thermobroek of thermo-ondergoed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

thermobroek of thermo-ondergoed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 18:36

Gisteren was het voor mij nog hoogzomer (30 graden aan de Middellandse Zee), vandaag ben ik terug in NL en moet ik constateren dat de herfst is begonnen. *bibbersmiley*

Anyway, tijd om te gaan nadenken over een winteruitrusting. Vorige winter had ik het af en toe flink koud, vooral mijn benen hadden behoorlijk te lijden. Thermoschoenen heb ik inmiddels al, een warme winddichte jas en handschoenen ook. Maar nu nog iets voor om mijn bovenbenen, die zijn soms echt paars uitgeslagen na een uurtje rijden.

Wat is wijsheid: een thermo-overbroek kopen of thermo-ondergoed voor eronder (zo'n legging-achtig ding)? En welk merk en type raden jullie aan? Ben benieuwd naar ervaringen!

BTW reacties als 'van rijden word je vanzelf wel warm' hebben niet zo veel zin. Ik ben van het soort dat bij 12 graden al paarse vlekken op haar handen heeft en rond het vriespunt nauwelijks meer normaal functioneert. Dat is geen aanstellerij maar de bittere waarheid. Ik zou zelf ook graag willen dat het anders was, maar helaas...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:46

Ik heb de goedkope thermo-broek van Divoza. Op zich wel een fijn ding, maar als het echt hard waait dan gaat de wind er dwars doorheen. Verder moet je er ook tegen kunnen dat je wat meer schuift in je zadel; de broek blijft 'vastgeplakt' zitten aan de zitting en jij schuift IN je broek over het zadel (nu rijd ik op een westernzadel dus die kan iets meer ruimte hebben).
Thermo-ondergoed heb ik nooit persoonlijk uitgeprobeerd.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:55

ik heb er ook niet veel last van met mijn eurostar thermo broeken.. maar idd ik zou aan thermo ondergoed denken mijn vriendin heeft dit altijd met schaatsen onder haar strakke schaatspak.. is dus net zo iets als een strakke paardrijbroek. zorg dat je voeten ook erg warm zijn want als die koud worden,,

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:42

Ik heb afgelopen winter een thermo-onderbroek gehad en ik vond het echt ideaal. Ik had het nooit koud. en je merkt er niks van onder je paardrijbroek. Ik heb hem gekocht bij perry sport dacht ik.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:43

Ben helaas ook zo'n koukleum, en heb verleden jaar voor het eerst thermo-ondergoed uitgeprobeerd, en mij is het prima bevallen!
Merk weet ik helaas niet, het was toen in de aanbieding bij de Aldi Haha!

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:51

Ik zit er dit jaar ook aan te denken om thermo ondergoed aan te schaffen. Vorig jaar had ik het behoorlijk koud en ik vond het niet grappig om te gaan rijden. Ik had gewoon geen gevoel meer in mijn bovenbenen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:53

ik heb ook van die legging achtige dingen, ideaal khoud tenminste gevoel in mn bovenbenen, en heb er verder ook geen last van.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:53

Ik heb zelf een thermo onderbroek (zo'n lang ding tot aan je voeten). Persoonlijk vind ik hem niet zo heel erg warm. Ik zit voor deze winter toch te denken aan een thermobroek.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:57

Hmmm... misschien moet jij dan toch denken aan een thermobroek met daar onder een thermo onderbroek... als dat niet warm is... Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:13

Een vriendin van mij heeft jaren op de markt gewerkt en die had voor de hele koude dagen een soort van klein doosje waar een middeltje in zat wat ging gloeien. Hierdoor werd het doosje net warm genoeg om je vingers te warmen. Het was niet op batterijen ofzo, gewoon een soort van chemische reactie. Met paardrijden had ze hem ook vaak bij zich

Heeft natuurlijk niets met thermo te maken, maar koude vingers zijn ook een ramp Cool

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:14

Kan al jaren niet meer zonder Thermo broek, best invention since sliced bread!!!

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:43

of leren laarzen met verwarming, mijn vaoeten doe altijd zo´n pijn als ik van me paard jump en dan op die harde vloer vreselijk, van wind heb ik gelukkig geen last*lang leve een binnenbak*

Maar ik zou persoonlijk voor ondergoed gaan* ik draag als het echt te koud is een simpele dunne maillot onder em rijbroek(voor mij voldoende)*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:57

Ik heb een thermobroek, gewoon een goedkope want ik draag hem niet veel.
En ik moet zeggen, hij is echt lekker warm. Echt vlot rijden kan ik er trouwens niet mee, want ik schuif ook heen en weer IN mijn broek, doordat ie aan het zadel plakt. Dus echt rijden kan ik er niet mee, gewoon lekker een kalm buitenritje!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:05

Von schreef:
Ben helaas ook zo'n koukleum, en heb verleden jaar voor het eerst thermo-ondergoed uitgeprobeerd, en mij is het prima bevallen!
Merk weet ik helaas niet, het was toen in de aanbieding bij de Aldi Haha!


hetzelfde verhaal Haha! meeste mensen op mijn manege vinden thermo broek afschuwelijk zitten vandaar dat ik de leging nam

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:33

Ik had de legging van die postorder bedrijven bestelt (je weet wel, waar je af en toe zon folder met heel veel aanbiedingen van in de bus krijgt), maar die zat echt NIET!
Vreselijk spul en hij was ook veel te kort voor mij, hij was ook niet warm, heb hem maar weer terug gestuurd!

Goede ideen ook bij mij welkom, zit nu al tijden in een dikke fleecetrui binnen!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:02

Ik heb Thermo-ondergoed en dat zit best prettig! Bij echt snijdende wind gebruik ik mijn lange leren chaps.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:05

TIjdens het werk heb ik ook altijd thermo-ondergoed en met paardrijden heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar na dit topic ga ik dat zeker doen. Ik vind het heerlijk als ik dat midden in de winter aan heb. Je kan die best goedkoop bij de Piet Kerkhof of zo halen.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:08

Het thermo ondergoed zit idd fijn.
Maar voor de echte kou, vond ik het niet ideaal.
En natuurlijk 2 paar warme sokken aan Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:08

Mijn man blijft weer of geen weer ivm files motorrijden. Ik heb dus al van alles geprobeerd. Vorig jaar heeft mijn zoon uit Amerika een hemd en lange onderbroek meegenomen van soort wafeltjes spul. Dat is dus echt heel lekker warm, veel beter dan het spul van de dure officiele thermo-ondergoed winkel.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:12

Heb je daar een naam van ? en soort materiaal?
Vroeger was een 'long-john' een begrip in Amerika, maar die was ook van gewoon katoen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:18

Zal zoon eens vragen, hij moet zowiezo nieuw meenemen. (ga jij natuurlijk kijken of je het op E bay vindt) Trouwens de Amerikaanse bouvakkershansop heeft ook alle dure motorkleding met glans verslagen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:31


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:36

Heb de naam al bij de plussies geplaatst
Carhartt
Dearborn Minnesota

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:49

gewoon thermo ondergoed van de zeeman onder je rijbroek, werkt perfect.
(overigens wel even kijken of het de vrouwen uitvoering is an ders heb je wat ruimte over aan de voorkant *LOL* )

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:25

Oke ik snap nu dus na dit topic dat ik ook maar theormo ondergoed moet gaan dragen deze winter. Maar bij wat voor winkels kan je dit nou kopen?