Rijden met een 'loopneusje'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Rijden met een 'loopneusje'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 12:57

Als je paard een beetje een loopneus heeft (als ze wat doen een beetje waterig vocht uit de neus), niet snotterd, niet hoest, een goeie temperatuur heeft en prima in zn vel zit... Rij je m dan?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:00

Ja dan rij ik hem gewoon! Als hij tijdens het rijden zou gaan hoesten en blijft hoesten (dus niet gewoon een beetje proesten) dan stop ik er denk ik mee en ga hem uitstappen. Een loopneusje is niet erg.. als het maar geen groene/gele loopneus is.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 13:04

Dan denk ik dat ik t toch wel goed aanpak, want ik doe t precies hetzelfde, hoewel ik als ik ook maar een kuchje hoor uit ga stappen.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:04

mijn merrie heeft af en toe ook een beetje snot, maar het is geen groen/gele kleur en dan rij ik dr ook gewoon door.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:20

ga jij ook als je een snot neus heb niet werken.?? kom nou niet zo aanstellen hoor.. Tong uitsteken gewoon rijden met een druipneus. tenzij het erger word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:02

ik rijdt ook gewoon iet heel zwaar maar wel bezifg zijn die merrie van mij lijkt regelmatig wel zo'n loop neusje te hebben, geen groen snot oid..en hoest niet..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 09:30

Marca krijgt altijd een snotneus van het rijden...... gewoon zo een waterig straaltje snot...... geen kleur of wat dan ook.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:43

ik denk dat je het kan vergelijken net als een mens als die hardloopt loopt je neus toch ook gigantisch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:45

Chiqa schreef:
ik denk dat je het kan vergelijken net als een mens als die hardloopt loopt je neus toch ook gigantisch?


bij mij vaak harder dan mn benen Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:46

Mijn paard heeft regelmatig een vieze neus na het rijden, en dat heeft ze al 5 jaar. Ze hoest niet, haar longen zijn vrij, maar af en toe is de uitvloei uit de neus wit van kleur. Zolang het niet geel of groen ziet, is er niets aan de hand, en ga ik gewoon rijden.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:50

Evita heeft een lichte stofallergie. En ondanks dat ik er alles aan doe om het te beperken, heeft ze tijdens het rijden altijd een lichte snotneus. Ik rij dan gewoon door. Maar ik let wel altijd op hoeveel snot ze heeft. Als het echt te erg word, stop ik(maar dat gebeurt zeer zelden). Maar ik merk het vooral aan de ademhaling als ze moeite heeft of niet, ik rij niet verder als ik hoor dat ze zwaarder dan normaal ademhaalt.