Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 11:41

Hoi! Ik doe momenteel de curces om mijn ruiterbewijs te halen. Schijnheilig
1 november is het examen. Wat kan ik het beste goed leren uit het boek, en waarmee moet ik vooral oefenen met rijden? Verward

Iemand tips?

Alvast thnx Pling OK dan!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:23

Met rijden is het belangrijk dat je laat zien dat je het paard aan kunt en niet bang bent. Je houding moet goed zijn en zowel in stap, draf als galop moet je het paard onder controle hebben. Je krijgt ook een aantal oefeningen zoals bv. wegrijden van de groep, tussen twee wapperende dekens door rijden, een volte galopperen en natuurlijk de basis dingen zoals op- en afstappen (met je rug naar het paards hoofd toe opstappen!) en om een voetje vragen. Je moet ook springen, deze hindernis is max. 60 cm hoog. Het is niet erg wanneer je paard een keertje weigert mits je laat zien dat je goed met de situatie omgaat en je paard daarna wel springt. Tijdens het buitenrijden wordt er gelet of je richting aangeeft, voorrang verleent etc. Van het boek moet je alles leren! Ze vragen werkelijk de kleinte dingen... Veel succes ermee!!

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 16:14

Hoi bedankt!
Ik laat het wel weten tegen de tijd....
Dat boek is zooooo dik.... Help!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:21

jah het boek is zeker dik, maar je moet alles leren hoor, er zijn soms echt instinkers in die toetsen. Veel succes hoor!!

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 17:27

Pffff
Haha

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:34

www.die-flardingha-ruiters.nl en dan bij nieuws of info Tong uitsteken staat ergens iets over het ruiterbewijs en dan ook toetsen van het ruiterbewijs ( natuurlijk niet de toetsten ) maar dit is fijn om erbij te hebben om zo af en toe te kunnen oefenen Haha! Succes iig!