Wat voor paardje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 15:01

Nu we een nieuwe wei hebben, en dus meer zekerheid dat we daar lang kunnen blijven. begon ik weer met het denken aan een 2e paardje...
Geen kleintje, al mag 'ie niet groot zijn...
Ik denk aan zo'n 1.40, maar wat mij altijd zo tegen valt is het hoofd. kan er niets aan doen, vind de meeste grote paarden gewoon niet mooi...

Wat voor paardje vinden jullie iets voor mij?
Moet smal van postuur zijn, dus geen haf ofzo, en toch wel om echt op te kunnen rijden. Maar ik wil niet iedere dag rijden... mmmzzz iemand tips?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:03

IJsco is er nog steeds en het is september geweest Schijnheilig

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:03

Misschien een Newforest? Daar kun je goed op rijden, en ze zijn over het algemeen niet verschrikkelijk heet, dus die kun je ook wel een dagje in de wei laten staan.
Ik zou gewoon eens op zoek gaan, er zijn natuurlijk ook heel veel "bastaardjes" rond die maat die ook heel leuk kunnen zijn. Succes!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:06

Neem een welsh, die denken met je mee.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:13

Je zou idd ook eerst een paardje kunnen gaan leasen, bijvoorbeeld IJsco Schijnheilig
Maar je wil dus geen stevige pony's zoals Haf, Fjord, oid? Waar ligt je grens? Wil je bv. wel een welshcob? Of een Haflo-arabier?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 15:18

mmhh weet het eigenlijk niet zo goed.
Liefst niet te groot/lomp/breed...
Maar heb echt nergens verstand van behalve van welsh a pony's Lachen
En tja, daar ben ik om vaker dan een paar uurtjes per week op te rijden toch wat aan de grote kant voor Lachen

Maaruh, dit betekend dus niet dat er volgende week een paardje staat hoor, bengewoon aan het 'brainstormen' Lachen

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:20

Je moet gewoon even wat gaan rondkijken wat er zoal te koop staat en dan kun je aan de hand daarvan al een lijstje maken met wat je wel en niet wil en dan opzoek gaan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:35

Maar er kwam toch ook een paard in die wei waar jullie later op mogen rijden?

Ik zou zelf nog niet een pony erbij kopen eerlijk gezegd. Je bent nog jong, je hebt al de verantwoordelijkheid over 2 pony's samen met een vriendin, wat ook niet altijd makkelijk zal zijn Knipoog en dan nog eentje erbij wordt wel veel hoor!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 15:38

We hebben nu ieder een eigen welsh (Inge en ik) 2 shets die we verzorgen/rijden, en binnenkort een rijpaardje, als het goed is.
maar die zijn dus alle 3 niet van ons.
Ik zeg ook nog niet dat ik het doe hoor, want dit is weer een opwelling, en er staat binnen een maand echt geen paardje, maar ik ben gewoon beetje aan het rondsnuffelen. Wat ik nou eigenlijk wil....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 15:41

Dat wat Cody zegt, ben ik het wel mee eens. Waarom nog een pony erbij? Waarom niet nog even wachten?

Maar goed, als je mij vraagt voor wat voor pony je zou kunnen gaan? Tja, jij als Welsh-liefhebber (toch? Haha! ) kunt altijd gaan voor de Welsh Cob. Dan heb je een wat grotere Welsh.
Tja en een Arabier of kruising Arabier heeft meestal ook wel een mooi fijn hoofdje. Misschien is dat wat voor jou! NRPS zijn ook vaak mooie pony's...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 17:16

Je moet er echt goed over nadenken hoor.

Maar ik heb een verzorg-newforest gehad. Ze zijn echt zo betrouwbaar (die ene dan) en je kunt echt alles met ze! Hij was. 1.45m

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 17:37

kimmie..een Welsh Cob natuurlijk. Het echte Welsh karakter en vaak ook een mooi sprekned koppie..wat wil je nog meer!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 17:32

Ik heb een newforest verzorgt, was een super lief beest Lovers en werd niet druk als je een dagje niet reed. Zij was 1.47 dus niet zo gek groot. hoofdje was ook niet zo groot Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 17:38

arabiertje Verward of een new forrest ofzo?
Bij ons vlakbij staat een arabier x newforrest Kwijl Kwijl