Zo jong dat kan toch helemaal niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:54

Bij mijn instructrice staan zat paarden die Z klaar zijn en een goede aanleg hebben voor passage/piaffe.....als ze die aanleg niet hebben komen ze er niet eens te staan.
Het zijn ook vrijwel allemaal jonge paarden en idd zoals Janna zegt: gereden tot dat nivo, ze beheersen de oefeningen.
Ken overigens zat paarden met 5 in het Z. Dan heb ik het niet over of het goed of slecht is, maar het kan makkelijk. Mijn eigen paard is 5 en M2 en ken er nog wel een paar hier...Lodewijk van Kim bijvoorbeeld...
Als je paard op ontspannen manier dingen soepel oppakt..tja, dan heb je geluk. Of een goed paard! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:57

Tja, het kan natuurlijk ook dat je alleen maar zit te trekken op zo'n paard...dan kom je ook een heel eind in de goede richting...hahahahahaha!

Ooooow...Bob was pissed!!!!! Party!! Dit krijgt nog een staartje! Knipoog


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 17:29

Mijne is met 5 jaar (net) M2 en hij kent alle Z1 oefeningen ook. Met 4 jaar was hij M1 startgerechtigd.
Alleen....1 verschil...ik wist niet beter als dat hij toen 6 was!!!!!! Ik hoorde pas vorige maand dat mijn paard hooguit 5,5 is nu! Anders had ik het een stuk rustiger aangedaan en was ik niet in 11 maanden van B naar M2 gegaan....
Maar verder denk ik dat het ook afhangt van je manier van trainen hoor......afwisseling, rustdagen.
Als je paard ontspannen is en door zijn lijf, dan volgen de oefeningen vanzelf. Tenminste, bij die van mij wel.
Hoewel...ik ga niet beweren dat ik niet regelmatig een dipje met hem doormaak!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:32

Nou, dat valt nog wel mee hoor. Het hangt toch ook van de ruiter af?
Het paard van mijn vriendin was binnen een jaar Z1, het paard van Fitzroy van hier ook. Die van mij was binnen het jaar M2. En zo ken ik er nog wel heel wat.
Die hebben dus allemaal binnen het jaar zoveel geleerd. Vergeet niet dat het nog maar basis is....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 bezoekers