stalling duur of juist goedkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

stalling duur of juist goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 12:55

hoi allemaal!
Ksta nu bij een boer bij mij in het dorp,ik betaal per maand 115 euro. Daarvoor heb ik een eigen stal, stro en kuilgras (onbeperkt). In de zomermaanden mogen de paarden ook op het land en bepaal je nog steeds 115 euro per maand. In de winter word er s ochtends gevoerd door de boer, voor de rest moet je zelf voeren/mesten. Op het terrein zelf heb je nog longeerbak met zand dat droogblijft, geen echte rijbak erbij , je kan wel in de polder rijden. Nou vroeg ik me af of dit veel is wat ik betaal hiervoor. Volgens mij betaal ik wel veel voor in de zomer, aangezien ze dan alleen op het land staan. Kzit er over te denken om naar een andere stal te gaan , want ik mis het echte dressuurmatige rijden wel! wat vinden jullie betaal ik hier nou veel of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:01

ja het is erg duur! Bij de meeste boeren betaal je dit alleen in de winter, en zomers rond de 60 euro, vooral omdat je geen bak hebt!
Als ie een bak heeft is het een ander verhaal, ik zou als ik jou was ergens anders gaan kijken, maar ja dan zal je wel meer gaan betalen, maar heb je wel meer voorzieningen, ligt aan de streek waar je woont, in NH kan je al voor 125 all in klaar zijn, en heb je een bak en voorzieningen, sterkte!

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:51

Ik vind het ook vrij duur. Ik heb geen id wat ik swinters betaal, heb er nog niet swinters gestaan.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:47

en ik vind het weer een koopje! maar dat zal wel aan de omgeving liggen. Alleen al weidegang vind je vaak al niet beneden de 100 euro.
Ik zou alleen naar een andere stal gaan als ik het niet meer naar mijn zin zou hebben of wanneer mijn paard niet goed verzorgd wordt.
Kunnen jullie die boer niet overhalen om een echte rijbak te maken?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:54

Ik vind het ook niet duur.
Hier in de Zaanstreek krijg je dat niet voor zo weinig voor zover ik weet.
Maar misschien kijk ik wel op de verkeerde plekken....

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:56

Ik vind het behoorlijk duur.

Ik betaal 70 euro per maand, met heel het jaar weidegang, ruime stal/ponystal(wel een beetje een bouwvalletje, maar het is stevig Tong uitsteken ) goede rijbak en longeerbak, stro/hooi/kuil erbij in..
En het is ook op een boerderij.

Maar ik moet eerlijk erbij zeggen dat je voor een grotere paarenstal het dubbele betaald. en die niet het hele jaar naar buiten gaan.(vind ik een minpunt)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:02

ellenlouise schreef:
ik vind het weer een koopje! maar dat zal wel aan de omgeving liggen.


Idd. Denk ik ook!! Ik vindt het ook niet duur. Bij sommigen moet je nog eens bijbetalen in de zomer voor het weiland!! Bloos!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 15:04

Het is aardig duur (vergeleken met mijn stalling), aangezien je geen echte rijbak hebt en ook nog moet voeren en mesten.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:09

Ik vind het helemaal niet duur hoor.
Ik wou dat de prijzen in mijn omgeving zo goedkoop waren!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:26

Is toch per omgeving verschillend..
Jij hebt toch alleen maar stalling, geen rijmogelijkheden voor dat geld, tja, niet goedkoop!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:43

je staat toch op de stal waar Silas ook staat?
ik vind het best wel duur aangezien er geen bak enz is.. nouja wel een bak maar goed daar rij je ook niet echt lekker in....

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:00

Vind het vrij prijzig voor de voorzieningen. 's Winters gaat nog, maar zomers....staat dag en nacht dan buiten???
Hier betaal je voor een paard op stal (voer en stal, niet zelf uitmesten, wordt gedaan) 170 euro. En voor een paard dag en nacht in het land betaal je 65 euro. Er is een buitenbak aanwezig, bos is naast de deur en een binnenmanege is ong 20 min stappen. Moet eerlijk zijn en zeggen dat het een toppension is, want de paarden komen er helemaal niks te kort...en mochten ze speciale behandeling (medicijnen of voer ofzo, zelfs kreupelheid of andere ziekte) nodig hebben dan staat de bazin er bij wijze van spreke 's nachts voor op!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:06

Ik vind het echt niet duur.. hier in de randstad is het veel duurder, dus misschien zou je bij jou in de omgeving verder kunnen kijken of er nix anders leuks (met bak) is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:10

odje schreef:
Ik vind het helemaal niet duur hoor.
Ik wou dat de prijzen in mijn omgeving zo goedkoop waren!


nee mag ook wel het is A bij een boer en B ze hebben geen bak!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 10:34

ksta idd bij silas Lachen, de meningen zijn verdeeld zo te zien. Er zijn niet veel stallen in de buurt die goedkoper zijn , toch wil ik proberen iets met een bak erbij te vinden voor ongeveer dezelfde prijs hopelijk gaat het lukken want kzou het leuk vinden om de dressuur wat op te pakken!

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:15

ik vind het niet duur. Ik betaal het hele jaar 200 euro, daarvan staan ze 7 maanden per jaar 24/7 buiten. Ik vind het erg duur 200 euro in de zomer. Ik heb me stalling dus ook opgezegt. Goedkoper als waar je nu zit vind je bijna niet. Ik ga nu in ursem staan daar betaal ik 90 inde zomer en 180 in de winter met een goed verlichte bak. Probeer het eens op de nauertogt daar zit ook een boer met een verlichte buitenbak en is niet zo heel duur. succes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:43

ik vind het niet duur ik betaal 113.00 zomer en winter stalbedekking niet inbegrepen en dit is nog de goedkoopste stal in de buurt de rest is meteen 2 x zo duur

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:53

Ik vind prijs afhangen voor wat je er voor krijgt. Wij betalen 225 maar als ik kijk naar wat wij er voor terugkrijgen. Superverzorging, altijd schone stal (Raak heeft ivm zijn voeten een droge stal nodig), als er iets met ze is dan horen we het meteen, ze zijn superflexibel. Onze veewagen staat er, we hebben drie kasten, een bak, binnenspuitplaats en buitenspuitplaats, een gezellig kantinetje en bovenal een supersfeer. En er wordt naar je geluisterd want ik heb simpelweg de instelling het zijn onze paarden en als er iets anders zou moeten dan is dat dus gewoon bespreekbaar. Nou ik heb dat wel eens anders meegemaakt. Of zeggen dat ze het doen en vervolgens kan je de middelvinger achter je rug krijgen en doen ze het niet. Hier heb ik dus 100% vertrouwen dat het ook gedaan wordt als het zo afgesproken wordt. En dat is prettig want het zijn toch je kinderen.

En wat ik ook fijn vind is dat we niet raar aangekeken worden om het feit dat we sommige dingen anders doen. Zo hebben wij bijvoorbeeld ons eigen voer. Simpelweg omdat dat het beste bij onze paarden gaat. Bij andere stallen werd ik daar raar op aangekeken, hier wordt gewoon erg gewaardeerd dat je zoiets voor je babies over hebt. Nou, simpel toch?

Dus al met al staan wij eigenlijk supergoedkoop. het is maar hoe je het bekijkt en wat je belangrijk vindt. Wij vinden luxe en bakken en weet ik veel wat niet belangrijk. Maar goede verzorging met liefde voor de kids dat vinden wij wel belangrijk.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:56

Ik vind het ook niet echt duur, maar het hangt er erg vanaf in welk gedeelte je staat.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:14

Ik sta aaqn de Nauertocht in Koedijk, wij betealen 125 euro het hele jaar en moeten zelf mesten en voeren. We hebben op het moment geen stallen vrij.

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:37

Dat is jammer olga dat jullie vol staan. Het is natuurlijk wel erg goedkoop. Als de prijs kwaliteit niet meer voldoet is het gewoon tijd om te gaan. Er zijn in s-p toch ook wel bakken waar je tegen vergoeding in mag rijden?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:46

Kiara schreef:
Ik vind het ook niet duur.
Hier in de Zaanstreek krijg je dat niet voor zo weinig voor zover ik weet.
Maar misschien kijk ik wel op de verkeerde plekken....


Nee dat krijg je niet voor dat geld in de Zaanstreek Bij de 'boer' waar ik stond betaalde ik al 170 Euro per maand Bloos! In de zomer moesten ze dan verplicht dag en nacht naar buiten en betaalde je nog steeds 170 Euro.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:47

ja best wel duur.....

bij ons op de manege betaal je geloof iets van 130 ofzow dan word er gemest en staan ze overdag in de wei worden ze binnen gezet tegen half 6 ofzow worden ze gevoerd(haver) en hooi en weidegang alleen is iets van 75 euro endan staan ze dag en nacht in de wei met schuilcontainers en onbeperkt kuil....

er zijn 2 buitenbakken binnenbak is in onderhandeling
en bosje dichtbij en leuk en gezelilg rijden

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 12:57

ah wat een prijzen daar droom ik van, al is het wel vreemd dat je meer betaald als ze buitenstaan.

Waar we eerst gewoond hebben betaalde we 150 euro, maar dan wel zelf mesten, voeren en buitenzetten werd gedaan. er was een bak en je mocht ook nog in het weiland rijden. En een spuitplaats en kastjes.

En ze gingen er zomer en winter naar buiten.

Nu 268 euro (maar niet lang meer) in principe in de zomer naar buiten de hele dag maar dat weer maar een uur of 4 maximaal en nu staan ze al een 2 weken niet meer buiten. Maar er werd wel gemest.

Over een paar weken betaal ik 210 euro maar dan moet ik zelf mesten, ze staan wel zomer en winter buiten. En ik koop zelf mijn brok, maar daar heeft hij weinig van nodig.

De prijs bij jullie valt dus in de winter wel mee, in de zomer is ie wat hoog.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:04

ik betaal nu eu.240 per maand vin dik ook een hele hoop
jammer dat het zo duur is maar ik heb er ook wel wat voor
2 binnenbakken, 1 buitenbak
spuitplaats
stapmolen
wei in de winter
word gevoerd, 2 x biks x 1 kuil
zelf mesten (daar ben ik wel blij mee)

en het is wel gezellig bij ons hoor, en dit is en normale
prijs bij ons in de buurt zelfs 1 vd goedkopere.

Maar als je bij een boer staat in onze buurt is het absoluut niet zo duur ik ken een paar meiden die dat doen en die betalen ongeveer de helft.
groetjes Dunja