De hoek in getrapt van ponymerrie, rotbeest!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

De hoek in getrapt van ponymerrie, rotbeest!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 10:19

Gisterenavond haalde ik onze ponymerrie binnen. Ik wou niet onder de stroomdraden door kruipen, want de uitloop is wat "muddy" nu (en had het poortje al gesloten), en dus besloot ik langs de stal waar de merrie al stond te eten naar buiten te gaan. Ze stond met 'r kont voor de deur, dus zoals wel vaker heeft ik haar een duwtje tegen 'r kont om over te stappen op zij. Draaid ze zich om, oren in de nek en gaat ze daar een partijtje bokken Boos! Boos! Boos!. Natuurlijk heeft mijn man dat gezien, KRENG MOET BUITEN . Ze is ook zoooooo vreselijk druk de laatste tijd, loopt constant op en neer in de stal terwijl ze haar hooi niet bekijkt, en ze kan buiten ook Verward Begrijp het wel van mijn man z'n kant uit, want tot nu toe kon ik 'r nog steeds laten doen wat ik wou, maar gisteren keerde ze zich ook tegen mij. "Zie je nu wel" heb ik gisteren enkele keren mogen horen ... Moet toegeven, ik was echt bang . Pffffff ... Wat moet ik hier nu mee????? Vanmorgen deed ze alsof er niets gebeurt was, maar opnieuw keek ze erg chaggie en deed ze die oren zo deels naar achter. Wij klikken gewoon niet met haar ... Vrees met het gebeurde dat de inzet van mijn man om te proberen haar toch naar ons te voegen terug totaal verloren is. Moet ook toegeven, zo kan het niet langer ... zo wil ik het zelf ook niet . Pfffffff ... En niemand die haar wil Huilen. Wat moet een mens verdomme hiermee aanvangen??????? Ik wil haar niet dumpen en ik wil 'r niet naar de slacht laten gaan zoals iemand al eens suggestief liet vallen .

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:28

karuna schreef:
Is dit alleen met eten zo of altijd.


Ze is tegen mijn man vaker zo, zelfs op de wei zou ze hem eruit trappen als het haar niet zint. Ze deed het ook als ze in koppel stond met onze inbrave fjord, en ook als ze alleen is, ook als ze haar slobber heeft onder 'r neus en ook als ze haar eten op heeft en voldaan is ... ze moet hem gewoon niet!!!!!!! Ze weet dat hij haar op kracht kan pakken en dat pikt mevrouw niet. Ze is gewoon ALFA en wil dit verdedigen! Tot recent aanvaarde ze het van mij wel, maar ineens krijg ik me daar een partij'tje box te verwerken ... Ik heb 'r meteen een vuistslag gegeven op 'r kont en toen liep ze een pas verder, kwam meteen weer terug, en toen heb ik gegild ....... ik was echt bang! Deze middag heb ik haar een kruiwagen vers geplukt lang gras gegeven (het regent nogal hard hier en ik wou 'r toch vers gras laten eten). Heeft ze boven haar beide ogen wondjes nu Verward Hoe doet ze dat toch??? Loopt ze met 'r kop ergens tegenaan uit frustratie (omdat ze nu 's niet op de wei mag? ze heeft een erg ruime stal en een uitloop waar ze in kan), wat is er toch aan de hand met haar???? Ik weet echt niet wat ik ermee moet aanvangen nu! Iemand die al vaker bloedpaardjes heeft gehad zal 'r waarschijnlijk eerder een makkie vinden, maar voor ons is het echt een probleem . Volgens mij is dit beestje gewoon héél erg aan een dominante leider toe die haar 's erg op 'r plek zet! Onze ruin is veel te braaf en voegt zich meteen naar haar wensen (zo erg zelfs dat ik hem af en toe in bescherming moest nemen in het begin), de hengst trapt ze zo de hoek in (die heeft echt schrik van haar), zomaar ... en dat terwijl hij wel dubbel haar volume is! Mijn man moet uitkijken, want daar is ze standaard al bokkig (nieuw woord Haha!) tegen, en nu ik ook al ... HULLLLLLP Wie heeft er een tang van een paard lopen die deze snotneus 's ferm kan op 'r plek zetten?

Als ik als basisuitrusting al met zwepen moet beginnen bedank ik ervoor, dan mag ze van mijn part naar de slager vertrekken! Het kan gewoon niet!!!! Ik heb kinderen ook, welk voorbeeld heef ik aan m'n paardengekke dochter als ze ziet dat mama even de pony af gaat ranselen om de stal te kunnen uitmesten??? Ik ga ervan uit dat de situatie alleen gaat escaleren van hier, want ze voelt het feilloos aan dat ze me de stuipen op het lijf gejaagd heeft Ze moet gewoon haar "maat" vinden om opgevoed te worden, iemand die echt zich niet laat imponeren door haar, en die 'r met stevige en eerlijke manieren terug zet waar ze hoort te staan!!!!! (help, ik ben een scheitluis als het hier op aankomt, da's meteen ook de reden dat ik 'r moeder heb weggedaan en die is nu erg braaf geworden ... die bloederige types liggen me gewoon niet)
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 03-10-03 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:45

Ann, ik heb ook een tinker staan (en een fjord), als ik die moet verbeteren op een fout is een klein tikje ERG imposant en hij zal al snel wijken dan vaak is een gil of een grom (letterlijk) al voldoende Haha!. De ponymerrie krijgt IEDERE KEER een schop van mijn man als ze bokt naar hem, en ze doet het IEDERE KEER opnieuw (of dreigen tot wat we niet afstraffen natuurlijk). Ze is verdomd koppig (of dom Verward). Het staat als een paal boven water, ze ligt ons niet, nu niet en zal ons ook later niet liggen. Hoe sneller ze weg is hoe liever ik het zou hebben nu. Ik vind het zowiezo al hard om 'r af te geven, maar zo hoeft het voor mij niet meer. ZO kan ik het niet aan. Slaan ligt in mijn aard niet gewoon. Ik heb 'r gisteren een stel meppen en een vuistslag rijker gemaakt en de halve nacht heb ik liggen woelen en piekeren erover. The only way is the outgoing way vrees ik . En liefst snel nog ook, ik zie het niet zitten om hier telkens mee geconfronteerd te worden zoals het met mijn man het geval is. Ik weet nu hoe hij zich voelt ... hoe "klein" je nog bent op zo'n moment!!!!!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 03-10-03 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 11:52

Klopt, maar niemand wil haar hebben ... ik zoek al sinds maart een thuis voor haar omdat de situatie met m'n man dan goed aan het verzuren was ... en nu, zes maanden later staat ze nog hier. Of ik had 'r moeten verkopen naar iemand die 'r wou kopen (voor een flink bedrag nog ook!) voor z'n 13-jarige dochter. Dat vond ik zelf compleet onverantwoord en heb ik geweigerd. Zoeentje als zij moet door een volwassene met kennis van zaken aangepakt worden, of ze zal inderdaad als biefstuk eindigen ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:41

petraaken schreef:
Sonja, het is duidelijk deze jaarling moet aangepakt worden of binnekort kan zelfs je dochtertje er niet meer bij. volgens mij vertelde jij een tijdje geleden dat je dochtertje alles met haar kon doen. Of heb ik dat verkeerd voor? Deze pony moet dus eens flink duidelijk gemaakt worden waar haar plaats is. soms maken Zachte heelmeesters inderdaad stinkende wonden..


Klopt, m'n dochter kan er bij komen, neemt 'r mee aan de halster, kan 'r wassen zelfs. Dat kon ik ook, en ineens van de ene dag op de andere gaat ze me gewoon bedreigen en meppen terwijl we altijd al goede maatjes waren, ik en zij Huilen Ben daar best wel triest over, het was het feit die ik steeds gebruikte om 'r bij te houden hier, het excuus tegenover de familie ... het "ergste" is nog dat m'n man juist buiten was en hij het dus van de eerste lijn heeft zien gebeuren. Hij heeft al langer dit probleem met haar, en telkens weer ging ik zeggen van "t'ligt aan jou" ... nu deed ze het ook met mij terwijl ik haar niet eens iets "ergs" vroeg, gewoon een stapje opzij zodat ik door kon (en t'is niet de eerste keer dat ik dit vroeg, daarvoor zette ze gewoon het stapje opzij). Bang ben ik niet voor haar onder normale omstandigheden, dus angst kan ze niet geroken hebben .... ik ben juist degene die achter haar gaat zitten op de grond om 'r staart te kammen/uitpluizen, ik ben diegene die haar uit de wei gaat halen als de smid komt (heeft ze niet zo'n goede band mee Schijnheilig ), en t'is ook op mij dat het komt om uit te mesten terwijl ze gewoon in en uit komt lopen. Moest ik bang zijn zou ik dit zeker niet doen. De schrik sloeg pas toe toen gisteren een stel hoeven op me afkwam en die oren naar achter, het wit in 'r ogen ... echt eng! Ze kan niet gedacht hebben dat ik 'r pijn zou doen (doe ik ook niet), en nog minder dat ik 'r eten zou wegnemen (doe ik nooit, en nog minder moet ze delen met de anderen, want zij is de baas over hun beiden en bovendien zit ze nooit samen met de hengst die ene keer dat ze uitbrak daargelaten). Ze kwam van de (nog volle!!!!!) wei om 'r avondmaal (pulp/granen/zemelen papje) te eten en dan krijgt ze ook een half uurtje daarna haar hooiruif gevuld voor de nacht (wat ze niet eens opkrijgt). Je hoort zo vaak op bokt van "ik heb m'n paard verkocht, of te koop ... want het klikt niet!" Is het dan ineens zo raar dat het niet klikt met een bij ons geboren veulen (wetende dat het met de moeder ook niet klikte)? Lijkt wel alsof het zo is als het om een pony gaat of om een bij je thuis geboren veulen dat het dan "normaal" is dat alles koek en ei is. Da's niet zo, en ik vind het zelf jammer. Ze is echt de meest mooie pony die ik in lange tijd gezien heb (al kan ik 'r nu wel de nek omwringen -figuurlijk- voor die wondjes boven 'r ogen, t'zijn gelijk wengbrouwen) Denk er ernstig over na om 'r volledig terug op de uitloop te zetten. Daar had ze nooit wondjes en nu op de stal moet open uitloop eraan heeft ze die wel Verward

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:59

Ben er al tijden mee bezig (dik half jaar al) en ben me er maar al te bewust van dat dit niet de pony is voor ons! Mensen staan in het algemeen niet te springen om zo'n pittige tante en nog veel minder om die net voor de winter binnen te nemen (ze eet als een muizeke). Ik ging er van uit met de voorbije lente van "ze zal wel snel een plekje vinden met de lente en zomer voor de boeg" ... niet dus, zelfs al vroeg ik erg weinig voor haar. Eén keertje heb ik 'r per opbod te koop gezet, en toen kwam daar een totale leek op af die bovendien veel te veel wou betalen voor haar (die kon er dus echt niks van!) en die haar in de handen van z'n dochtertje zou geven (tienermeid) en dan kon ze deze zomer lekker gaan rijden ..... een jaarling! Heb ik geweigerd, m'n pony'tje mag dan een kreng zijn, ze is hier geboren en ik zie dat kreng graag. Wil 'r graag goed zien evolueren in de plaats van als biefstuk zien eindigen. Zucht ... wat kan het leven toch moeilijk zijn

Zoals iemand hier boven aanhaalde heb ik inderdaad ook 's een aantal belachelijke voorstellen gekregen over haar, ook van enkele bokkers. Zo ver gaande zelfs dat het in te trend was van "de pony komt bij mij te staan, ze is van mij, dus geen bemoeinissen, maar jij betaald de DA en hoefsmid en stuurd jaarlijks ontwormers op ... en als ze moet bijgevoerd worden betaal je dat ook maar" ... Tja ... zo wil ik een hele kudde opnemen hoor!!!!! Ook mensen die met een "bod" afkomen van 50 euro .... want de pony kent niets. Het is een jaarling, wat hadden ze dan verwacht? Wedstrijdkennis???? En dan er nog achter aan van ik heb niet veel geld .... jammer, maar begin dan niet aan zoiets! Je hoeft niet rijk te zijn, maar zo'n berichten komen duidelijk van jonge kinderen die er helemaal nog niet aan toe zijn een eigen pony te nemen, laat staan zo'n bommetje energie met streken!

Geld is niet de doorslaggevende factor, laat dat duidelijk zijn, maar iemand die "50 euro" kan missen voor haar, hoe zullen ze haar dan veder onderhouden??? Da's een bekommernis die ik zwaar laat doorwegen! Het diertje moet niet alleen lucht hebben, maar ook eten en verzorging ....
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 03-10-03 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:07

Zou wel willen, maar k'zou 'r aan de bumper moeten binden, we hebben gen trekhaak . Een echte "tang" van een merrie zou 'r wel 's goed 'r plek wijzen! ZO jong als ze is ZO bazig is ze ook!

Nee, ze was niet geschrokken. Ze heeft nog niet door hoe ze water moet nemen van de auto-drinkbak en dus vul ik die iedere keer voor haar (ga dus vaak bij haar binnen en buiten). Bovendien praat ik altijd tegen haar. Het enige wat "kan" zijn is dat ze dacht dat het mijn man was, en het zou me verbazen dat ze zich zo zou vergissen, ze had me echt al wel gezien!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:27

Opfok zou volgens mij niet echt ideaal zijn denk dat ze in de hand zal moeten komen, of dat het ander grondig fout zal lopen. Ze moet gewoon gedomineerd worden, anders zal het helemaal fout gaan. Vandaar dat ik over "tangen" van leiders praat, zoeentje die meteen DUIDELIJK laat zien wat moet en wat niet moet .... geen sul liefje die gewoon even z'n kont gaat tonen, die zou zij al snel overnemen! Eerste dag met de fjord samen stond ze als een veulen te kauwen, echt lief, mooi delen. Zeven dagen later joeg ze hem de hele uitloop rond als het etenstijd was (slobber) om vooral alles voor zich alleen op te eisen. Maakte niet uit als je haar in de ene hoek ging zetten en de ruin in de andere, ze ging 'm zoeken gewoon!

Ze is inderdaad een erg leuke om te zien, en nog correct van bouw ook. Haar iele halsje is al stukken beter geworden nu ook. Nu is ze beetje teddy aan het worden, ziet ze er zo knuffelig uit ...
Er zijn hier deze zomer mensen uit NL geweest voor haar, die hadden geen intresse vanwege haar maat, maar toen liet ze zich gewillig door hen aanhalen en zo terwijl ze andere kijkers zo uit 'r ruimte joeg! Vaag beest hoor! Iemand met intresse jaagd ze zo weg en mensen die zeggen meteen van 'ze is te klein', daar is ze lief mee Verward

ArwenLune schreef:
Zelfs al dacht ze dat jij je man was. Dan mag ze toch nog niet slaan? Echnie...


Wat zou m'n man dit graag lezen . En je hebt gelijk! Helemaal gelijk ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 22:04

Zitake, klopt, haar moeder was ook zo, alleen is zij nog net iets meer ALFA dan haar moeder was. Mams kon je nog corrigeren op stem en ze leerde nog iets bij ook zoals comando "STEP BACK" wist ze verdikke erg goed dat ze moest achteruit stappen, of dat ze haar eten mocht vergeten (granen, nooit het hooi), bij haar heeft het geen invloed.

Iemand vroeg over eventuele pijn bij haar. De DA is erbij gehaald geweest recent, zo zijn we erachter gekomen dat haar gedrag bij de smid en bij mannen (soms , niet altijd) een hormonaal probleemis, mevrouw is gewoon erg "sexy" Haha! ... ze wil gedekt worden, maar .... ze weet het zelf niet goed, en dus gaat ze dan enorm verdedigen, gillen en plassen ... arm meisie zit met zichzelf in de knoop . Moet zich nu voelen als één van die vele dolgedraaide pubers Haha!

Blind is ze zeker en vast niet, ze hinikt al als ze me ziet aankomen op m'n fiets terwijl ik niet roep of zo, gewoon stilletjes en van op behoorlijke afstand herkend ze mij . Dan gaat ze altijd roepen. Ze is erg vocaal ingesteld. Volgens mij is het beste voor haar laten dekken, maar dat is op bokt totaal utopie voor een twenter (komende lente). Denk dat het geheel bij haar hormonen zit, ik duwde haar bij 'r kont/heup opzij en ze is gewoon ertegen ingegaan. Arme hengst die zo'n merrie moet "bedienen"

Een goeie opfok is ook een optie, maar het is en blijft een feit, wij horen gewoon niet bij mekaar. Zou stom zijn dit te blijven ontkennen en toedekken. Ze kost me aan geld en energie (emotioneel en fysiek) terwijl ik meer en meer inzie dat ze gewoon niet past in wat ik en m'n gezin willen in een pony'tje. Ze is BEELDIG mooi, maar da's niet wat het meest belangrijk is voor ons.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 22:31

Vermeerderen (zal niet over fokken spreken in dit geval) is dan misschien niet echt ideaal, maar bij haar moeder heeft het wel rust gebracht. Zoë 'r vader is onbekend, wie weet is het ook geen pittige kerel. Als je bewust de hengst kiest op karakter kan het best wel aardig uitdraaien, maar voor de "waarde" van het veulen moet je het niet doen, da's zeker! De DA zei me ook dat optie één was eileiders laten verwijderen, optie twee levenslang op hormonale medicijnen om 'r cyclus te regelen, optie drie de natuurlijke manier, dekken en hopen op een hengstveulen. Kans op settelen van de cyclus is vrij hoog volgens hem.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 18:55

cissie schreef:
hoi,

Wat doet zo'n jaarling in vredesnaam bij iemand thuis? hup de wei in een hele grootte dan met nog veel grotere paarden.

nee serieus dit wordt een stinkmodder paard als je hiermee gaat lopen 'vechten' tuurlijk krijg je haar wel gebroken, maar kies liever de natuurlijke/veilige manier, daar hou je een veel leuker paard aan over.

gr. cissie


Opfokbedrijven zijn in België niet zo talrijk aanwezig als in NL, in mijn regio zijn er gewoon geen.
Iemand vroeg of ze alleen staat, nee, ze staat niet alleen. Ze staat bij een fjordenruin die ze totaal domineerd en ze heeft per ongeluk 's even bij de tinkerhengst gelopen die ze helemaal in de hoek schopte tot de hengst trillend van schrik zich achter mij ging verschuilen en dat ze mij (!!!!!!) ging aanvallen. Ik heb gewoon moeten ingrijpen voor de hengst z'n leden en de mijne Ik heb toen ook een stel hoeven van dicht gezien. Ik heb ooit gevraagd om 'r bij iemand in een groep te gooien wat ze geweigerd hebben. Ze vonden het een te groot risico om een ponyveulen bij paarden te gooien ... ze moesten 's weten .........

De opmerking hierboven over de andere pony is correct ... dat was haar moeder. Hoop dat dit meteen verklaard hoe ze aan die trekken komt ... het type "heetkoppony" ligt me gewoon niet!!! Zal dan ook nooit meer naar bloedpony's kijken en nog minder naar merrie's. Respect moet je misschien verdienen bij een paard, maar ik weet één iets uit eigen ervaring. Krijgt m'n tinkerhengst van één jaar een berisping voor een fout die hij maakt, dan is hij meteen erg nederig ... doen we dit met haar is ze meteen erg druk en dreigend ... Het individu is gewoon zo! Ze heeft het niet van een hond geërfd!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:22

promptertje schreef:
Sonja, ik volg jouw verhalen eigenlijk al jaren, ook vroeger op de NH-lijst, en je lijkt elke keer weer dezelfde problemen met paarden te hebben. Op de een of andere manier kun je ze niet aan, ik hou mijn hart dan ook al vast voor je tinkerhengst als die wat ouder is.

Waarom doe je je huidige paarden niet weg, en koop je een makke, wat oudere pony voor je dochtertje? Met jonge paarden ga je elke keer weer de fout in, en je neemt steeds weer een jong paard?

Heus, voor jonge paarden moet je tig keer zoveel paarden"kunde" hebben dan voor een ouder paard. En voor hengst nog ééns zo veel.... die hengst is nou nog hartstikke makkelijk, maar als hij straks 3 jaar oud is kun je je lol op - en zeker als je ook nog een merrie aan huis hebt!

Doe jezelf (en je paardjes) een plezier en doe ze weg, voordat er ongelukkken gebeuren. Voor je paarden is dit ook niks: het is nu al zover dat je de merrie alleen nog met geweld aan zou kunnen - maar zover had het nooit mogen komen!!! Dit had je echt vóór moeten zijn....


Ik heb een oudere pony gezocht, en geen gevonden naar onze smaak, wel een erg brave fjord van drie, en die is dan ook ERRUG braaf. Verder wat de hengst betreft hebben we op voorhand al beslist moet ie teveel "man" worden als hengst dat hij dan een lichaamsonderdeel zal inboeten. Moet zeggen dat ik met die twee nog nooit tegen een probleem ben aangelopen, met de merrie's mams en dochter wel. Zou ik niet gewoon een "mannelijkpaard"mens zijn? M'n dravertje (merrie) is de uitzondering geweest ; maar vijf jaar oud, en die ging ook alles erg goed, nooit problemen mee gehad! Haar merrieveulen was weer iets anders, maar die is al snel verkocht geweest toen. Ons "probleem" is dat ik het niet aankan op "zwaarstreng" op te treden. De twee mannen zijn al snel onder de indruk van een brul van mijn kant uit of een vlakke mep van m'n hand, zullen ook niet snel het conflict aangaan, we hebben al het bijten het hoofd geboden met succes en het drammen, het geven van voetjes en het wassen ... . De mannen werken gewoon beter mee! Zijn ook helemaal geen leidende types. De twee merries waren beiden juist wel leidende types .... Ik heb lessen NH gehad van Igor Ost, en ik weet niet in hoeverre je hem kent, maar ook hij was toch even onder de indruk van hun "karaktertje", hij vond haar (moeder) toch ook een "pittige".... Of het nu echt aan mij ligt of niet ; wie zal het zeggen Verward het is gewoon een feit dat het om moeder en dochter gaat waarbij het met ons niet lukt, en met de andere gaat het prima. En uh ... hengst en merrie aan huis is niet de bedoeling dit door te zetten, denk dat voor beide partijen (pony en wij) het beste is dat we haar goed thuis brengen.

Wat de oudere pony betreft, volgende week hebben we een afspraak bij een eigenaar van een oudere kleine pony die wel al langer zochten. Wie weet is het die niet die we al zolang zochten, loopt ponykampen mee. Fjordje is erg braaf en eerlijk, maar net wat te groot voor m'n dochtertje, ze hobbeld wel vrolijk rond op hem hoor. Ze kan er niet opkomen zonder hulp, kan hem ook niet helemaal borstelen, laat ze nu net zo'n pennymeid zijn die dol is op tutten, juist daarom is ze zo vaak terug te vinden bij de merrie ... Fjordje, die blijft bij ons, ondertussen is het moeders haar lolletje Haha!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 04-10-03 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:35

Kwetst me niet hoor!!!! Als je de berichten naleest zal je zien dat het alleen over die twee dames gaat, een enkele keer heb ik advies ingewonnen hoe ik het best zou aanpakken om het bijten de kop in te drukken. Meer om zeker te zijn dat ik goed bezig was dan wat anders. Een mens kan niet genoeg informeren!!!!!! En een mens geeft niet graag z'n fouten toe, en nog minder graag geven mensen op .... Denk van de "kudde" hier dat ik wel de koppigste ezel geweest ben Haha! Ik wou en zou het oplossen! ALFA's zijn gewoon niet voor softies, Alfa's horen bij mensen die van aanpakken weten, en die er niet mee zitten om zo'n opdondertje 's goed op 'r kop te geven. Moet nog in je aard zitten ook hé Knipoog

De band met de hengst is erg sterk nu, hij is echt ons maatje!!! Het fjordje hebben we nog niet lang, die zou ik nog zonder al te veel emotionele problemen kunnen laten gaan (al zou m'n dochter wel errrrrrg boos zijn op mij dan denk ik!). Volgens mij is die band een groot onderdeel van wat je "samen" hebt. Ik hoop dat die nog zal sterken met fjordje, wat 't is echt zo'n lieverd!
Juist die "band" is wat me zo koppig heeft doen volhouden wat de meiden betreft. Was er dol op, op beiden hoor! De moeder heeft me flink wat tranen gekost om los te laten, maar nu ik haar zie bij 'r nieuwe thuis weet ik dat het goed is. Ik hoop voor Zoë het zelfde te vinden .......

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 21:30

Als Miss Doubtfire geplaats is kan er eentje bij, ja. Aan de ene kant is twee voldoende, maar de andere kant is m'n dochter zo vaak aan het tutten met Zoë dat ze dit erg zou missen (ze kan overal bijkomen van haar, bij fjordje en Spix'je niet). Ik weet welk genot ik had aan m'n paardje als kind, en wil haar zonder twijfel ook dit plezier gunnen!!!!!!!! Ik PB je even een foto van de pony samen met de omschrijven. Of het iets zal worden moeten we nog zien! Zin om mee t gaan kijken?
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 04-10-03 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 22:17

Vraag me af hoe de reacties in het algemeen zullen zijn moest het dus allemaal op z'n plek komen (Zoë'ke een goede thuis, en het ideale maatje ervoor in de plaats). Toen de moeder van haar afgehaald werd wat me erg sterk aangegrepen heeft en de negen dagen later ik de komst van Spix'je bekend maakte (die was al gepland voor de pony geplaats was) heb ik héél wat te verduren gekregen van kritieken. Dat deed pijn!!!! Ik heb zelf het gevoel dat ik al de mogelijkheden benut heb die in ons bereik liggen en toch waren er mensen die me met het gevoel opzadelden dat ik gewoon "dumpte" voor een ander (op zo'n moment raakt zoiets je bikkelhard). Dat maakt me nu wat meer terughoudend om de mening van bokt te vragen in het algemeen. t'Is toch spijtig dat een mens zelfs al op een forum af en toe erg moet uitkijken om niet een hoop **** te verduren te krijgen!

Keep you posted Ponyzotje, en is het niet Bont/Brunblakk/pintalooza? Gelukkig dat Spiekje nog een zekere factor is, die is ZEKER bont Haha!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 04-10-03 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emmaa_92, Fleuribelle, kojack en 33 bezoekers