help! welk zadel moet ik nu kiezen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

help! welk zadel moet ik nu kiezen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 12:29

ikmoet met spoed een nieuw zadel kopen, nouw ja nieuw.. een 2e handse.

nu heb ik er een paar die mij wel interesseren, maar ik heb echt geen enkel idee welke ik moet nemen.

mijn paard heeft een hoge schoft, en eenmoeilijke rug(weinig bespiering)

nu kan ik kiezen tussen een county, een barnsby, een paar passiers( gt en de partron) een ainsley vancour, een kentaur, een daaleman en een euroriding. als ik ze zo ff allemaal opgenoemd heb.

het prijsverschil en de leeftijd zijn nu niet van belang.

ze zagen er allemaal mooi uit op de foto en meer dan plaatjes in de divozagids heb iknooit gezien

ik heb ook nog op geen enkel zadel gezeten, ja alleen de euroriding, en dat vond ik niet zo heel lekker(wennen aan de kniewrongen)

ik heb wel graag wat kniewrong. ik vind de ainsley vanguard erg lekker zitten.

kan iemand ff zeggen welk merk je fijn vind en wat je lekker vind liggen bij een paard met hoge schoft(als je er zelf 1 hebt ofzo)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:53

Zadelpas-service !!

Wat een ander fijn vindt hoef jij nog niet fijn te vinden ,
en zeker als je paard een moeilijke rug heeft moet je toch echt even passen.

Wel handig idd om vantevoren even te vragen welk zadel bij voorbaat al afvalt

Maar dan een aantal zadels laten komen om proef te rijden natuurlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:53

Ainsley is vaak wel geschikt voor paarden met een hoge schoft. Maar de breedte van de kamer, en de ligging/vorm van de kussens moet natuurlijk ook goed zijn voor jouw paard. Het lijkt me verstandig om een goede zadelmaker te komen die je helpt met de zadels passen. Dan weet je zeker dat je goed zit....

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:02

Inderdaad, een zadel kopen heeft helaas bar weinig met jouw smaak te maken, tenzij je paard een enorm makkelijke rug heeft.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 22:21

i know, maar ikkoop de zadels particulier, via marktplaats divoza en bokt.
dus die hebben niet een pas service.

ook komt een pas service niet voor 2e hands zadels.

ik ben al eens bij starho geweest, ze hadden al bijna geen 2e hands zadels, maar ook de service vond ik niet goed.. die hebben mijnoude kiefer wien zo vaak op moeten vullen.. terwijl hij eerst goed lag, volgens hun.. en toen was hij vanbinnen totaal kapot..

ik ga ook geen zadel kopen die lekker ligt op mijn paard waar ik zelf niet op kan zitten... rijden moet fijn zijn voor beiden..

tis echt niet voor de smaak hoor, maar je hebt gewoon bepaalde zadels die niet geschikt zijn voor een bepaald soort paard. een wintec kan die van mij al niet hebben, terwijl ik die dolgraag wil. maar dat gaat niet. en als er nu een zadel bij stond die ik boven heb genoemd die ook bekend staan om hun kleine pasvorm ofzo.. dat dat dus ff gezegd kon worden.. zo bedoel ik het

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:59

Ik zou je toch aan willen raden iemand langs te laten komen met veel zadels.
Ik weet dat vroegop uit sint pancras (noord holland) ook met tweede hands zadels langskomt.
Misschien ook wel bij jou, of anders is er vast een andere oplossing te bedenken.
Succes!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 10:56

vroegop heb ik net in een ander topic slechte verhalen over gehoord Haha! dan laat iknog eerder van rijs komen, maar ik kan niet meer dan 500 uitgeven, en zadelmakers zijn vaak duurder. ook kan ik met mijn paard niet langs, hij wil gewoon de trailer niet op. en staat hij er in, dan istie er helemaal gestresst van en gaat het passen van zadels dus ook niet meer goed.

maar ja.. ik verzin zelf wel wat.. hier heb ik eigenlijk nix aan

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:04

Hipporama heeft ook een goede zadelpas-service. En Divoza geloof ik ook. Ik zou zeker iemand met verstand er naar laten kijken. Zeker met een paard met een moeilijke rug. Een verkeert zadel is ook zo zonde