australian stock leasen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

australian stock leasen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 15:04

hoi,

Uh ja beetje rare vraag misschien, maar ik wil misschien een stock zadel kopen, maar voordat ik tot deze koop over ga zou ik hem eerst graag uitproberen, meer voor m'n paard dan om te kijken of zo'n soort zadel bij hem past (hij heeft een vreemde schoft en schouder)en goed ligt, kun je ergens zo'n zadel huren ofzo (heb er zelf nog nooit van gehoord) of is er iemand misschien zo aardig om hem te leen te geven? Schijnheilig

Of kan iemand mij misschienhelpen met de aanschaf van zo'n zadel want een dress/spring zadel durf ik nog wel te kopen, maar van dit soort zadels heb ik de ballen verstand, weet alleen dat ze erug fijn zitten.
maar denkt de rug van mijn paardje er ook zo over?

Ik snap dat als je zo'n zadel koopt dat je hem kunt passen enzo, maar voordat ik echt zo'n winkel instap wil ik graag weten of dit zadel wel bij hem past.

missschien is dit allemaal wat overdreven, maar heb helaas al teveel ervaring met paarden incl die van mijzelf met een slecht passend zadel of een zadel wat eigenlijk qua formaat en bouw niet bij het paard past en dit wil graag voorkomen of dit nu ook juiste manier is ?? ik hoop het

alvast bedankt
gr. cissie

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 15:30

Misschien kan je bij een ander eens op een stockzadel rijden? Weet je in ieder geval al of het iets voor jou is. Ik heb zelf m'n nieuwe zadel bij de Horseman vandaan. Paard meegenomen (ze komen ook aan huis maar dat duurde me te lang) en daar 't een en ander gepast. Met een nieuw zadel kan je niet te lang rijden (anders is het niet nieuw meer) maar ze zijn daar wel heel goed in pasvorm ed. Ik heb mijn nieuwe zadel even een zijstraat in en uit kunnen rijden, stap en draf, en toen kon ik redelijk inschatten dat het wel wat was. Als je ze thuis laat komen passen kan je natuurlijk een kwartiertje in de bak rijden ofzo...