opbouwen pessoateugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 17:11

hi,
ik vroeg me af hoe lang jullie erover doen om met te pessoateugel op te bouwen van de ene naar de andere stand. en hoevaak gebruiken jullie een pessoateugel?
groetjes,
yasmintje...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:12

Ik gebruik hem soms 2 weken niet en dan weer een paar keer achter elkaar. Als ik mijn paard moeilijker ontspannen krijg ivm spierpijn, of omdat ik zelf erg gespannen ben, dan doe ik hem aan pessoa.
Ik gebruik het ding nu een jaar en longeer niet hoger dan stand 3. Stand 3 hooguit 10 min.

Groetjes Suzanne

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 17:14

na hoevaak trainen ben je dan overgegaan van stand 1 naat stand 2? en van stand 2 naar 3?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:17

Ik ben begonnen na een blessure en toen mocht ik alleen op stand 1 longeren.
Na ong 3 maanden ging ik ook op stand 2. Je moet het gewoon proberen als je paard op stand 1 helemaal ontspannen loopt, neusje over de grond, alle spieren trillen.
Dan probeer je eens stand 2. Houd je dan ook ontspanning, alleen iets ronder/dieper ingesteld, dan is het goed. Zodra je in een stand houterige bewegingen krijgt. te kort in de hals, wegdrukken van de rug, kort lopen...kortom geen goed beeld, dan is die stand nog te hoog gegrepen.
Doe een nieuwe stand ook niet te lang, maar bouw dat ook weer rustig op. En altijd op stand 1 eindigen.
Ikzelf begin op 1, ga over naar 2, 10 min 3 en dan weer 1!

Groetjes Suzanne

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 21:16

zijn voor alle standen de lengte van de touwtjes gelijk? of moet je ze voor elke stand op maat maken?
wanneer kan je overgaan in galop in een bepaalde stand? als je draf in alle standen hebt gehad of als draf in een bepaalde stand goed gaat dan galop proberen?
mijn paardje knapt nu al erg op van pessoa (gebruik 'm nu 3 weken), maar ze loopt nog niet goed in 1 tempo in de eerste stand. ze heeft er nog veel moeite mee op haar pas regelmatig te houden. dit heeft te maken met de balans die ze nog niet goed kan vinden he? ze redt het ook nog niet op haar neusje helemaal naar beneden te strekken. had jij dat ook in het begin?
alvast bedankt voor je reacties!!!
groetjes,
yasmeen

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 18:31

?