dan om 15.30 thuis, dat is ideaal als je een hobby hebt die paarden heet!!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:17

ja dat klinkt idd geweldig jammer hoor
maarja het is crisis he zeggen ze!!

hoop toch dat je snel een nieuwe super
baan heb succes met zoeken!!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:58

He wat vervelend voor je joh!! Ik ken het probleem, ik zit zelf sinds 1 september thuis.

Maar om even op je vraag terug te komen:
Een bedrijf mag je contract 3 keer verlengen (dus bijv 3 keer een half jaarcontract, of 3 keer een jaarcontract) maar ook daar zit een maximum aan. De tijd die je voor een uitzendbureau werkt telt ook mee voor deze maximale tijd. Die 3 keer die ik net noemde kan ook zijn dat ze bij de 3e keer je een vast contract moeten geven hoor, dat haal ik alijd door elkaar.

Maar goed, ik hoop dat je snel wat vind waar je het weer lekker naar je zin hebt!!! Heel veel succes in ieder geval!!!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 14:11

Lissalover schreef:
He wat vervelend voor je joh!! Ik ken het probleem, ik zit zelf sinds 1 september thuis.

Maar om even op je vraag terug te komen:
Een bedrijf mag je contract 3 keer verlengen (dus bijv 3 keer een half jaarcontract, of 3 keer een jaarcontract) maar ook daar zit een maximum aan. De tijd die je voor een uitzendbureau werkt telt ook mee voor deze maximale tijd. Die 3 keer die ik net noemde kan ook zijn dat ze bij de 3e keer je een vast contract moeten geven hoor, dat haal ik alijd door elkaar.

Maar goed, ik hoop dat je snel wat vind waar je het weer lekker naar je zin hebt!!! Heel veel succes in ieder geval!!!


Ik heb 3 maanden voor het uitzendburo gewerkt, en nu 2 x een jaarcontract gehad.
Balen hoor, als je het naar je zin hebt, en je moet dan weg Huilen

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:38

kun je niet zogenaamd "met terugwerkende kracht" in overleg met het uitzend/detacherings bureau een ander contract tekenen. Een contract met open einddatum (tot de duur van het project )
Ik doe dit soort trucjes regelmatig!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:24

Wat balen voor je!!!! Ach gut
Bij mijn werkgever moest er een x iemand om dezelfde reden uit en die wilden ze eigenlijk ook langer houden.
Ze hadden afgesproken dat hij na een x (dacht 3) aantal maanden weer terug kon komen en op contractbasis weer kon beginnen.
(Hij is uiteindelijk niet teruggekomen omdat hij een baan had gekregen waar ze hem wel voor vast wilden hebben.)
Ik hoop voor je dat je toch nog geluk hebt en dat er nog iets te regelen valt voor je en anders hoop ik dat je snel iets nieuws vindt.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:48

Tja..... welkom bij de club ! Ik ben sinds vorige week dinsdag werkeloos Huilen op staande voet, nou ja ik zat in mijn proeftijd en ik had samen met mijn werkgever afgesproken dat ik nog drie maanden zou blijven en intussen naar een andere baan opzoek zou gaan omdat we van beide kanten zoiets hadden van dit is het niet. Hij gaf mij alle ruimte om te solliciteren dus zo gezegd zo gedaan, ikke dus lekker solliciteren nou ging ik vorige week dins. dus weer een gesprek aan met een bedrijf en dat heb ik ook netjes aangegeven en krijg ik een telefoontje dat ik dat niet had gezegd..... Verward Dus ik hoefde niet meer terug te komen, komt hij er ff makkelijk vanaf zeg ! wat een ass hole maar goed leuk allemaal ik heb wel een koop huis, auto en niet te vergeten twee paarden !!!!! alles gaat door en een uitkering duurt ach maar zes weken ik weet allemaal niet hoe ik dit moet gaan doen hoor het eind van mijn geld is heel erg inzicht en de uitzend banen liggen ook niet echt voor het oprapen.....

Help ons de winter door.......................... Huilen Huilen Huilen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:05

Vind ik een goed plan............ help werkloze bokkers de winter door.... ik ben ook sinds 7 dagen werkloos.......... snik

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 09:40

gijsenkim schreef:
Vind ik een goed plan............ help werkloze bokkers de winter door.... ik ben ook sinds 7 dagen werkloos.......... snik


Ja, goed plan.
Wie maakt hier een nieuw topic voor?

Waar ik nog het meest van baal, is dat mijn baas net voorbij komt lopen
met papieren om een uitzendkracht aan te vragen Boos!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:50

Sterkte meis. Is niet niets. Weten wij op dit moment helaas alles van. Keep your head up.

Doet me stiekem wel een beetje aan het Klein orkest denken je titel Haha!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:15

Ik ken het...

Ik moet binnenkort mijn plaatsvervanger inwerken. Vind ik ook niet zo'n geweldig plan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:19

Kitty schreef:
Ik moet binnenkort mijn plaatsvervanger inwerken. Vind ik ook niet zo'n geweldig plan.


Das helemaal wreed...... dat je daar dan nog zin in hebt... ik had zeker de laatste twee weken een zeer groot motivatieprobleem. Moest mezelf echt s'ochtends een schop onder mn kont geven.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:28

Alsof ik daar zin in heb.. not...
Maar goed, ik heb geen zin om alsnog op staande voet ontslagen te worden vanwege werkweigering ofzo.

Enne... motivatieprobleem? Wie? Wat? Waar? Ik? Schijnheilig Schijnheilig

Internetten, ik? Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:31

ik heb ook de laatste maand 80% van mijn tijd zitten bokken

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:44

Kitty schreef:
Ik ken het...

Ik moet binnenkort mijn plaatsvervanger inwerken. Vind ik ook niet zo'n geweldig plan.


Het is de bedoeling dat er vrijdag een uitzendkracht komt Frusty

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:45

Mist schreef:
kun je niet zogenaamd "met terugwerkende kracht" in overleg met het uitzend/detacherings bureau een ander contract tekenen. Een contract met open einddatum (tot de duur van het project )
Ik doe dit soort trucjes regelmatig!


Het uitzendburo wil hier niet aan meewerken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:03

Is het al duidelijk besproken dat je aan het einde van de maand weg moet? Het is namelijk ook zo dat als jij op 1 november werkt, dat dan je contract stilzwijgend wordt verlengd. En dat betekent dus dat je een contract voor onbepaalde tijd krijgt, omdat je al drie tijdelijke contracten hebt gehad bij die werkgever.
Dus als je werkgever het je niet zwart op wit geeft, of even niet goed oplet, ben je binnen. Maar ja, je moet je natuurlijk wel afvragen of je dan wel zo leuk zult werken in de toekomst (niks te doen, misschien een norse baas). Maar goed, het is een optie. Veel succes

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:32

Er is in september aangegeven dat het eind oktober afgelopen is, omdat er weinig werk was.
Maar nu is er dus genoeg werk.
Omdat ze niet weten of dat zo blijft, krijg ik geen verlening.
Ik heb 3 maanden voor het uitzendburo gewerkt en vervolgens
2 x een jaarcontract bij het bedrijf waar ik nu zit.
Omdat ik nog wat vrije uren heb staan is mijn laatste werkdag 28 oktober.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:52

levi"]
[quote="Mist schreef:
kun je niet zogenaamd "met terugwerkende kracht" in overleg met het uitzend/detacherings bureau een ander contract tekenen. Een contract met open einddatum (tot de duur van het project )
Ik doe dit soort trucjes regelmatig!


Het uitzendburo wil hier niet aan meewerken
[/quote]

Maar de baas waar je werkt wel ??? Dan zou ik gewoon met hem een tarief afspreken per uur en vervolgens mij pb-en (want ik zit nogal in dat detacheringswereldje) of naar een ander bureau gaan, en aan hen de situatie uitleggen (heb dit ook zelf al eerder gedaan) en vragen of zij de administratie voor jou doen (reken op 80% van het uurtarief wat je dan overhoudt aan bruto salaris) Uitzendbureau's rekenen doorgaans duurdere tarieven dan detacheringsbureau, m.a.w. je houdt er ZELF minder aan over. Waarschijnlijk heeft jouw uitzendbureau zelf de volgende candidaat al klaarstaan (misschien contract al getekend- waardoor ze niet willen meewerken)
Toegegeven, het is niet helemaal netjes, ik had destijds ook een concurentie beding, maar als je baas erachter staat omdat ie je niet kwijt wil...Ik ging er destijds met een goedkoper tarief voor mijn baas zelf ook nog met fl 700 bruto per 4 wkn op vooruit !

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:34

Ik dacht toen ik de titel las, dat het over dat liedje "toos werkeloos" ging, waar ik echt een schijt hekel aan heb, heeft me zoveel punten bij me laatste maatschappijleer examen gekost...

Maar veel succes verder!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:27

mischien kun je informatie over die regelgeving aanvragen bij het CWI (arbeidsbureau) die zullen die regels wel kennen, succes in ieder geval ik werk sinds 2 1/2 jaar en ben er al 2 x uitgereorganiseerd vanwege te weinig werk

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:22

IIg moet je je binnen 5 werkdagen melden bij het CWI om je in te schrijven als werkzoekende en om een uitkering aan te vragen, daar heb je recht op.
Dus: pennen klaar want je moet 1000000000den formulieren invullen *zucht* al je papieren bij elkaar zoeken en uren geduld hebben *LOL*
Succes

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:07

sorry maar ik ben zo blij dat ik een vaste baan heb
en nog nooit voor een uitzendbureau of iets heb hoeven te werken
ik heb na een maand gelijk een vast contract gehad!!

ik wens je heeel veel succes met een baan zoeken elke toos werkeloos
hier bokt trouwens!! OK dan!