Wat moet je kunnen voor je trailerrijbewijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 11:01

Ik ben van plan om binnenkort met mijn e-rijbewijs te beginnen. Weten jullie wat je moet kunnen (bijzondere verrichtingen enzo) en waar ze tijdens het examen op letten? (Ik kan thuis namelijk "gratis" oefenen, vandaar...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:21

Ja en ook graag hoe je achteruit moet rijden, via je spiegels of achterom kijken. Ik ga ook eerst een tijdje oefenen.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 13:33

Ik zou niet gaan oefenen.
Waarom niet is omdat een 2 paardstrailer zelfs nog smaller is dan het ding waarmee je verplicht bent op examen aan te komen. Bovendien is die ook een stuk langer en hoger.
Daardoor reageerd een trailer veel sneller dan de aanhanger waarmee je af moet rijden gevolg is alles wat je je zelf aangeleerd hebt zo ongeveer weer af moet leren. Rijden met zo'n groot lomp ding is veel moeilijker dan met de trailer.

Wil je toch gaan oefenen de bijzondere verichtingen zijn keren doormiddel van een zijweg, bochtje achteruit 100 mtr rechtachteruit en 'm recht tot op een meter voor een laad deur zetten.
de moeilijheid hieraan is dat je 'm scheef neer moet zetten op het examen.
Op het examen zoeken ze ook de moeilijke delen op Ik moest dus dwars door het centrum waar her en der vanalles stond geparkeerd.
de aanhanger waarmee je moet afrijden is maar 20 cm smaller dan een vrachtwagen.


Ik had 'm de 2de keer pas maar rijden met een trailer is zoveel makkelijker!!!