bak maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

bak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 18:58

hallooooo, ik heb nog wat vraagjes;)

in de herfstvakantie gaan wij zelf een buitenbak bouwen en daar heb ik heel veel zin in!we hebben het al helemaal uitgemeten en we hebben stroomlint en balken, alleen nog geen kastje waar we de stroom mee kunnen regelen enzo, ik heb gehoord dat dat heel erg duur is, weet iemand misschien hoe duur? en waar ik het kan halen? ik wou ook nog even vragen hoe we het beste te werk kunne gaan enzo, heeft iemand ervaring met bakken bouwen ofzo? noujah, alvast bedankt!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:23

Je moet goed zand hebben, en de stroomlintjes niet aanzetten als je gaat rijden Haha!
Verder moet je opletten op welke hoogte je de linten hangt, dat je er niet steeds tegenaan schuurt onder het rijden!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:32

En drainage is erg makkelijk. Dan heb je de bak droog als er een bui op valt! En daar zijn de kosten ook veel van. Gelukkig hebben de mensen waar ik rijd een zoon die een loonbedrijf heeft, hij heeft toen voor mij de bak gedraineerd. En dan moet je kijken voor horizontale drainage of verticale drainage, 't is maar net welke grondsoort je hebt.
Wil je in de avond trainen dan is een lamp makkelijk. Je kunt ze duur krijgen of net zo als ons een afgekeurde straatlantaan en een werklamp.
Het zand hebben we afgegraven van landen die ook in ons bezit waren. Dus daar was een kraan voor nodig en die kwam ook zomaar ff. De afrastering was er al want er liepen koeien in die moesten kalven.

De kosten kunnen aardig oplopen. In ons geval viel het gelukkig mee Haha!
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 04-10-03 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:35

Geen vulzand nemen, dat wordt hard.
Bij zand als ondergrond kun je soms volstaan met grond om laten keren, of soms hoeft zelfs dat niet.
Op klei en veen moet je veel meer doen om een droge bak te krijgen, kost ook meer.
Als je maar geen kunstofvezels in je bak laat aan brengen. OPbrengen mag zo, maar als je het weer wilt laten afvoeren, dan moet je er flink voor betalen.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:25

Inderdaad drainage moet je altijd wel doen erguh handig als het gaat regenen!! lampen ook handig zorg wel dat je goeie lampen heb! Wij hebben in onze 20x40 4 lampen goeie verlichten in onze 20x60 6 lampen korting bij ons valt niet te mopperen!!
Via welke firma laat je hem aanleggen als ik het vragen mag...?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:54

En met lampen opletten dat ze niet op een (openbare) weg schijnen, anders krijg je ruzie met de gemeente! Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:15

Ik weet niet waar je woont: bij Cranenbroek hebben ze alles mbt stroom/lint/stroomkastje enz. Niet te duur!